Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Woensdag begint het ADE! :dans:

Woensdag ben ik in Paradiso bij Oliver Heldens.

Donderdag ben ik bij het enige studentenfeest van het event.

En vrijdag begint het echt met AMF: Hardwell, Armin, Tiesto, Garrix, Nervo, Alesso, Showtek, Robin Schulz, Yellow Claw en niemand minder dan David G!

Zaterdag meteen door naar dag 2 van AMF en mocht ik zondag nog leven dan zal er nog wat voor die dag gepland worden.

Tussendoor zal ik vast ook nog wel bij de exposities etc. rondhangen.

Ik kan niet wachten :dans:

Iemand anders die ergens aanwezig is gedurende het event?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

't Zal waarschijnlijk niet iedereen hier interesseren, maar hier word ik ontzettend vrolijk van. Gisteren is deze nieuwe single uitgekomen, en begin januari, op z'n 69e verjaardag, brengt David z'n nieuwe album Blackstar uit. De titelsong is in ieder geval al een veelbelovend voorproefje.

Link to comment
Delen op andere websites

Is het raar als ik hier een nummer van Justin Bieber plaats? Volgens mij inmiddels niet meer. Sinds zijn nieuwe album Purpose is hij de leeftijd van een soms vervelend klein mannetje inmiddels voorbij, en laat hij zien dat hij eigenlijk weer gewoon doet waar 'ie goed in is. Een rustig nummer als deze, Love Yourself bewijst dat hij gewoon een goede stem heeft die prettig is om naar te luisteren. Wat mij betreft maakt hij meer van dit soort rustigere liedjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, Justin Bieber is een nieuwe reputatie aan het opbouwen. (in positieve zin dit keer) Vind zijn muziek nu wel lekker om naar te luisteren.

Afgelopen maandag naar Simple Minds in de Heineken Music Hall geweest. Wat zijn zij nog goed voor hun leeftijd. Oké, misschien zijn ze niet zo stokoud als andere bands als de Golden Earring. Maar voor hun leeftijd zijn kunnen ze een goede show neer zetten. Ook het album Big Music, waar de tour om ging, heeft leuke nummers. Wat mij betreft echt nog een aanrader als je van de Schotse band houdt.

Gisteren dan ook nog naar Night of the Proms. Ook leuk om eens mee te maken, maar heb een vermoeden dat het zijn beste tijd heeft gehad. Ahoy zat niet vol, groot deel van de tribunes was nog leeg. Artiesten waren wel goed zoals Gavin DeGraw, John Miles, Basement Jaxx en Natalie Imbruglia. Joe Jackson was ook van de partij, maar die zong nogal vals. Zal wel met het ouderdom te maken hebben...

Link to comment
Delen op andere websites

Momenteel ben ik bijna (ik zou bijna 'eindelijk' zeggen) klaar met de jaren '50. Als ik me daarna nog door het begin van de jaren '60 kan worstelen, kom ik eindelijk aan de stijlen/artiesten die me hopelijk wat meer gaan kunnen interesseren smile3.gif

En dat punt lijkt nu bijna aangebroken te zijn en wie anders dan The Beatles luiden eindelijk de muziekstijl in die ik graag voorbij zie komen in de lijst? Alleszins, daar lijkt het toch op. De artiesten die ik daarna zie, ken ik vooral ook als uit stijlen afkomstig die ik graag hoor. Hier en daar zit er nog wat country, blues of jazz in (die laatste twee vind ik helemaal niet erg), maar het is niet meer hele albums na elkaar. Ik denk dat ik nu toch wel iets gemotiveerder ga worden om door de lijst te gaan, want nu zit ik nog maar aan 35 albums.

Tijd voor With The Beatles dus. Heb ik al eerder naar geluisterd, maar ik ga zeker niet klagen dat ik 'm nu opnieuw moet beluisteren :)

Link to comment
Delen op andere websites

Net gespot: een half uur geleden was er weer eens activiteit op de Facebookpagina van The Last Shadow Puppets. Ze hebben hun profielfoto aangepast en een filmpje geplaatst, ook op hun site. Lijkt erop dat Miles Kane en Alex Turner dus weer aan een album aan het werken zijn. Dat ga ik zeker volgen.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=YwXqxazrisg

2016 heeft al heel wat moois in petto voor mij, lijkt het.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoort nog wel eens bij goede doelen dat daar artiesten om de hoek komen kijken. Een vaak gehoorde reactie is 'Daar heb je U2 weer.'. Zelf vind ik dat altijd een beetje een idiote reactie. U2 mag zelf weten welk doel ze steunen en als ze een doel steunen is dat alleen maar goed. Afgelopen week traden ze op in Parijs, wat eigenlijk het concert zou zijn geweest op de avond van de aanslagen in Parijs. Het was volgens ooggetuigen een bijzondere avond. Ook bood U2 het Eagles of Death Metal een podium en zongen ze samen een nummer van Patti Smith, People have the power.

Dat optreden is hieronder te bewonderen:

https://www.youtube.com/watch?v=L6y_leyy_X8

Ook zong U2 The City of Blinding Lights deels in het Frans, op dat moment verschijnen er op een scherm alle namen van de slachtoffers van de aanslagen wat uiteindelijk de Franse vlag in namen vormt.

Wat vinden jullie van dit eerbetoon?

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk ga ik veel haat krijgen op wat ik nu ga zeggen, aan deze mensen kan ik maar 1 ding zeggen, kijk eens wat vaker naar talentenshows van de UK/US.

Adele is echt zwaar overrated..Ik keek net naar de finale van X Factor UK waar Adele live Hello bracht. Sorry, maar ik heb betere zangeressen gehoord enkel en alleen al tijdens deze talentenshow. Ergens is dat idee ontstaan dat Adele de beste zangeres is, maar live doet ze echt onder voor veel vrouwen. En live is toch hetgeen waar het om telt, me dunkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als je andere live filmpjes opzoekt, dan kan ze wel weer goed zingen. puh2.gif

Ik zeg ook niet dat ze niet goed kan zingen, maar dat ze zeker niet de beste zangeres ter wereld is en zo wordt ze wel vaak afgedaan.

Persoonlijk vind ik de live versie van Demi Lovato al veel beter en die performance is niet eens professioneel gefilmd zoals de performances van Adele.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar in de muziekwereld staat commercieel succes sowieso niet garant voor de ''beste X'' of ''mooiste Y'', als je het mij (en heel veel anderen, dunkt mij) vraagt. puh2.gif Hitpotentie zegt lang niet alles over de kwaliteit van muziek. Maar goed, dat lijkt me ook geen baanbrekende opvatting.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...