Jump to content

[B&G] Raad de Artiest 3.0 - Reactietopic

Recommended Posts

Geplaatst:

Misschien is de juiste vraag hier niet Is het een bekend nummer?, maar Moeten het allemaal bekende nummers zijn in een contest als deze?

Immers, als het enkel 'bekende' (wat dat dan ook moge wezen) nummers moeten zijn, dan is de kans héél groot dat er uiteindelijk een gelijkspel uitkomt. Bovendien: een contest mag ook best uitdagend zijn. Nu wordt er een beetje gevarieerd tussen 'bekende' en 'onbekende' nummers en dat levert verschillen op in de ranglijst. Het is wellicht een beetje raar om nu zelf te zeggen dat de beste daarmee juist boven komt drijven, maar dat lijkt mij een goede reden om die variatie te hebben.

Overigens vind ik het raar om te kijken naar views op YouTube. Oude nummers van vóór het YouTube-tijdperk lopen daar logischerwijs eerder achter qua views dan de hits van pakweg de afgelopen 8 jaar. Bovendien kunnen video's ook weer verwijderd zijn, waardoor een bepaald nummer wellicht tientallen miljoenen views kwijt is. De YouTube-views lijkt me dan ook geen goede graadmeter.

In een contest als deze is het volgens mij het beste om verschillende genres te hanteren én een verschil tussen 'bekend' en 'minder bekend' of zelfs 'vrij onbekend'. Naar mijn idee doet Kloep dat tot nu toe prima. Rock, pop, Nederlandstalig, we hebben al heel wat variatie gezien :)

• Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Kloep

21

• NandroDavids

18

• thebig

16

• MegaPilot

13

Geplaatst:

Wat is volgens jullie dan wel een graadmeter om te bepalen dat een nummer bekend is? Of laten we het tot de essentie houden; beweren jullie dat Venice Queen een bekend nummer is? En zoja, waarom? Venice Queen kent geen videoclip, het album verkocht wereldwijd 12 jaar terug 1.8 miljoen kopieën wat het in die tijd zelfs al een onbekend nummer maakte, tenzij voor RHCP fanaten.

Misschien zijn Djmaddox, Platypus en Puma allemaal RHCP-fanaten, misschien niet. In ieder geval, het feit dat drie leden het juist hadden geraden, is dat geen goede graadmeter? Het moet natuurlijk wel een beetje spannend blijven, zo'n wedstrijd. Als Kloep alleen maar nummers post die iedereen kent, dan kunnen we het prijzengeld straks met ons tienen verdelen, en niet eens trots zijn over onze muziekkennis.

Nee, ik denk dat er niet echt een graadmeter is; het ligt meer subjectief. Wat voor de één bekend is, kan voor de ander totaal onbekend zijn en vice versa.

Ik kan nog geen drie automerken aan hun logo's linken en nog geen vijf spelers van het Nederlands elftal benoemen. Is het dan slim als ik meedoe aan een auto- of voetbalquiz?

Geplaatst:

Misschien is de juiste vraag hier niet Is het een bekend nummer?, maar Moeten het allemaal bekende nummers zijn in een contest als deze?

Helemaal mee eens. Sowieso is een vraag als Is het een bekend nummer? onmogelijk om te beantwoorden voor een grote groep mensen. Wat voor de één onbekend is, is voor de ander bekend.

Naar mijn idee doet Kloep dat tot nu toe prima. Rock, pop, Nederlandstalig, we hebben al heel wat variatie gezien :)

Dank je. :)
Geplaatst:

Had eerlijk gezegd een soortgelijke reactie als MegaPilot toen ik het vorige nummer hoorde, ik vermoede dat het een alom bekend lied was bij Nederlanders en dat wij Belgen geen schijn van kans maakten. Gelukkig was het bij de Nederlanders ook een onbekend nummer, aangezien Nandro de enige is die het wist te vinden.

Verder moet je bij zo'n contest natuurlijk geluk hebben dat je wat muzieksmaak wat overlapt met die van de organisator, want stukken die voor de organisator onbekend zijn kunnen moeilijk gevraagd worden.. Maar ik vind dat het tot nu toe erg gevarieerd is, top werk van Kloepie dus!

Eén puntje van kritiek: voeg misschien in elk bericht een linkje toe om een bericht naar jou te sturen (klik). :D

Geplaatst:

Dit. Ik had het al eerder aangehaald in een post: een muziekkenner is iemand die van elke soort muziek wat kent en niet iemand die elke dag naar de bekende liedjes op de radio luistert om dan, als het ware op een schoteltje gepresenteerd, de overwinning weg te kapen hier.

Had eerlijk gezegd een soortgelijke reactie als MegaPilot toen ik het vorige nummer hoorde, ik vermoede dat het een alom bekend lied was bij Nederlanders en dat wij Belgen geen schijn van kans maakten. Gelukkig was het bij de Nederlanders ook een onbekend nummer, aangezien Nandro de enige is die het wist te vinden.

Daar was ik ook bang voor, maar het blijkt inderdaad gelukkig niet zo te zijn. Ik zat vroeger ook op een forum met voornamelijk Nederlanders en dan is het af ten toe wel irritant dat ze als vanzelfsprekend aannemen dat iedereen automatisch Nederlander is.

Dit nummer is trouwens een weggever, eindelijk zal ik eens een paar puntjes halen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ha, deze week geen kans voor jullie om in te lopen! :sigaar:

Dus zorg dat je niet nog verder achterloopt en stuur je antwoord wel in! :D

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:

Voor deze week herken ik het nummer, geloof ik, maar ga toch eventjes wat opzoekwerk moeten doen. Gelukkig weet ik 1 zin uit de lyrics.

Geplaatst:

Zo, wat een voorsprong al! :D

Nu alleen nog vasthouden, wat na 2 x luisteren van het nieuwe fragment lastig lijkt te worden...

Geplaatst:

Hoera, deze week loop ik mogelijk in op de leider :dans: Buiten het feit dat hij nog een week heeft om in zijn geheugen te graven.

Geplaatst:

Ik heb dat nummer van Armin van Buuren een paar weken lang elke dag geluisterd, maar op de naam komen lukte nou net niet. :7

Nieuwe fragment is ook hier onbekend.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...