Jump to content

[B&G] Raad de Artiest 3.0 - Reactietopic

Recommended Posts

• Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Kloep

21

• NandroDavids

18

• thebig

16

• MegaPilot

13

Geplaatst:

Hij maakt een realistische opmerking. Ik denk dat het een Nederlands lied is en doorgaans weten Belgen daar vrij weinig over.

Ik kan me natuurlijk ook ernstig vergissen.

Ik weet de opgave niet en de vorige die ik wist ben ik vergeten insturen. Zal moeilijk worden om nog veel puntjes te sprokkelen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ben je nu serieus dat je die reactie niet begrijpt?

Het is een Nederlands nummer met zowat onverstaanbare lyrics(dus hamer/ga maar thuis maar ruk ruk ruk???) welke geen enkel zoekresultaat oplevert. Dit nummer is sowieso zo goed als onbekend in België, dus voor Belgen een onmogelijke opgave.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Dat kan je nu eenmaal hebben. Voor hetzelfde geld heeft Kloep zich verdiept in de Belgische muziekgeschiedenis en wordt ons over enkele weken een Belgisch nummer voorgeschoteld.

Geplaatst:

Ik vind dat een organisator van een contest als Raad de Artiest wel eens mag nadenken bij de nummers die hij kiest. Venice Queen bijvoorbeeld is totaal niet bekend, tenzij je de hele discography van RHCP vanbuiten kent. Zelfs al ken je RHCP, dit is een héél onbekend nummer van hun.

Geplaatst:

Dat is juist de uitdaging. Als je enkel bekende nummers zou posten, dan zou de competitie totaal niet spannend zijn. Algemene muziekkennis kan enkel gepeild worden als het niet over enkel bekende nummers gaat. Er zijn mensen die een groep zeer oppervlakkig kennen en zich al een echte kenner of fan noemen. Pas als je de details kent, heb je eventueel het recht om zoiets over jezelf te zeggen.

Geplaatst:

Dat is juist de uitdaging. Als je enkel bekende nummers zou posten, dan zou de competitie totaal niet spannend zijn. Algemene muziekkennis kan enkel gepeild worden als het niet over enkel bekende nummers gaat. Er zijn mensen die een groep zeer oppervlakkig kennen en zich al een echte kenner of fan noemen. Pas als je de details kent, heb je eventueel het recht om zoiets over jezelf te zeggen.

Ik vraag me dan toch af waarom er zowat nooit elektronische muziek wordt gevraagd in Raad de Artiest, dit is nu al de 3de editie die ik meemaak en het is weer een organisator die de uitvinding van elektronische muziek compleet gemist heeft. Je kan Raad de Artiest winnen zonder kennis van elektronische muziek, dat is gewoon sneu.

Niet bekend bij jou is een groot verschil als niet bekend, onthoud dat. :)

Een video met 1.5 miljoen views, ik denk dat dat wel een graadmeter is om te bepalen dat het nummer onbekend is. 7 miljard mensen, bereken maar eens de kans dat er iemand van de 6 miljoen Vlamingen/17 miljoen Nederlanders dat nummer kennen..

Geplaatst:

De wedstrijd is amper begonnen, hoe weet jij nu of hij geen elektronische muziek gaat vragen? Het lijkt me waarschijnlijk dat er van elke stijl wel iets gevraagd gaat worden, om de kansen te spreiden en zodat de uiteindelijke winnaar een echte all-rounder blijkt te zijn.

Het aantal views voor een youtube video kan je niet echt gebruiken om de bekendheid van een nummer te peilen. Het hangt af van welke versie natuurlijk ook en of het nummer goed is. Slechte nummers worden ook voor miljoenen mensen op de radio gespeeld, maar dan uiteindelijk door weinig mensen opgezocht op het internet.

Geplaatst:

Ik vraag me dan toch af waarom er zowat nooit elektronische muziek wordt gevraagd in Raad de Artiest, dit is nu al de 3de editie die ik meemaak en het is weer een organisator die de uitvinding van elektronische muziek compleet gemist heeft. Je kan Raad de Artiest winnen zonder kennis van elektronische muziek, dat is gewoon sneu.

Je kent me niet, dus je weet ook niet welke muziek ik wel en niet ken, dus je kan daar ook niet over oordelen.
Een video met 1.5 miljoen views, ik denk dat dat wel een graadmeter is om te bepalen dat het nummer onbekend is. 7 miljard mensen, bereken maar eens de kans dat er iemand van de 6 miljoen Vlamingen/17 miljoen Nederlanders dat nummer kennen..
Ik denk dat je aan het aantal juiste inzenders ziet dat het nummer bekend genoeg was.

