Bierbuikje Geplaatst: 18 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2010 De Illuminatie is opgezet door de wereldmachten zelf. Hierdoor denkt de burger dat er een hogere macht is die hen bestuurd, maar die er eigenlijk niet is. De burger denkt dat de regering veel macht heeft en als men even iets anders doet dat men dan het leven niet zeker is. Net als bij 9 11 the truth. Alleen dan andersom. Iedereen weet natuurlijk zeker dat het is veroorzaakt door de regering zelf, maar ze hebben zelf een groepering opgezet die vertelt dat terroristen het hebben gedaan. Dat is natuurlijk niet zo, maar deze theorie is veel aannemelijker. Er zijn ook veel meer mensen die dat geloven en het wordt de regering dan ook niet verweten dat ze de aanslag hebben gepleegd. Puur omdat men niet beter weet. Om terug te komen op Illuminatie. Het is een fabel in de wereld geholpen door de regering zelf, zodat de regering machtiger lijkt dan het is. @southpark Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 27 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2010 Mensen hier die zeggen dat de islam gewelddadig is, zijn helaas gehersenspoeld. Mannen die hun vrouwen mogen slaan is niet geweldadig? Jij hebt verkeerde informatie gekregen, dat gebeurt helemaal niet in mijn cultuur, maarja mensen geloven het niet laat maar zitten alsof jullie pedofiele paus niets verkeerd doet http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/10/vrouw_slaan_prima_maar_geen_sp.html Er zijn zelfs wetten voor. Ik heb ook geen donder met de paus trouwens, zelfde geld voor die priesters die met hun poten niet van kinderen af kunnen blijven. Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 20 juli 2011 Rapport Geplaatst: 20 juli 2011 Er zijn drie soorten mensen: arme mensen, middelklassen mensen, rijke mensen (Illuminati). De arme en middelklassen mensen werken kapot, moeten veel belasting betalen, en ruzies vaak. De rijken zorgen daarvoor, verdienen er geld aan. Zo hebben ze ons in de macht, en je kan de Illuminati ook vergelijken met de vrijmetselarij, en de geheime genootschap Skull & Bones. Reageren
flippie13 Geplaatst: 20 juli 2011 Rapport Geplaatst: 20 juli 2011 Er zijn drie soorten mensen: arme mensen, middelklassen mensen, rijke mensen (Illuminati). De arme en middelklassen mensen werken kapot, moeten veel belasting betalen, en ruzies vaak. De rijken zorgen daarvoor, verdienen er geld aan. Zo hebben ze ons in de macht, en je kan de Illuminati ook vergelijken met de vrijmetselarij, en de geheime genootschap Skull & Bones. Prachtige post, maar één woord voor over: onzin. Top argumenten trouwens, niets op aan te merken. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 21 juli 2011 Rapport Geplaatst: 21 juli 2011 Mensen hier moeten eens uit hun fantasie groeien. Reageren
universeel Geplaatst: 26 september 2011 Rapport Geplaatst: 26 september 2011 Ik vind het goed van je dat je je verhaal doet , en mensen probeert wakker te maken, maar ik moet je tegen spreken, dit gaat dieper dan Machtsgeile mensen dit hele illuminati gebeuren is begonnen in de tijd van de sumeriërs die op "rockart" al bewezen dat de "aliens" hun bezocht hebben, Kijk eens op enigmatv.com en dan Secret space, zijn 4 parts, waarin ze je uitleggen waar dit allemaal vandaan komt, de maya's voorspelden niet het einde van de wereld maar de terugkeer van de zogenaamde "annunaki" van de planeet "niburu" dit klinkt in een oogopslag als compete bullshit ,maar kijk eens op de website die ik hiervoor noemde , het plan is om een wereldwijde oorlog in 2012 te starten en te zorgen dat 5 miljard mensen van deze planeet worden verwijdert., Ik wil je niet bekritiseren want vind je verhaal in veel opzichten informatief, maar kijk wel wat verder terug in de geschiedenis ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd, oh jah, er zijn aliens op de maan , geen grap, check de documentaire Reageren
PowerPats Geplaatst: 28 september 2011 Rapport Geplaatst: 28 september 2011 Ik vind het goed van je dat je je verhaal doet , en mensen probeert wakker te maken, maar ik moet je tegen spreken, dit gaat dieper dan Machtsgeile mensen dit hele illuminati gebeuren is begonnen in de tijd van de sumeriërs die op "rockart" al bewezen dat de "aliens" hun bezocht hebben, Kijk eens op enigmatv.com en dan Secret space, zijn 4 parts, waarin ze je uitleggen waar dit allemaal vandaan komt, de maya's voorspelden niet het einde van de wereld maar de terugkeer van de zogenaamde "annunaki" van de planeet "niburu" dit klinkt in een oogopslag als compete bullshit ,maar kijk eens op de website die ik hiervoor noemde , het plan is om een wereldwijde oorlog in 2012 te starten en te zorgen dat 5 miljard mensen van deze planeet worden verwijdert., Ik wil je niet bekritiseren want vind je verhaal in veel opzichten informatief, maar kijk wel wat verder terug in de geschiedenis ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd, oh jah, er zijn aliens op de maan , geen grap, check de documentaire Eerste keer in tijden dat ik in dit topic kom kijken en ik kan maar een ding zeggen. LOL Reageren
