Jump to content

Kind schiet oma dood door GTA IV


Visser23

Recommended Posts

Leef je trouwens eens in de situatie van het kind over enkele jaren als hij beseft dat die z'n eigen oma heeft vermoord... Geen idee hoe iemand dat moet verwerken.

Lijkt me een ramp, childhood ruined.

Tragisch ongeval, kind hoort absoluut niet bij een wapen te kunnen komen en betwijfel het ook of het spelen van een gewelddadig spelletje wel zo goed is op die leeftijd. Op die leeftijd speelde ik nog met lego enzo...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SpacyColours

    5

  • Ezra24rct3

    4

  • SamShine

    3

  • Davedavy

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ongehoord dat een 8 jarig kind zoiets speelt. Als je vanaf jongs af aan spellen als dit speelt dan denk je dat alles wat je ziet normaal is.

In GTA IV rijd je mensen omver, en als dat in het echt gebeurd dan denken die kinderen dat dat normaal is. Als je normaal als ieder ander

kind bent opgevoed dan zul je erbij nadenken wat er gebeurt of wat je doet.

Dan nog even terug op de mening dat "videospellen je aggresief maken". Ik denk dit niet, want heb je ooit mensen weg zien lopen op het

moment dat er een groep gamers langskwamen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ongehoord dat een 8 jarig kind zoiets speelt. Als je vanaf jongs af aan spellen als dit speelt dan denk je dat alles wat je ziet normaal is.

In GTA IV rijd je mensen omver, en als dat in het echt gebeurd dan denken die kinderen dat dat normaal is. Als je normaal als ieder ander

kind bent opgevoed dan zul je erbij nadenken wat er gebeurt of wat je doet.

Dan nog even terug op de mening dat "videospellen je aggresief maken". Ik denk dit niet, want heb je ooit mensen weg zien lopen op het

moment dat er een groep gamers langskwamen?

Dit verbaast je meer dan het feit dat een kind van 8 bij een wapen kan?

Link to comment
Delen op andere websites

De eeuwige discussie van GTA die zou leiden tot geweld.. Ik word er een beetje sip van. Spellen als GTA werken juist rustgevend als je even geëmotioneerd bent, en het er effe uit wil laten door een stel Russen naar het hiernamaals te knallen. Spellen als Dora leiden pas tot geweld, zo ergerlijk als die shit is. Het is algemeen gekend dat spellen niet leiden tot geweld tenzij de speler/speelster niet goed bij zijn/haar hoofd is. Géén normaal persoon krijgt na GTA IV de ingeving "Goh, laat ik eens even in m'n Hachiroku door de winkelstraat gaan rijden". Jammer genoeg geven politici alles de schuld, behalve logica, want dat werkt tegen met de stemmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, welke 65+ heeft nou een pistool liggen?

Dat is de reden waarom hier in Amerika waarschijnlijk meer naar de videogame wordt gekeken dan hier - een pistool in huis hebben is daar de normaalste zaak van de wereld. Er gebeuren er dan ook regelmatig ongelukken van kinderen die zoiets in handen krijgen met fatale afloop.

Link to comment
Delen op andere websites

En zo wordt de gehele wapenwetgeving in Amerika weer eens onder de loep gelegd, net zoals na elk geweldsincident. Voor wat de oorzaak is moet je denk ik naar alle omstandigheden kijken. Normaliter zou ik zeggen dat een gewelddadige game niet voor het geweld op zich verantwoordelijk is, maar wellicht wel de manier van uitvoeren beïnvloed, men moet dus al de gedachte hebben iets gewelddadigs te gaan doen. In het geval van deze 8-jarige denk ik niet dat dat het geval is (zowel dan zou dat kind psychisch niet sporen), maar is het denk ik eerder een toevallige samenloop van omstandigheden.

De schutter zal niet worden vervolgd en is overgedragen aan zijn ouders. Volgens de wetten in de staat Louisiana kunnen kinderen onder de 10 jaar niet strafrechtelijk verantwoordelijk worden gehouden.

Dus met andere woorden dat je onder de 10 jaar alles mag flikken

Dat is niet zo vreemd hoor, die leeftijdsgrens van 10 jaar. In Nederland ben je pas vanaf 12 jaar te vervolgen, dus wat dat betreft zijn ze daar strenger voor de jeugd.

Wellicht dacht hij dat oma opnieuw te laden was of zo.

Respawnen in het ziekenhuis...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vraag me wel af in welke omstandigheden dit nou is gebeurd. Ik las dat het wapen van de oma zelf was. Dat mensen van tegen de 90 in Amerika nog een wapen in huis hebben, ookal is het er normaal. Ik zie het ook meer als manier om de o zo geweldige wapenwet in Amerika niet te veel in het geding te brengen. Gauw op iets anders afschuiven.

En volgens mij zei iemand anders het hier ook al: Kinderen worden niet agressief van games, ze worden er agressiever van als ze al agressief zijn. Ik speelde op mijn achtste ook al GTA, maar ik heb nooit gedacht: laat ik die eens neerschieten... En overigens hebben mijn schoolprestaties er (tot nu toe) ook niet onder geleden.

En het verbaast me ook dat er in verhouding in Canada meer mensen met een wapen zijn, maar dat er veel minder geweld met wapens is dan in Amerika. Dit hoorde ik in de film 'Bowling for Columbine'.

Wellicht dacht hij dat oma opnieuw te laden was of zo.
Respawnen in het ziekenhuis...

En daarna een belletje: Kun je me van het ziekenhuis ophalen?'

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...