Jump to content

3L1077

Recommended Posts

Wat zijn comics?

"Een comic is een stripverhaal op Amerikaanse wijze.

Het grootste (maar niet enige) verschil met Europese strips is dat comics meestal verschijnen als lange, doorlopende series vervolgverhalen die periodiek verschijnen. Doorgaans één nummer per maand. De langstlopende titel van allemaal - Action Comics - was op 27 februari 2008 bijvoorbeeld alweer toe aan deel 862. Een verhaallijn kan in één nummer afgerond worden, maar in de meeste gevallen beslaat een enkel verhaal drie, vier of meer comics. In elk geval wordt er in de daaropvolgende verhaallijnen ook weer rekening gehouden met zaken die in een eerder verhaal hebben plaatsgevonden, om de continuïteit niet te verstoren."

Wat vinden jullie van comics? En lezen jullie er ook?

Laat maar los! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nooit zo op comics gehad. Ik vind het over het algemeen te druk en soms nogal onduidelijk wat er nou precies gebeurt. Ik ben zelf meer fan van strips als Suske & Wiske, Kuifje en Lucky Luke. Heldere kleuren, leest lekker makkelijk weg en elke strip is één verhaal. Wel zo makkelijk dat je ze dus los kan lezen en geen info mist.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar heb ik inderdaad ook problemen mee, je kan heel moeilijk in een serie binnenvallen. Maar Marvel (en DC ook denk ik,) heeft eind 2012 zijn beste series gereboot, waardoor het voor de mensen die er niet zo heel veel van kennen, misschien nu wel het moment is om ermee te beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

*Serieuze bump van 2 3 jaar*

Ik heb onlangs wat comics gekocht in de Fnac (Engels, uiteraard) en moet zeggen dat het wel vlot leest en zeer ontspannend is om het te lezen.

Binnenkort maar eens kijken waar ik er nog kan vinden, voor een normaal prijsje. (Bol.com vraagt 15 euro/ boek ofzo)

Link to comment
Delen op andere websites

Deadpool, al zou ik graag ook andere reeksen oppikken.

Van Deadpool heb ik momenteel Secret Invasion (Deadpool Vol. II #1) en Deadpool Classic, Vol. 7 (Deadpool Classic #7). Deze 2 heb ik enkel gekocht om comics eens een kans te geven, na 7 jaar Urbanus en Suske & Wiske te hebben gelezen.

Helaas hadden ze geen opéénvolgende nummers, waardoor ik 2 verschillende moest nemen. Engelse comics zoeken in België is ook niet de gemakkelijkste speurtocht...

Welke lees jij/ waar koop je ze? :)

Bewerkt: door Skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een tijd TWD gelezen, en ook Fables. Fables was fantastisch. Probleem is inderdaad dat het zo'n dure hobby is. Het is misschien minder leuk, maar volgens mij is het veel voordeliger om een digitaal abonnement te nemen, op je tablet ofzo. Dan heb je tenminste alle issues die je zoekt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...