Forever GTA Geplaatst: 3 januari 2013 Rapport Geplaatst: 3 januari 2013 (bewerkt) Het is best mogelijk dat de Illuminati hebben bestaan of alsnog bestaan, er zijn nog veel meer verschillende groeperingen geweest. Het is ook goed mogelijk dat de wereld er anders zou uitzien of andere dingen zouden zijn gebeurd, als er geen geheime groep(en) boven een leider stonden en alles naar hun hand hadden gezet. Laatst nog een stukje gezien over de monumenten in Washington als er een ramp dreigt blijven die lang staan. Maar t langste die zichtbaar blijft en nu eigenlijk met oog onzichtbaar is. Is het topje van de Washington monument dat van een bepaald matriaal is gemaakt en tekst opstaat. Hollywood werd ook door bepaalde mensen opgezet of gecontroleerd zo nu nog. Scientology is hier ook weer een van, die acteurs andere dingen laat doen dan ze zouden willen. Recentelijke voorbeeld Tom cruise. Het probleem hiermee schijnt ook je kunt er niet zomaar mee kan stoppen, met veel mensen door de eeuwen zijn er onverklaarbare dingen gebeurd of verdwenen. Zou het nodig zijn dat zulke groepen bestaan blijkbaar wel hebben veel gedacht, voor vele redenen voor ons onduidelijk. En bepaalde dingen zijn al opgenoemd. Dat gedoe me de muziek industrie wist ik niet, op bepaalde dingen na dan. Dat zijn idd gewoon de manieren om mensen te beinvloeden. Bewerkt: 3 januari 2013 door Forever GTA Reageren
Davedavy Geplaatst: 9 juli 2013 Rapport Geplaatst: 9 juli 2013 Ik heb de afgelopen dagen best vaak het woord "illuminati" voorbij komen op het internet, als ik hier naar Google zie je allerlei verbanden naar 9/11, dat de VS de aanslag zelf pleegde bijvoorbeeld en een derde wereld oorlog voorbereid. Dus mijn vraag is; wie of wat is illuminati, een soort sekte ofzo? Alvast bedankt! Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 9 juli 2013 Rapport Geplaatst: 9 juli 2013 Oow god, het is best moeilijk om iemand uit te leggen wat de Illuminati is als je geen basis hebt. Als ik het goed heb is de Illuminati oorspronkelijk een groepering uit de late Middeleeuwen die opstonden tegen de Kerk, kortgezegd. Illuminati betekend "verlicht". Het waren dus ook oorspronkelijk intelligente personen die de gevestigde conservatieve orde wouden ontmantelen en een revolutie starten. Dit loopt samen met de eerste ideeën van menselijke waarden en rechten, maar dat ging dan ook gelijk met complotten. De Vrijmetselarij is iets in dezelfde richting en associëerbaar. Maar de Illuminatie heeft echter een negatieve bijklank gekregen en wordt nu voornamelijk gebruikt als een meme om complottheoriën aan te duiden. >>> Door Phoenyxar: Ook even samengevoegd met het oorspronkelijke topic.<<< Reageren
Davedavy Geplaatst: 9 juli 2013 Rapport Geplaatst: 9 juli 2013 Oow god, het is best moeilijk om iemand uit te leggen wat de Illuminati is als je geen basis hebt. Als ik het goed heb is de Illuminati oorspronkelijk een groepering uit de late Middeleeuwen die opstonden tegen de Kerk, Interesant, ik had vandaag een discussie met een Moslim en die beweerde dat de halve regering van elk land Illuminati is, betekend dat deze geheime club dus nog steeds bestaat? Ik vind dit zelf nogal wazig, het zou dan toch ooit moeten lekken? Het ging om de volgende lap tekst; Dus jullie denken dat moslims dachten ja laten we even onzelf en een paar duizend mensen opblazen heuy ? No. Denk eens logisch na. Ik heb nu Ramadan en ik ga proberen heel kalm te blijven, excuses als mijn zinnen boos overkomen. Illuminatie zit achter 9/11. Ik ben in een verder stadia dan jullie. Dit is niet opschepperig bedoeld. In de wereld heb je mensen en Djins. Ik weet niet hoe je dit uitlegt. Het zijn eigenlijk geesten en ze wonen ook op aarde. Wij zien hun niet. Hun ons wel. Er is een Imaam ( islam ) hij is zo gelovig en hij weet zo veel dat alle Djins bang voor hem zijn. Veel Djins worden door Satan ( duivel ) geleid. Djins kunnen in mensen kruipen. Dit gebeurt niet vaak. MAar dan heb je een Djin in je. Die maakt mensen heel gek. Die imaam had een vrouw die door een Djin bezeten was. Hij is zo gelovig dat de Djins zelfs bang zijn voor