Jump to content

Lady Gaga


Michael

Recommended Posts

Weet je wat ik trouwens wel het probleem van veel hedendaagse muziek vind? Het is allemaal hetzelfde; rappers rappen over seks, 'money' en hoe kut het leven wel niet is. Rockers schreeuwen er maar wat op los alsof ze goed kunnen zingen, maar in werkelijkheid draait het echt om het instrumentale gedeelte. En bij heavy metal is dat nog erger.

Gaga zingt over alles. Zij zingt over alle cultuurverschillen en probeert deze zo positief mogelijk naar haar publiek te brengen. Op die manier wil ze haar fans laten weten dat iedereen is zoals hij of zij daadwerkelijk is. Als alle andere artiesten nou eens wat minder 'droevig' over zouden komen, zouden ze ook wat meer bekendheid kunnen krijgen denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 224
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Michael

    61

  • Grand Theft Auto TOM

    54

  • Sir_Ballas

    18

  • GuitarGuy666

    17

Vinden jullie haar een goede zangeres?

Nee. Haar muziek is sowieso norm slecht, en zeker als je er dikke autotune etc doorheen knalt. :kots:

Niet alle liedjes van Gaga zijn met de computer geproduceerd. Zij kan heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo.

Link to comment
Delen op andere websites

ik geloof nooit dat gaga echt is zoals ze zich voordoet. om te beginnen loopt ze zeker te weten prive nooit in een jurk gemaakt van vlees :7. maar goed, iedereen vindt leuk wat diegene leuk vindt. ik vind het "geschreeuw" van rock en metal wel wat hebben, en jullie vinden lady gaga leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is allemaal hetzelfde; rappers rappen over seks, 'money' en hoe kut het leven wel niet is.

Nee dat is het niet. Wat GaGa doet is (hoewel de vermelding het natuurlijk waard is en het goed is dat ze het doet) al eerder gedaan en misschien wel beter.

Zingen over cultuurverschillen is niks nieuws, voorbeeldje:

Niet hatend bedoeld, maar dit vind ik dan weer beter :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je wat ik trouwens wel het probleem van veel hedendaagse muziek vind? Het is allemaal hetzelfde; rappers rappen over seks, 'money' en hoe kut het leven wel niet is. Rockers schreeuwen er maar wat op los alsof ze goed kunnen zingen, maar in werkelijkheid draait het echt om het instrumentale gedeelte. En bij heavy metal is dat nog erger.

Mainstream muziek bedoel je nu he? Verdedig ik even mijn genre mee als "hip hop-expert". ;) Vele genres zijn wat oppervlakkiger en simpeler op de radio; makkelijker op te pakken voor mensen die wel een beetje van een soort muziekstijl houden, maar er niet actief naar op zoek zijn. Zelf luister ik zo veel hip hop en doe dit nou al zo lang, dat ik me vaak erger als ik weer eens de radio aanzet en de DJ vol lof hoor praten over het "rap"-nummer dat zojuist is afgespeeld, terwijl ik heb staan kotsen van de barslechte lyrics. Maar dat komt puur omdat ik liefhebber ben van het genre. Terwijl er duizenden andere mensen zijn die normaal niet naar rap luisteren, maar dit wel een lekker nummer vinden. Zo zal het met meerdere genres zijn, en niet alleen in de muziek. Het is niet per definitie een kwaliteitsverschil, eerder gewoon een behoefteverschil.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

ik geloof nooit dat gaga echt is zoals ze zich voordoet. om te beginnen loopt ze zeker te weten prive nooit in een jurk gemaakt van vlees :7. maar goed, iedereen vindt leuk wat diegene leuk vindt. ik vind het "geschreeuw" van rock en metal wel wat hebben, en jullie vinden lady gaga leuk.

Die jurk van vlees vond ik inderdaad ook een 'beetje vreemd' :7

Link to comment
Delen op andere websites

Vinden jullie haar een goede zangeres?

Nee. Haar muziek is sowieso norm slecht, en zeker als je er dikke autotune etc doorheen knalt. :kots:

Niet alle liedjes van Gaga zijn met de computer geproduceerd. Zij kan heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo.

Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan. Geld, jongen ;)

Weet je wat ik trouwens wel het probleem van veel hedendaagse muziek vind? Het is allemaal hetzelfde; rappers rappen over seks, 'money' en hoe kut het leven wel niet is. Rockers schreeuwen er maar wat op los alsof ze goed kunnen zingen, maar in werkelijkheid draait het echt om het instrumentale gedeelte. En bij heavy metal is dat nog erger.

Gaga zingt over alles. Zij zingt over alle cultuurverschillen en probeert deze zo positief mogelijk naar haar publiek te brengen. Op die manier wil ze haar fans laten weten dat iedereen is zoals hij of zij daadwerkelijk is. Als alle andere artiesten nou eens wat minder 'droevig' over zouden komen, zouden ze ook wat meer bekendheid kunnen krijgen denk ik.

Even verder kijken dan je neus lang is ;) Wordt meer muziek gemaakt die niet over seks, geld etc. gaat, dan wel. Jongeren vinden blijkbaar 'ik vind je lekkah' leuk. Gewoon omdat het tegenstrijdig is tegen al het brave, nette. Zelfde effect als The Beatles/Rolling Stones, begin jaren '60. Doordat die 'lekkah'-muziek voor het grootste deel de radiozenders overneemt, lijkt het dat daar alleen nog maar muziek over gemaakt wordt. Maar dat valt erg mee ;) En ik heb trouwens nog nooit rockers horen schreeuwen. Andere manier van zang, net zoals ik Bruno Mars en alles wat er op lijkt maar zeurderige ventjes vind. Wat een gezemel :D

Link to comment
Delen op andere websites

Vinden jullie haar een goede zangeres?

