Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

Hadden jullie dit filmpje trouwens al gezien? Na zijn wheelie op de Mont Ventoux, deed Sagan zijn stunt nog eens over op Alpe D'Huez gisteren:

En vandaag gewoon weer hoor, bij de aankomst bergop. Wat een baas :D

Mooie etappe overigens, met de klassementsmannen die echt weer 1 tegen 1 bezig waren. Goed, Froome had Porte lange tijd bij zich en Quintana had Valverde als luxeknecht, maar toch: ze moesten het echt zelf doen en onderling uitvechten. Quintana en Rodriguez knallen Contador van het podium af, toch knap. Bolletjestrui én de witte trui voor Quintana, die ook de etappe won, dus dat is een geslaagde Tour. Ondanks het tijdverlies van Valverde en Rui Costa in de waaieretappe een top-Tour voor Movistar :Y

En Mollema hield z'n 6e plek vast, toch knap hersteld wel. Maar ja, verder een matige Tour voor Belkin, want uiteindelijk sta je toch met lege handen.

Morgen nog even een ritje naar Parijs, in de avond, sprintje, en weer klaar. En dan een zwart gat vrees ik...

Link to comment
Delen op andere websites

De eeste etappe die ik heb gemist maar had het wel zien aankomen. Niet meer dan terecht dat Quintana 2e wordt en de bollen.grijpt. Rodriguez sluit terecht het podium. Had echt niet anders gedacht dan.dat Contador door het ijs ging zakken. Dat Quintana ook nog een etappe wint: hoedje af.

Wat een held is die Voigt, diep respect voor hem.

Riblon krijgt superstrijdlust? Leve het Franse chauvenisme! Kadri zou de enige fransman zijn.die het in mijn ogen.verdiende.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad een leuke etappe. :tu: Ben weliswaar TdF fan geworden, het moet niet gekker worden. :O Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik iemand heb om voor te juichen. :D Knap hoor, van Mollema. Hij komt simpelweg tekort voor een plek hoger, maar dit mooi verdedigd. Dat handje van hem bij de finish, hahahaha. Morgen the end, maar ik vind het ook wel weer mooi geweest. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ondanks mijn positieve gedachten om dit jaar wat meer van de TdF mee te krijgen, is het dit jaar helaas weer bij een enkele etappe gebleven. Ook morgen wordt het weer niks, aangezien ik 's middags op Schiphol sta om iemand op te halen. Gelukkig was er dit topic; dank aan alle posters om mij op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

En dat was weer de Tour de France. Zoals elk jaar wordt het voor mij weer een klein beetje afkicken. Vanaf nu wordt er niet meer gepraat over de tour en zie je er niks meer van op TV. Maar daar komen we wel overheen. Alle met al was het een mooi Tour vond ik. Ik heb genoten met Froome denk ik wel de terechte winnaar. Jammer van Ten Dam en Mollema!

Uiteindelijk wel mooi voor Kittel en Argos Shimano dat ze vier etappes pakken. Ik had ook wel een verwacht dat Kittel zou winnen op de Champs Elysees, maar toch mooi dat het nog uit komt!

Link to comment
Delen op andere websites

De geschiedenis leert ons helaas dat weinig Colombianen jaren achter elkaar dezelfde prestatie leveren, maar als het gebeurt gaat Quintana de andere renners in de volgende jaren er allemaal op leggen. Ik heb het hier op de camping moeilijk kunnen volgen, heb alleen de Alpe d'Huez live gezien. Jammer van Mollema dat hij instortte, ook was het, ondanks veelvuldig gekwijl van deze persoon, jammer dat Ten Dam de top-10 niet haalde. Voor de rest benoem ik vanaf nu Kittel als beste sprinter van het peloton. Tot slot: zin in volgend jaar. Mollema gaat VDB hard eraf rijden, dat is een ding dat zeker is!!

Link to comment
Delen op andere websites

De geschiedenis leert ons helaas dat weinig Colombianen jaren achter elkaar dezelfde prestatie leveren, maar als het gebeurt gaat Quintana de andere renners in de volgende jaren er allemaal op leggen.

Tja, dat wordt lastig hoor. Quintana lijkt me absoluut een podiumklant voor de komende jaren, maar om de Tour te winnen? Dat gaat denk ik te ver. Dit jaar was een erg zware Tour, met veel klimwerk, en slechts één vlakke tijdrit die ook nog eens heel kort was. Kortom: deze Tour was hem op het lijf geschreven. Met een vlakke tijdrit van 50-60 kilometer, wat vaak onderdeel is van het parcours, verliest hij veel tijd op een Froome. Bergop kan hij wel tijd goedmaken, maar het wordt lastig genoeg voor Quintana om de Tour te winnen.

Knap weer van Argos, 4 ritten winnen. Laten we dat dan maar zien als Nederlands succes :puh: En verschrikkelijk zuur voor Westra om 40 kilometer voor het einde van de Tour af te moeten stappen. Dat gun je niemand. Zelfs Voeckler en Rolland niet.

En nu, op naar San Sebastian, de Vuelta en het WK :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

En nu, op naar San Sebastian, de Vuelta en het WK icon_mrgreen.gif

Nu San Sebastian een prooi was voor Tony Gallopin, begint op 12 augustus de Eneco Tour! Het parcours ziet er op het eerste gezicht wel vet uit, zoals de finish op La Redoute en de Muur van Geraardsbergen, dat kan nog wel leuk worden. Persoonlijk is voor mij dan weer leuk dat de tijdrit praktisch langs mijn huis wordt verreden. :clown: Ook is het wel vet dat Bradley Wiggins in deze koers van start gaat, alhoewel hij niet erop gefocust is om dit te winnen, gok ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu San Sebastian een prooi was voor Tony Gallopin, begint op 12 augustus de Eneco Tour!

Maar eerst hadden we nog de Ronde van Polen en de Ronde van Denemarken, beiden gewonnen door een Nederlander! Respectievelijk Pieter Weening en Wilco Kelderman, die allebei in de tijdrit de basis legden voor de eindzege. Toch tof, zulke ronde-overwinningen, volgens mij had Slagter er dit jaar ook al eentje namens Nederland. En Kelderman is echt eentje voor de toekomst, gaan we hopelijk nog veel van kunnen genieten :)

Overigens is met de Ronde van Polen de wereldranglijst 'afgesloten' voor het WK: op basis van de ranglijst ná Polen wordt bepaald hoeveel renners er per land opgesteld mogen worden in de landenwedstrijd. Nederland mag 9 renners afvaardigen, net als Spanje, Colombia, Groot-Brittanië, Italië, Australië, Frankrijk en Zwitserland. België moet het met 'slechts' 7 gaan doen, en heeft ook al aangekondigd het heuvelachtige parcours (waar met een Gilbert en Bakelants zeker kandidaten voor zijn) niet te gaan controleren. Dat mogen Spanje en Colombia naar het schijnt gaan doen, die natuurlijk ook genoeg kanshebbers hebben.

Maar goed, volgende week eerst de Eneco Tour inderdaad, en dan nog de Vuelta :)

Link to comment
Delen op andere websites

Matthews winnaar van de eerste rit. Bleef vooruit voor het peloton.

Nee, Renshaw was dat ;)

Was een mooie finish gisteren, knap gedaan van Belkin. Renshaw op kop van het peloton als aanvoerder van de sprinttrein voor Theo Bos, vervolgens een gat laten vallen, en de laatste kilometer wegblijven. Erg netjes :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...