Jump to content

[Discussie] Map


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    15

  • Phoenyxar

    12

  • GrandTheftHaye

    9

  • NandroDavids

    8

Nou, zegt niet veel meer dan dat we eigenlijk allemaal al wisten of zelf konden vinden, maar samengepakt is het ook wel handig:

Wat mij ondermeer doet terugdenken aan de kerel die met zijn fiets door LA ging om wat plaatsen te herkennen en het verkeerde FIB-gebouw aanwees :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik denk niet dat deze map hier al eens eerder gepost is:

post-16696-0-13837100-1370128536_thumb.jpg

Hij zat als link bij volgend filmpje:

Eigenlijk een filmpje dat het werk van de jongens op gtaforums.com perfect samenvat. Vrij interessant om eens door te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de map er tot nu toe maar raar uitzien, als in het noorden van de map bijna niets te doen is, ga je er ook bijna niet naartoe. Ik denk dan ook dat er nog (grotere) steden en/of dorpen liggen in het noorden, want waarom zullen ze anders snelwegen er naartoe laten lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een eiland voor de kust? Dat zou interessant zijn. De eerste keer dat ik dat zie (of opmerk, dat kan ook) Met zo veel verschillende rondcirkelende maps zou je echt niet weten wat het nu echt gaat worden. Men lijkt wel al een idee te hebben, maar ze verschillende toch allemaal wel aanzienlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een tunnel naar dat eiland lijkt me dan wel weer gaaf :D:puh:

Een tunnel van 6 kilometer die de zee onder duikt en dus niets anders te bieden heeft dan herhaalde textures lijkt me niet bepaald gaaf. Maar ik hoop wel natuurlijk dat er een vorm van degelijke tunnel in de game zit, zoals in Liberty City. Zo'n locaties zijn immers geweldige settings voor missie's!

Over de grootte van de map: Stel je even voor dat elk stratenblok bestaat uit 4-6 stratenblokken zoals we die gekend zijn in San Andreas. Ziet de map er ineens veel groter uit, niet?

Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat bij de creatie van die map men gewoon enkele stukjes Los Santos heeft rondgeplakt voor de dorpen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat bij de creatie van die map men gewoon enkele stukjes Los Santos heeft rondgeplakt voor de dorpen? :7

Nee, maar de indeling van de dorpen is natuurlijk nog niet bekend. We wisten immers ook niet precies wat de indeling van Los Santos zelf was, dus dan is het makkelijker om wat stukjes te knippen en plakken van Los Santos dan zelf die dorpen helemaal te gaan tekenen. Hoeveel vrije tijd, inspiratie en hints je ook hebt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, waar begin ik. Ik heb een beetje de discussie en feiten rondom de map van GTA V gevolgd, en ik kreeg opeens een openbaring. We kunnen op papier zetten hoe groot de blueprint poster van GTA V is (ofwel de map), en dat is even een klein beetje rekenen. Je hebt vast wel de collector's edition op internet zien staan, daar zag ik dus hoe dit zo gemakkelijk kon.

post-136743-0-62204300-1370941720_thumb.png

Je ziet dat de poster netjes in een cirkel is opgerold, en dat is wat je nodig hebt. ik weet niet precies hoe groot de map in de breedte is, maar dat is ook niet noodzakelijk.

post-136743-0-11189000-1370941931_thumb.png

Hier heb ik lijnen gezet door de breedte en opgerolde hoogte. Wat ik heb gedaan is de breedte gemeten (ok, eerlijk, met een liniaal tegen m'n scherm) en de diameter van de opgerolde poster. ik kwam uit op breedte: 23cm en diameter: 4cm (ik had mn scherm ingezoomed). Als je goed kijkt zie je dat de poster 3x is opgerold en dat er ook nog een klein stukje uitsteekt, met een lengte van (ik gok) 5cm (door het perspectief kan ik het niet precies zeggen). Daar gaan we:

pi x 4 x 3 + 5 = 42,7

dat is dus de hoogte van de poster, maar het gaat nog verder:

de verhouding is nu dus 23 : 42,7

ofwel 42 / 23 = 1 : 1,8 om de verhouding begrijpelijk te maken.

In deze hele mikmak van interresant doen moet ik wel aangeven dat door het perspectief van de foto de verhouding iets lager zal zijn in het echt, maar beter kan ik het op dit moment niet maken, dus laten we zeggen dat hij zal uitkomen ergens tussen 1 : 1,4 tot 1 : 1,6. In elk geval weet je dat de map in de lengte groter is dan in de breedte. Daarnaast denk ik niet dat er ruimte op de poster word ingenomen door plaatjes die niet direct de map zijn (het is immers een blueprint), als dit wel zo is kun je dit artikel natuurlijk ook direct in de vuilnisbak mikken. Bedankt voor het lezen!

>>> Door Jesperkaj: Topics samengevoegd, aangezien dit prima bij de discussie omtrent de map past.<<<

Bewerkt: door Jesperkaj
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...