Nee. Haar muziek is sowieso norm slecht, en zeker als je er dikke autotune etc doorheen knalt. :kots:

Niet alle liedjes van Gaga zijn met de computer geproduceerd. Zij kan heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo.

Wat wil je nu zeggen? Het maakt de muziek niet minder bagger of iets dergelijks. Als ze "heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo", waarom doet ze dan muziek maken met auto-tune? En In m'n vorige post was ik trouwens ook vergeten te zeggen dat ze er totaal niet uitziet. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik houd niet zo van Lady Gaga, en dan bedoel ik niet dat ze alleen maar slechte nummers heeft hoor. Ze heeft zeker wel echt leuke nummers,

alleen is ze niet mijn idool :$ . Ik weet nog dat de liedjes pokerface en bad romance haar doorbraak maakten. Die luisterde ik vroeger best vaak.

Link to comment
Delen op andere websites

Muziek gemaakt met computers en fucking autotune is in mijn ogen geen echte muziek.

I laugh in your general direction.

maar in werkelijkheid draait het echt om het instrumentale gedeelte.

Zo waar. Enorm veel tracks tegenwoordig zouden zo veel beter zijn als er niet zoveel doorheen gekwekt wordt.Voorbeeld is die schijf van Justin Bieber en will.i.am "I Got that Power" ofzoiets.

Niet alle liedjes van Gaga zijn met de computer geproduceerd. Zij kan heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo.

Ja maar die nummers hoor jij niet op de radio.

ik geloof nooit dat gaga echt is zoals ze zich voordoet. om te beginnen loopt ze zeker te weten prive nooit in een jurk gemaakt van vlees :7.

Marketing

Link to comment
Delen op andere websites

Lady Gaga is alweer een tijdje geleden dat ik het voor het laatst hoorde. Mijn mening is een beetje verdeeld, ze heeft geen als heeft geen slechte muziek, maar ook niet super goede. Als ze op de radio is, wil ik er wel naar luisteren, maar zou het zelf niet opzetten.

Favoriete nummer? Daar vraag je me wat, weet weinig titels van haar singels, maar vond Pokerface (als ik dat goed zeg) wel leuk.

Edit: Vind het trouwens wel goed dat ze op komt voor Holebi's. :)

Link to comment
Delen op andere websites

ik geloof nooit dat gaga echt is zoals ze zich voordoet. om te beginnen loopt ze zeker te weten prive nooit in een jurk gemaakt van vlees :7. maar goed, iedereen vindt leuk wat diegene leuk vindt. ik vind het "geschreeuw" van rock en metal wel wat hebben, en jullie vinden lady gaga leuk.

Die jurk van vlees vond ik inderdaad ook een 'beetje vreemd' :7

Laat ik niet ontkennen dat ik het hier mee eens ben. Gaga heeft mooie creaties, maar met de vleesjurk is ze net een stap te ver gegaan. Niet bepaald mijn stijl. Echter, de kleding die ze droeg tijdens de Born This Way Ball (toen ik er was vorig jaar) was wel gaaf. Tenminste, er zat goede kleding bij. Ook kleding die men hier op het forum als 'redelijk normaal' zou beschouwen.

Vinden jullie haar een goede zangeres?

Nee. Haar muziek is sowieso norm slecht, en zeker als je er dikke autotune etc doorheen knalt. :kots:

Niet alle liedjes van Gaga zijn met de computer geproduceerd. Zij kan heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo.

Wat wil je nu zeggen? Het maakt de muziek niet minder bagger of iets dergelijks. Als ze "heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo", waarom doet ze dan muziek maken met auto-tune? En In m'n vorige post was ik trouwens ook vergeten te zeggen dat ze er totaal niet uitziet. :7

De reden dat ze toch regelmatig auto-tune gebruikt is simpel zat: veel stukken kun je niet zonder doen. Sommige liedjes wil je op een bepaalde toonhoogte krijgen ofzo, maar dat kan dan met een natuurlijke stem niet. Toch heb ik bij dat concert vorig jaar gemerkt dat ze veel zelf deed. Het was duidelijk dat ze er soms wat moeite mee had, maar het lukte haar prima bij de meeste liedjes. :puh:

maar in werkelijkheid draait het echt om het instrumentale gedeelte.

Zo waar. Enorm veel tracks tegenwoordig zouden zo veel beter zijn als er niet zoveel doorheen gekwekt wordt.Voorbeeld is die schijf van Justin Bieber en will.i.am "I Got that Power" ofzoiets.

Niet alle liedjes van Gaga zijn met de computer geproduceerd. Zij kan heel goed zelf piano spelen zonder tussenkomt van auto-tune enzo.

Ja maar die nummers hoor jij niet op de radio.

Nee, klopt. Maar daarom is het ook akoestisch. En dat doet ze meestal alleen bij concerten. Daar heb ik zelf wat van mee kunnen proeven tijdens de Born This Way Ball vorig jaar en het kwam gewoon recht vanuit haar hart. Dat zag je gewoon aan haar en de manier waarop ze piano speelde bij de nummers Hair en Yoü and I. Prachtig om te horen. Ze heeft trouwens meer van zulke nummers, zoals Speechless (haar allermooiste akoestische versie in mijn ogen).

---

Nog even als reactie op ballas4life over dat Lady Gaga in het echt niet zo is: dat klopt gewoon als een bus. Maar dat komt omdat dat haar privéleven is. Ze wil er voor iedereen zijn als ze daar zelf aan toe is. Tijdens concerten, signeersessies, tv-shows enzovoorts. Da's logisch, want iedere artiest doet dat. Je ziet een rocker ook niet de hele dag met z'n gitaar rondlopen, wel dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...