hem. Dit is allemaal zwarte magie. De man zei wie is de illuminatie wie heeft 9/11 gedaan wie heeft dit en wie heeft dat. Die vrouw ( Djin ) sprak. Hij vertelde alles. Hij was zo bang. Op het einde vroegen ze dus wie is de Illuminatie. Toen zei de djin ; De duivel. Het is niet dat we allemaal doodgaan. Je moet slim zijn om dit te begrijpen dit begrijpt niet iedereen. Ik ook niet helemaal. Mensen moeten zich bewust zijn dat de Illuminatie heel groot is. Dat het vroeger groot was en nu niet is Bullshit. Het zijn mannetjes die de baas willen spelen over de wereld. Ik vind/vond dit pure onzin, maar ik denk dat mensen die hier in geloven helemaal "gehersenspoelt" zijn om het zo even makkelijk te zeggen, wat mensen in de middeleeuwen dus ook hadden met religie's. Daarmee bedoel ik dus dat wij eigenlijk verder zijn. Erg wazig, vandaar de vraag. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 9 juli 2013 Rapport Geplaatst: 9 juli 2013 Illuminati zijn altijd vijanden geweest van het geloof, omdat ze andere ideeën hadden. Illuminati was bijvoorbeeld voor scholing en gelijkheid van vrouwen; iets wat door geloof (zeker in het verleden) niet gewaardeerd werd. Voor mijn gevoel zijn de Illuminati net wat je wilt geloven; er hangt zoveel mysterie omheen dat niets 100% zeker is. Waren het relschoppers? Waren het geleerden? Iedereen heeft daarover een andere mening. Dat maakt het natuurlijk juist zo'n intrigerend onderwerp. Feit blijft dat wij het niet weten en waarschijnlijk ook nooit zullen weten. In mijn ogen is het al fout dat hij het presenteert als de waarheid. Je moet ieder in zijn waarde laten; of die nu gelooft of niet. Voor gelovigen is het standaard verweer "ik ben in een verder stadia dan jullie" (volgens mij is het nog altijd "stadium", maar dat ter zijde), ik vind juist dat wij verder zijn dan (diepe) gelovigen. Het is een kwestie van perceptie. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 9 juli 2013 Rapport Geplaatst: 9 juli 2013 Het principe van Djinns is in ieder geval wel al enorm oud, dus schrik niet als je enorm veel mensen tegenkomt die er in geloven. Als ik het goed heb dateren de eerste verhalen van Djinns ook van rond het oude Perzië, dus het is mogelijk dat dit wordt aangehaald bij sommige Islamitische lessen. Zoals ik al eerder zei wordt de term Illuminati gebruikt om een complottheorie aan te duiden. Dit is een mooi voorbeeld. Hij beweert dat de helft van alle bevelhebbers (ongeveer) deel uitmaken van de Illuminatie. Dit is een soort van doemdenken/zoeken naar een complottheorie. Hoewel dat dit in een enkel geval best mogelijk kan zijn lijkt het me niet echt relevant om te denken dat de halve planeet wordt bestuurd door een geheime organisatie. (Dit valt te vergelijken trouwens met het verhaal achter Abstergo in AC I-II-BH-RV-III) Om niet even te vermelden dat de term Illuminati per definitie niet slecht hoeft te zijn. In feite is het maar hoe je het bekijkt. "Verlichte" geesten kunnen extreem zijn in meerdere manieren, positief of negatief. Dus weeral een vrij doodlopende discussie om te voeren. En om die discussie te sluiten: 9/11 was een vergeldingsactie voor de (aftermath van de) Golf-Oorlog. Daar kun je een Illuminati-stempel op plakken wat je wilt, maar het verandert de situatie niet. Reageren
Davedavy Geplaatst: 9 juli 2013 Rapport Geplaatst: 9 juli 2013 (bewerkt) ik vind juist dat wij verder zijn dan (diepe) gelovigen. Het is een kwestie van perceptie. Dat zei ik ook, echter mag dit absoluut niet in hun cultuur blijkbaar. @Phoeny, Ten eerste bedankt voor het antwoord (jij ook Dutchy), je kunt hier in principe alles achter zoeken maar er zijn totaal geen bewijzen dat het bestaat. Ik ben zelf dan ook van mening nu (nog steeds trouwens) dat het gewoon onzin is dat ze nu nog bestaan. Dat ze vroeger bestonden kan best, toen was ik er niet bij. Dit is trouwens wel een ideaal onderwerp om een film over te maken maar dat terzijde Om toch nog even terug te komen over 9/11; verschillende bronnen melden dat Illuminati achter de aanslagen zat om zo een reden te hebben het midden oosten binnen te vallen. Maar wat had de VS aan de inval en waarom eist een Arabische organisatie dan de aanslag op? Trouwens, het is best makkelijk zoiets te verzinnen. Je kunt er alles aan verbinden; Napoleon, Hitler, Obama, Karel de grote etc. Bewerkt: 9 juli 2013 door Davedavy Reageren
Michael Geplaatst: 10 juli 2013 Rapport Geplaatst: 10 juli 2013 Het enigste wat ik weet is van de Illuminatie is dat zogenaamd Lady Gaga erin moest zitten. Maar dat geloof ik nooit Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.