Overigens, als we toch over sneu beginnen, vind ik het sneu dat je zo begint te klagen wanneer je de nummers niet kent die hier komen.

Geplaatst:

Megapilot, van die 7 miljard heeft niet eens de helft toegang tot die muziek; en dan heb je een groot deel dat nauwelijks muziek luistert, en een heel groot deel dat alleen bekende nummers luistert; wat je dus geen muziekkenner maakt. Ik weet zeker dat van die 1,5 miljoen heel veel NLers en Vlamingen zitten.

Geplaatst:

Een video met 1.5 miljoen views, ik denk dat dat wel een graadmeter is om te bepalen dat het nummer onbekend is.

Gek, ik denk exact het tegenovergestelde. Nu luister ik vaak ook vrij obscure hiphop-albums, die grotendeels niet eens op YouTube staan, maar dan kom ik regelmatig pareltjes tegen die maar 65 views hebben terwijl het er al drie jaar staat.

Dat vorige nummer, The Lion Sleeps Tonight, heb ik al zo vaak gehoord dat ik het uit m'n hoofd ken, terwijl ik het nog nooit heb bekeken op YouTube.

Tegelijkertijd zijn er ook veel liedjes die ik ken van andere media of wat dan ook, die veel mensen kennen en ook amper views heeft op YouTube. Anderzijds kom ik af en toe bij videos terecht met 19 miljoen views maar waarvan ik nog nooit gehoord heb. Doe daar nog die feiten van Pwned. bij, voeg daar nog aan toe dat niet elke video er even lang op staat, alleen regionaal bekend is of bij veel mensen bekend maar weinig opgezocht, en dan kan ik wel concluderen dat dat rekensommetje van jou nergens op slaat.

Geplaatst: (bewerkt)

Wat is volgens jullie dan wel een graadmeter om te bepalen dat een nummer bekend is? Of laten we het tot de essentie houden; beweren jullie dat Venice Queen een bekend nummer is? En zoja, waarom? Venice Queen kent geen videoclip, het album verkocht wereldwijd 12 jaar terug 1.8 miljoen kopieën wat het in die tijd zelfs al een onbekend nummer maakte, tenzij voor RHCP fanaten.

Als jullie beweren dat Venice Queen wél een bekend nummer is, kom dan met argumenten voor die stelling, ik ga er echter helemaal niet mee akkoord.

Megapilot, van die 7 miljard heeft niet eens de helft toegang tot die muziek; en dan heb je een groot deel dat nauwelijks muziek luistert, en een heel groot deel dat alleen bekende nummers luistert; wat je dus geen muziekkenner maakt. Ik weet zeker dat van die 1,5 miljoen heel veel NLers en Vlamingen zitten.

Wat is voor jou veel? :7 1.5 miljoen views is wereldwijd gezien niks.

Gek, ik denk exact het tegenovergestelde. Nu luister ik vaak ook vrij obscure hiphop-albums, die grotendeels niet eens op YouTube staan, maar dan kom ik regelmatig pareltjes tegen die maar 65 views hebben terwijl het er al drie jaar staat.

Dat jij het een pareltje vindt zegt niks over bekendheid.

Dat vorige nummer, The Lion Sleeps Tonight, heb ik al zo vaak gehoord dat ik het uit m'n hoofd ken, terwijl ik het nog nooit heb bekeken op YouTube.

7 miljoen views in de ene, dan nog een paar andere miljoenenvideo's. Voeg daarbij de algemene bekendheid van dit nummer bij..

Tegelijkertijd zijn er ook veel liedjes die ik ken van andere media of wat dan ook, die veel mensen kennen en ook amper views heeft op YouTube. Anderzijds kom ik af en toe bij videos terecht met 19 miljoen views maar waarvan ik nog nooit gehoord heb. Doe daar nog die feiten van Pwned. bij, voeg daar nog aan toe dat niet elke video er even lang op staat, alleen regionaal bekend is of bij veel mensen bekend maar weinig opgezocht, en dan kan ik wel concluderen dat dat rekensommetje van jou nergens op slaat.

Het rekensommetje is echt wel een realistische weergave voor zowat 99 procent van de nummers.

Of gaan we gewoon de proef op de som nemen en mij 10 personen het desbetreffende nummer doorsturen met de vraag of ze het herkennen? Ik schat de kans dat meer dan 8 van de 10 het nummer niet eens herkennen zeer hoog.

Bewerkt: door MegaPilot

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...