IndoGuus Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Valt mee dat oompje Thompson zich er nog niet tegenaan bemoeit heeft. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
_Night-Men_ Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Achja, Thompson heeft al zijn rechten verloren. Die mag geen advocaat meer spelen, volgens mij. Reken er maar op dat hij wel nog even een trap na geeft Beetje kortzichtig om videogames dan gelijk de schuld te geven. Welk kind kan er nou zomaar een wapen pakken? En dan ook nog geladen? (ik denk niet dat hij het pistool zelf geladen heeft) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SNIPER44 Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Wat vinden jullie, hebben videogames nou echt invloed op mensen? Zeker en vast wanneer het gespeeld wordt door een persoon die een jongere leeftijd heeft dan waarvoor het spel voor is bedoeld. Héél spijtig ongeval maar uiteindelijk dikke fout van de verantwoordelijken van het kind. Om nog maar te zwijgen dat het kind gemakkelijk aan een wapen kon, maar bon. In Amerika heeft iedereen wel een wapen in één of andere schuif liggen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 En dan staat er ook nog onderaan: De schutter zal niet worden vervolgd en is overgedragen aan zijn ouders. Volgens de wetten in de staat Louisiana kunnen kinderen onder de 10 jaar niet strafrechtelijk verantwoordelijk worden gehouden. Dus met andere woorden dat je onder de 10 jaar alles mag flikken ? Yeap. Welcome in Louisiana, boy. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Davedavy Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Belachelijk, wie laat zijn of haar (klein)kind nou Grand Theft Auto IV spelen ? Je had kunnen verwachten dat iemand van 8 jaar dit in het echt ging doen. En dan staat er ook nog onderaan: De schutter zal niet worden vervolgd en is overgedragen aan zijn ouders. Volgens de wetten in de staat Louisiana kunnen kinderen onder de 10 jaar niet strafrechtelijk verantwoordelijk worden gehouden. Ik speelde op mijn achtste ook al GTA hoor GTA 1 Vind 8 jaar goed kunnen eigenlijk, op TV zien ze toch ook geweld? Trouwens er staat niet dat ze niet vervolgd kunnen worden maar niet verantwoordelijk worden gehouden, dus zijn de ouders dat. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
niko.bellic Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Belachelijk, wie laat zijn of haar (klein)kind nou Grand Theft Auto IV spelen ? Je had kunnen verwachten dat iemand van 8 jaar dit in het echt ging doen. Volgens mij heet zoiets opvoeden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ShootDaan Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 De schuld ligt bij de oma zelf, zelfs al zou het spel invloed hebben gehad op het spel (wat ik zeer onwaarschijnlijk vind) dan nog is het de schuld van de oma waarbij hij samen woonde. Op het hoesje van het spel staat zeer duidelijk aangegeven: 18+. Dus ze kunnen moeilijk GTA IV de schuldige hiervoor aanwijzen. EN DAT KIND GAAT VRIJ UIT?! Ik had hem ver weg gestopt in een of andere kliniek. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Ik las het al op nu.nl ja... De titel klopt helemaal niet, die oma is helemaal niet dood omdat het kind GTA IV speelde. Het kind speelde de game vlak van te voren wel, maar dit is niet de oorzaak.. Dit is belangrijk. Het motief is niet bekend, de reden niet, zijn emoties niet. Je kunt niet zeggen dat het door GTA gebeurde. Wat wellicht wel kan is dat GTA de trigger was. Dat weten we niet. Wellicht dacht hij dat oma opnieuw te laden was of zo. er steekt vast veel meer achter dan dat wij weten. Ik vind wel dat jonge kinderen geen GTA mogen spelen... Ik zeg echter niet dat dat de reden was. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Faenty. Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Ik vind wel dat je een kind van 8 niet alleen GTA moet laten spelen, maar altijd onder toezicht. En zeker niet het aggresieve deel laten zien, maar hoe mooi games ijn, auto rijden (aan de regels houden) en misschien zelfs vliegen. Maar je laat een kind van 8 geen mensen doodschieten in een spel. Maar wat moet je verwachten van mensen die kinderen van 8 de mogelijkheid geven een wapen in handen te krijgen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MisterDM Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 waarbij je punten kunt krijgen voor het neerknallen van mensen Dit zegt al veel over de bron... Geweld door videogames? Bullshit bullshit bullshit...Ik stel me eerder vragen bij de situatie, hoe kon dat kind zo makkelijk een wapen pakken? Only in America? Goed bezig, NRA! Top werk joh.. Mensen in Amerika mogen een wapen bij zich hebben ter verdediging van hun huis, als ze een wapenvergunning hebben, anders niet. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Timothy Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Even alle Oysters zoeken, dan spawnt ze gewoon weer bovenop de Ammu-Nation.. Ach ja, dit soort gedoe zul je altijd houden. Videogames zijn nu eenmaal een makkelijk doelwit, zeker als ze gewelddadig zijn en er toch relatief veel mensen (dus ook daders) mee in aanraking zijn gekomen. Feit is dat een klein kind nog weinig besef van de werkelijkheid heeft, en het dus best mogelijk is dat hij in dit geval dacht dat het ook om een spelletje ging. Daarom zou ik niet direct de schuld bij de videogames neerleggen, maar eerder bij de ouders.. Een kind van 8 jaar schietspellen laten spelen, kom op zeg. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Faenty. Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 waarbij je punten kunt krijgen voor het neerknallen van mensen Dit zegt al veel over de bron... Geweld door videogames? Bullshit bullshit bullshit...Ik stel me eerder vragen bij de situatie, hoe kon dat kind zo makkelijk een wapen pakken? Only in America? Goed bezig, NRA! Top werk joh.. Mensen in Amerika mogen een wapen bij zich hebben ter verdediging van hun huis, als ze een wapenvergunning hebben, anders niet. Ik denk niet dat dat kind van 8 een wapenvergunning heeft. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SNIPER44 Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Ik speelde op mijn achtste ook al GTA hoor GTA 1 Vind 8 jaar goed kunnen eigenlijk, op TV zien ze toch ook geweld? GTA IV en huidige generaties aan games zijn veel grafischer dan vroeger, wat een grotere impact heeft. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Davedavy Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Leef je trouwens eens in de situatie van het kind over enkele jaren als hij beseft dat die z'n eigen oma heeft vermoord... Geen idee hoe iemand dat moet verwerken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2013 Het lijkt mij dat niemand op een GTA-forum zou zeggen "Ja van GTA word je agressiever!", net als je op een gunowners-forum ook geen "Ja van vuurwapens word je agressiever!" zal horen. Dat is het wat mij betreft ook beide niet, ik vind het beide stress en aggressie verlagende middelen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van een mentaal probleem. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.