Jump to content

Eigen map


mekane

Recommended Posts

Beste , gtaforum.nl

ik ben al sinds zaterdag/zondag bezig met Map editor nu zou ik graag m'n eigen

Map/Eiland willen voor in GTA SA maken wie heeft een goeie tuturial hiervoor

mvg, mekane

Bewerkt: door mekane
Link to comment
Delen op andere websites

Ha Mekane,

Kun je ons misschien vertellen welk programma je als map editor gebruikt? Gebruik je MED? MTA Map Editor? Sa-MP Map Editor? Dan zal ik eens kijken of ik een tutorial en/of uitleg voor je kan regelen :)

Link to comment
Delen op andere websites

MEd? Zo, dat is al een hele tijd geleden dat ik het voor het laatst echt gebruikt heb. Zeker zo een 7 jaar.

Maar dat neemt niet weg dat ik me weinig kan herinneren, weet het nog allemaal evengoed alsof het gisteren was.

Dus laten we maar even beginnen.

Allereerst is het ten zeerste aangeraden om het hele map genaamd "data" te backuppen!

Dat kan je vinden in het begin van je GTA SA map.

De versie dat je gebruikt is een heel oude versie en tevens ook het eerste versie. De nieuwste is MEd 0.32:

http://www.gtavision...download&id=671

Allereerst geef je de path op waar je GTA SA is geïnstalleerd is wanneer je MEd voor het eerst opent.

Daarna moet je dit:

'2acaaa246192046.jpg

(In het rood gemarkeerde moet je klikken)

Je ziet dus een lijst van de steden over het hele GTA SA map die zijn aangegeven in districten.

Bijvoorbeeld hierbij is dus de Ganton waar CJ woont in het begin maar ook een deel van de omgeving.

Met de W, A, S en D kan je de camera verplaatsen en met de muis de camera ook wijzigen.

De bovengenoemde toetsen samen ingedrukt houden met de Shift-knop versnelt de camera verplaatsing.

Dan moet je op IPL klikken! En als je iets wilt erbij toevoegen, klik je op rechtermuisknop en kies voor New.

5576c2246192034.jpg

Daarna zie je dit:

8a74b9246192009.jpg

Op de plaats van "Selected" kan je gewoon op Enter drukken en dan kan je zoeken.

Je ziet daar een hele lijst en zie je welke objecten er zijn, het kan val alles zijn. Je kan door het hele lijst doorzoeken als je wil.

In dit geval wil ik iets simpels doen en heb ik gezocht naar light en kreeg ik het gevonden object wat ik hebben wil.

Als je het object hebt wat je hebben wil, klik je dus op OK.

Daarna zie je dit:

ba3f61246192005.jpg

Daarmee kan je dus het positie bepalen waar het object moet staan. Onder het groot in het rood gemarkeerde plaats

kan je het object roteren maar dat heb je vast niet nodig.

Als je er tevreden bent, klik daarna op OK en dan op:

2ed916246191996.jpg

Als het eenmaal gelukt, start je je GTA SA en zoek je naar het object wat je zojuist hebt neergezet.

In mijn geval:

39cf21246192052.jpg

Begin klein en begin met simpel maar dit is een makkelijk programma waar je later beter word hoe je het gebruiken moet.

Succes! Als je nog vragen hebt, kan je ze stellen.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...