Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Aerosmith... 'n Jaartje of twee geleden (al dan niet dankzij hun nieuwste plaat die rond die tijd uitkwam) heb ik er een zekere obsessie mee gehad, maar nu heb ik er niet zo heel veel meer mee. Dat album, Music From Another Dimension! is zeker de moeite van het luisteren waard overigens, het lijkt mij in ieder geval wel leuk om daar weer eens in te duiken. We All Fall Down en Beautiful zijn me voornamelijk bijgebleven, luister die maar 'ns. :)

Ik kan er niet al te lang naar luisteren (daar is het wellicht wat te oppervlakkig voor), maar het is op z'n tijd best lekker. We All Fall Down vind ik overigens oprecht een fantastische plaat, die wekt nog steeds een uniek gevoel op. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb precies hetzelfde. Überhaupt met die muziekstyle denk ik. (als ik daar AC/DC en Guns N' Roses onder mag laten vallen :puh:). Leuke nummers trouwens, vooral die laatste. Het is toch een iets andere style.

Over andere style gesproken, ik vind dit soort muziek af en toe ook wel eens leuk om te luisteren:

En toch, als je dan zo'n nummer als dit luistert:

Dan hoor je imo echt een wereld van verschil. Dat nummer kan ik echt elke week weer naar luisteren (vandaar stem/stemde ik ook veel op dat nr in de top 20 :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren is mijn Creative Aurvana Live![/i] aangekomen. (Op Amazon.de is 'ie een heel pak goedkoper, mocht iemand er interesse in hebben.) Ben er erg blij mee, ook al ken ik niet veel van audio. Ik vind het gewoon heel goed klinken, goed zitten, en goed uitzien, en meer hoeft het ook niet te zijn. Heb al wat geëxperimenteerd en vooral FLAC-bestanden luisteren was erg indrukwekkend. Ik heb de soundtrack van Interstellar eens in FLAC opgezocht, en ik waande me gewoon echt in de bioscoop.

Nu ben ik van dit onderstaande liedje aan het genieten, uiteraard met mijn nieuwe koptelefoon.

"I long to hear your voice, but still I make the choice

To bury my love, in the moondust"

Link to comment
Delen op andere websites

Random weetje van de dag tegengekomen in de Metro:

Ik neem aan dat we allemaal Gangnam Style wel kennen (uiteraard)? Nu, de meerderheid van ons zal dan ook wel weten dat deze het meest gekeken filmpje op YouTube is, aantal weergaven: 2.147.483.647 - Wisten jullie dan ook al dat dit nummer enkele maanden lang niet is veranderd? Waarom zou dit zijn?

Ik laat jullie eventjes nadenken, luister ondertussen maar naar wat inspirerende muziek:

...minder inspirerende muziek werkte dus ook.

Wel, Gangnam Style had het dak van de weergaven-counter van YouTube bereikt en dat eigenlijk al een lange tijd terug. Zoals zo vele counters was het ergens begrensd en op YouTube zat deze limiet dus op "2^(31)-1" (Een limiet die vaak wordt gebruikt). Het heeft wel een tijdje geduurd, maar omwille van Gangnam Style heeft YouTube dus zijn counter herwerkt om vanaf heden "2^(63)-1" weergaven te kunnen opslaan. Of er daadwerkelijk ooit een filmpje zal zijn dat de 9,2 triljoen zal halen is een onwaarschijnlijk iets, maar het kan dus.

En dit is dus enkel aangepast omwille van Gangnam Style, de opvolgers hebben maar half zo veel weergaven.

Ik heb ook net gemerkt dat vanaf heden de teller weer doortelt, ondertussen bijna aan 2,2 miljard al.

Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer ik uit ga, dan is dit nummer minimaal één keer ten gehore gebracht. Heerlijk om los op te gaan!

Niet dat ik vaak uit ga, maar deze nummers vind ik er altijd wel bij horen :puh: Natuurlijk uit volle borst meezingen.

...

Blijft een heerlijk nummer :Y

Wel, Gangnam Style had het dak van de weergaven-counter van YouTube bereikt en dat eigenlijk al een lange tijd terug. Zoals zo vele counters was het ergens begrensd en op YouTube zat deze limiet dus op "2^(31)-1" (Een limiet die vaak wordt gebruikt). Het heeft wel een tijdje geduurd, maar omwille van Gangnam Style heeft YouTube dus zijn counter herwerkt om vanaf heden "2^(63)-1" weergaven te kunnen opslaan. Of er daadwerkelijk ooit een filmpje zal zijn dat de 9,2 triljoen zal halen is een onwaarschijnlijk iets, maar het kan dus.

En dit is dus enkel aangepast omwille van Gangnam Style, de opvolgers hebben maar half zo veel weergaven.

Ik heb ook net gemerkt dat vanaf heden de teller weer doortelt, ondertussen bijna aan 2,2 miljard al.

Weten we dat ook weer XD

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb onlangs Slipknot ontdekt. :tu: Ik weet bijna zeker dat veel van jullie er niets mee zullen hebben, maar ik vind er zeker wat nummers tussen zitten die goed in elkaar zitten. :)

Sommige clipjes van de nummers zijn heel erg raar, maar daar moet je maar gewoon even overheen kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Slipknot is totaal niet mijn ding. Keiharde gitaren en lugubere lyrics trek ik afzonderlijk nog wel, maar gooi ze bij elkaar en je krijgt een duistere mix waar je mij geen plezier mee doet.

Ik luister de laatste tijd veel naar de muziek van Les Baxter. Deze man heeft heel veel verschillende muziek uitgebracht, maar staat vooral bekend om zijn tropisch getinte platen. Dit genre, Exotica of Tropicalia genoemd, kende ik al van bijvoorbeeld Monster Rally (ook erg goed!), maar dit voelt meer natuurlijk en authentiek omdat het niet is opgebouwd uit louter samples. Ik luister er veel naar tijdens het tekenen, dan waan ik me echt even in de rimboe.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag het album Blow Up Your Video van AC/DC binnengekregen. :)

CD_AC_DC_-_BLOW_UP_YOUR_VIDEO.jpg

Echt een supervet album! Ik kende slechts een paar nummers een klein beetje, en ik vind elk nummer echt te gek! Het is misschien niet AC/DC's beste album maar het is zeker een van mijn favoriete albums die ik heb. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Altijd wanneer ik YouTube bezoek, staan er een hoop filmpjes die zogenaamd 'aanbevolen' voor mij zijn. Echter komt het zelden voor dat er een goed filmpje tussen zit. Vandaag was het een dag waar dit juist wel gebeurde, en wel met dit nummer:

_O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...