Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Ik luister niet zo veel AC/DC, maar kan ze wel waarderen. Het heeft natuurlijk de diepgang van een bierdopje, maar als je even behoefte hebt aan een stevige, rechttoe-rechtaan voortdenderende plaat, is het heerlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, een beetje wat Silverbyte zegt. AC/DC heeft wel echte lekkere nummers ertussen zitten. Ik kende er eerst maar eentje ofzo, maar aangezien jij (supergtagamer) het vaak in 'rate het nummer boven je post' heb ik een aantal andere nummers bij mijn favorieten gestopt :puh:


http://grooveshark.c...ki/5buRbq?src=5

https://www.youtube.com/watch?v=NOliYvFeII8

Wat een heerlijke nummers blijven dit trouwens :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist kaartjes besteld voor DeWolff, een Nederlands bluesrockbandje. Is iemand daar bekend mee? Ze hebben een erg toffe en unieke sound (zeker voor deze tijd), mede dankzij hun Hammond. Volgens mij zijn ze vooral groot in Duitsland en Australië, maar ze zijn geen onbekende voor 3FM en hebben op Lowlands en Pinkpop gestaan.

Link to comment
Delen op andere websites

...

Ja, jou moest ik hebben. :puh:

Ik luisterde net een liedje, daar zat een videoclip bij. In die videoclip zat een man met precies 1974-poppetje haar :D

Oke andere huidskleur, maar ik vind het net dat poppetje (kijk maar eens op 28 sec :D )

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Kennen jullie dit nummer, van Cliff Richard?

Persoonlijk vind ik het - eigenlijk - best wel een lekker nummer om af en toe heel hard aan te zetten. Misschien een beetje een guilty pleasure, maar ach, wat maakt dat uit. Die heeft iedereen immers. Waar ik wel een beetje op afkap is het dansje dat Cliff in de bovenstaande video tijdens het songfestival opeens uit z'n benen schut. Een beetje lachwekkend, moet ik zeggen, maar zo danste iedereen in die tijd uiteraard ( :sigaar:). Wel leuk ook om te zien hoe het songfestival er toen uit zag, overigens.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht dat het filmpje vast liep en zette mijn volume harder, ik ben nog nooit zo geschrokken haha.

Toch moet ik toegeven dat de Eurovisie Songfestival toen nog kwaliteit leverde en het een evenement was waar voor gevochten werd. Als je nu kijkt, zijn mensen eerder bang om heen te gaan omdat ze misschien reputatieschade schade oplopen. Maar goed, dit filmpje. Ik vind het een lekker nummer maar niet om het vaker dan 1x per dag te horen. Dan heb ik liever ABBA haha.

Link to comment
Delen op andere websites

Richard's solo-werk is in mijn ogen wat fouter dan zijn werk met The Shadows, die ik waardeer om hun stappen in de instrumentale en surfwereld.

blijft een mooi stukje muziek. Ook nog fenomenaal gecoverd door Mike Oldfield, later.

Tof dat je kaartjes hebt gekocht voor DeWolff trouwens, Foreigner. Absoluut een van de beste bands die ons land rijk is. Ik heb ze ooit leren kennen door een vriend die er helemaal idolaat van was, hij heeft ze meer dan 20 keer live gezien volgens mij. Hun nieuwe album weet me nog niet echt te boeien, maar oudere songs als The Thrills That Come Along With The Landing Of A Flying Saucer voelen voor mij als klassiekers. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vriendin raadde me aan het nieuwe livealbum van Gary Clark Jr., simpelweg getiteld Gary Clark Jr. Live eens te checken. Ik ben nog niet op de helft en kan nu al zeggen dat dit een fenomenale plaat is. De man heeft een heel aardige stem maar is vooral een geweldige gitarist. Heel fijne, ongepolijste blues sound die soms wel aan Jimi Hendrix doet denken. Deze man is wat swingender en danseriger dan Hendrix en in mijn ogen gewoon een heel prettige performer om naar te luisteren. Als je een beetje into blues en classick rock bent, dan zou ik dit album zeker eens proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Eén van mijn ontdekkingen van afgelopen tijd is de band Lemonade. Ze hebben niet zo lang geleden hun nieuwe album Minus Tide uitgebracht, en dat is echt een heel lekkere plaat. Frisse, dansbare electropop met een tropisch tintje. Vind de albumcover ook heel goed ontworpen, dat zijn dingen waar ik toch altijd wel op let.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...