Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

Linkin Park is een band die ik echt heel slecht trek, dus mij doe je daar, ondanks dat ik de meeste filmpjes van die kerel geweldig vind, geen plezier mee. :puh:

Real Estate kwam dit voorjaar met Atlas. Ik vond de plaat eerst wat gewoontjes, maar na een volledige luisterbeurt van een keer of vijf durf ik het album bij mijn favoriete releases van 2014 te scharen. Ontspannende, rustig voortkabbelende plaat met heerlijke gitaarlijntjes. Een van de betere tracks is deze:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Mijn zusje kijkt altijd KRO Kindertijd, en daar heb je het programma "De Zandtovenaar", waarin een gast allemaal sfeervolle creaties maakt met zand. Hij doet het ook op muziek, heb ik gevonden.

Je hebt ook Klaas Vaak, maar ik weet niet of dat dezelfde is. Waarschuwing: Efteling-fans als ik moeten na elk filmpje even de tijd nemen om van de awesomeheid te bekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Heb het niet zo met die zandkunstenaars. Indrukwekkend is het zeker, maar mijn stijl is het niet.

Nu de zomer z'n einde nadert merk ik dat ik weer wat vaker jazz opzet, zeker op bewolkte, frissere dagen als deze. Veel mensen vinden het de ultieme ouwelullenmuziek, maar er is iets met jazz dat mij enorm trekt. Hoe staan jullie tegenover dit genre?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb het niet zo met die zandkunstenaars. Indrukwekkend is het zeker, maar mijn stijl is het niet.

Nu de zomer z'n einde nadert merk ik dat ik weer wat vaker jazz opzet, zeker op bewolkte, frissere dagen als deze. Veel mensen vinden het de ultieme ouwelullenmuziek, maar er is iets met jazz dat mij enorm trekt. Hoe staan jullie tegenover dit genre?

Ik ben er totaal geen Fan van . Op bewolkte dagen denk ik meer aan wat Folk

(Voorbeeld : Jethro Tull - Dun Ringill ) . Maar als andere het fijn vinden, dan wil ik dat niet verstoren .

http://www.youtube.com/watch?v=dqVl_ZLbL5I&feature=youtu.be&t=0m20s

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me nog nooit echt verdiept in jazz, dus hier kan ik niet echt een gefundeerd antwoord op formuleren... Heb je aanradertjes? Ik wil het wel eens proberen. :Y

Naar alle waarschijnlijkheid gaan we dit nummer spelen met de band. Heerlijk nummer, wordt naarmate je 'm vaker luistert alsmaar beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Specifieke dingen aanraden op het gebied van jazz is moeilijk, want er is zo verschrikkelijk veel jazzmuziek gemaakt door zo verschrikkelijk veel mensen. Er is natuurlijk ook het onderscheid tussen instrumentale jazzcomposities en 'song structured'-jazz, echte liedjes zeg maar.

Mijn persoonlijke aanraders op instrumentaal vlak:

  • John Coltrane
  • Miles Davis
  • Woody Shaw
  • Sun Ra
  • Chet Baker
  • Louis Armstrong

Aanraders op vocaal vlak:

  • Sarah Vaughan
  • Ella Fitzgerald
  • Billie Holiday
  • Carmen McRae
  • Frank Sinatra
  • Sammy Davis Jr.
  • Dean Martin

Denk dat je daar wel even mee vooruit kunt. Mocht je Spotify gebruiken: er zijn heel veel prettige jazz playlists te vinden als je een beetje zoekt. Je moet alleen niet die van Spotify zelf hebben, want daar staan vaak maar een stuk of 50 nummers in. User created playlists hebben er vaak honderden, vind ik persoonlijk veel handiger.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik constateer een opvallend gebrek aan bliepjes en bloepjes. Daar moet rap wat aan gedaan worden, dus om de release van Syro te vieren presenteer ik bij deze mijn top 4 van Aphex Twins oeuvre.

https://www.youtube.com/watch?v=Nevnq7MvVTI

Xtal (spreek uit 'crystal') is afkomstig van Twins eerste album 'Selected Ambient Works 87-92', en daarmee ook het eerste nummer dat ik ooit van hem hoorde. Heerlijke rustgevende muziek. Mocht je dit leuk vinden dan raad ik je aan Dive van Tycho te luisteren, want dat is in principe dit nummer maar dan in albumvorm gegoten.

CIRCLONT6A [141.98] [syrobonkus mix]. Geen youtubefilmpje want copyright en zo. Ik ben er nog niet over uit of dit het beste nummer van Syro is, maar tot nu toe is dit het meest indrukwekkende nummer op het album. XMAS_EVET10 (Thanaton3 Mix) is nummer 2 maar nog niet uit de race. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken want jullie moeten het album maar gewoon luisteren.

Avril 14th, een meesterwerkje waar James zijn kennis van muziektheorie even ten toon stelt. Wellicht ken je dit van Blame Game van Kanye West, ook een geweldig nummer op een geweldig album.

Mt Saint michel mix+st micha. Ook een nummer van Drukqs, misschien wat minder leuk als je nog nooit naar spul als Aphex Twin en Venetian Snares hebt geluisterd.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor zij onder jullie die wel eens een onbekende, alternatieve of gewoon geniale artiest kunnen waarderen: ik raad jullie aan eens een kijke te nemen op mijn kanaal, SmoothBear, waar je bijna dagelijks nieuwe artiesten en muziek kunt ontdekken. :)

Jullie feedback en/of tips, kritiek, ideeën, liefdesverklaringen en alle andere zijn altijd meer dan welkom! :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

acdc_logo6.gif

Zoals velen van jullie weten is AC/DC mijn all time favoriete band! :tu: En bij een goede band hoort natuurlijk een topic.

Wat vinden jullie van AC/DC? Luisteren jullie het veel? Of juist helemaal niet? Discuseer maar los! :D

Enkele nummers die ik echt te gek vind:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus we mogen van elke band die er bestaat een topic openen?

Nee, dat mag dus niet. Daarom toegevoegd aan dit topic.

Wanneer je het wilt hebben over je favoriete band, kan dat prima in dit topic. Houd echter wel de volgende regel in gedachte:

Filmpjes posten mag altijd, maar spam liever niet de hele pagina vol met covers van je favoriete band. Plaats ze daarnaast ook in een spoiler-tag, dit voorkomt dat de pagina's in een slakkengang laden.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...