Jump to content

Laatst gelezen boek


3L1077

Recommended Posts

De vrouw die met vuur speelde, het tweede deel van de Millennium-trilogie. Op naar deel drie. smile3.gif Daarna ga ik verder met de films, al heb ik The Girl with the Dragon Tattoo al gezien (wat eigenlijk het eerste deel is van de trilogie).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    7

  • 3L1077

    5

  • NandroDavids

    3

  • -Matthijs-

    2

De afgelopen dagen heb ik 2 boeken gelezen: Een lange ontsnapping en De kopgroep, beide van Mart Smeets. Nee, geen columnbundels zoals hij ieder jaar uitbrengt, maar heuse romannetjes. En geen verkeerde ook. Uiteraard draait het rond sport, om wielrennen om precies te zijn, en het is wel aan te raden om daar iets mee te hebben als je deze boeken leest. Althans, dat denk ik: bepaalde situaties, gebeurtenissen en namen zijn wel herkenbaar. Maar ook zonder dat zijn het volgens mij prima boeken. Beide zijn tegen de 200 pagina's, en lezen lekker weg, dus ideaal tijdverdrijf eigenlijk :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik ben nu bezig in Epicentrum van Andy McNab. Zeer sterk boek, leest heerlijk weg. Ik ben niet zo'n snelle lezer, maar dat maakt niks uit. Het boek bestaat uit 344 bladzijden, maar dat is geen punt omdat het zo lekker weg leest.

Andy McNab heeft meer ijzersterke boeken, wij hebben thuis zo'n 6 á 7 boeken van hem. Elk boek is goed, elk boek leest lekker weg. Boeken van McNab zijn voor iedereen een aanrader :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ben nu ongeveer op de helft van The Shining, de bestseller van Stephen King. Stiekem schaamde ik me wel een beetje dat ik de verfilming van Kubrick al vele malen had gezien, maar nog nooit het boek gelezen had. Het valt me op dat het boek veel meer ingaat op wat er gebeurt vóórdat ze het Overlook betrekken. Heb je de film gezien (wie niet?) maar het boek nog niet gelezen, dan zou ik dat zeker eens doen. Er zitten een aantal interessante verschillen in. Meer zal ik, om spoilers te voorkomen, niet zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Ben nu ongeveer op de helft van The Shining, de bestseller van Stephen King. Stiekem schaamde ik me wel een beetje dat ik de verfilming van Kubrick al vele malen had gezien, maar nog nooit het boek gelezen had. Het valt me op dat het boek veel meer ingaat op wat er gebeurt vóórdat ze het Overlook betrekken. Heb je de film gezien (wie niet?) maar het boek nog niet gelezen, dan zou ik dat zeker eens doen. Er zitten een aantal interessante verschillen in. Meer zal ik, om spoilers te voorkomen, niet zeggen.

Aha, toch nog iemand die Stephen King leest!

Zelf heb ik net Dr. Sleep gelezen, het vervolg op The Shining. Prima boek, alleen hoopte ik nog wat te weten te komen over het verhaal van Wendy, maar dat was niet echt het geval. Het is wel een beetje zo'n boek met die stereotiepen, en een beetje 'extreme' personages (The True Knot). In dat opzicht was The Shining beter, veel realistischer en scherper.

Ben nu trouwens bezig in 22/11/1963, wat tot nu toe alleen maar aan alle verwachtingen voldoet! :D (p 170/889)

Link to comment
Delen op andere websites

Ben nu ongeveer op de helft van The Shining, de bestseller van Stephen King. Stiekem schaamde ik me wel een beetje dat ik de verfilming van Kubrick al vele malen had gezien, maar nog nooit het boek gelezen had. Het valt me op dat het boek veel meer ingaat op wat er gebeurt vóórdat ze het Overlook betrekken. Heb je de film gezien (wie niet?) maar het boek nog niet gelezen, dan zou ik dat zeker eens doen. Er zitten een aantal interessante verschillen in. Meer zal ik, om spoilers te voorkomen, niet zeggen.

Aha, toch nog iemand die Stephen King leest!

Zelf heb ik net Dr. Sleep gelezen, het vervolg op The Shining. Prima boek, alleen hoopte ik nog wat te weten te komen over het verhaal van Wendy, maar dat was niet echt het geval. Het is wel een beetje zo'n boek met die stereotiepen, en een beetje 'extreme' personages (The True Knot). In dat opzicht was The Shining beter, veel realistischer en scherper.

Ben nu trouwens bezig in 22/11/1963, wat tot nu toe alleen maar aan alle verwachtingen voldoet! :D (p 170/889)

Ik ben ook een fervente Stephen King fan! Leuk om te weten dat ik niet alleen ben hier!

Dr. Sleep vond ik juist erg goed, beter dan The Shining zelfs.. Ik denk omdat het boek wat 'volwassener' was naar mijn mening.

11/22/63 is ook erg goed, dus veel plezier er nog mee!

Lisey's Story en The Stand zijn toch wel mijn favorieten, al komen veel andere boeken daar heel dicht bij in de buurt.

Op het moment ben ik even geen boek aan het lezen (wegens mijn GTA V verslaving :puh:), maar ik denk dat het tweeluik Desperation en The Regulators mijn volgende boeken zullen worden :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben laatst begonnen met het boek 'Zodiac', bestseller van Robert Graysmith.

Zodiac gaat over een seriemoordenaar die actief was eind jaren 60, begin 70. (gebaseerd op een echt verhaal)

Robert Graysmith, de schrijver van het boek, heeft dit alles meegemaakt van 'dichtbij'.

Ben dit boek gaan lezen door de film 'Zodiac' van David Fincher.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Het laatste boek dat ik gelezen heb is "Sapiens" van Yuval Noah Harari. Het boek gaat over de evolutie van de mens en de verschillende zaken die voor het succes van de soort hebben gezorgd. Het is dus geen verhaal, maar meer een beschrijving. Het vraagt dus iets meer inspanning om te lezen, maar het is wel ongelooflijk interessant. Er wordt ingegaan op de evolutie van de mens, hoe hij zich over de wereld verspreidde, de eerste talen, introductie van het schrift en geld. Geeft je toch wel een andere kijk op de wereld.

Daarvoor had ik "De levens van een atoom: vanaf de oerknal tot het leven op aarde en verder" van Lawrence Krauss gelezen, een wetenschappelijk boek over hoe het universum is ontstaan, uiteindelijk onze aarde en wat we kunnen verwachten in de toekomst.

Nu ik het eerste seizoen van Game of Thrones heb afgerond, heb ik besloten de A Song Of Ice And Fire-reeks te lezen en ben ik dus begonnen met het eerste boek, waarnaar de serie is genoemd. Zeker de moeite om te lezen, het bevat veel meer details dan de serie. Pas nu kom ik erachter hoe diep George RR Martin zijn fantasiewereld heeft uitgewerkt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het wetboek van Strafrecht, zolang je dat een boek kan noemen (iig geen leesboek)

Daarvoor wat tijdschriften en een stripboek bij de chinees :D Voor de rest lees ik wel erg veel op internet, maar niet als papieren boek.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zojuist The End of Harry Potter? van David Langford uitgelezen. Het boekje is uitgegeven tussen het zesde en zevende boek over Harry Potter en beschrijft de schrijfstijl van Rowling, verborgen aanwijzingen in de eerste zes boeken (zowel naar elkaar als naar deel zeven), en mogelijke scenario's voor deel zeven. Het is absoluut niet hoogstaande literatuur (verre van), maar wel grappig om jaren later weer eens door te lezen en te zien hoeveel niet of juist wel klopt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...