Jump to content

Kind schiet oma dood door GTA IV

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik speel GTA sinds mijn 7e (GTA Vice City) en ging toen met een katana de hoofden van mensen afhakken zodat je een bloedfontein kreeg, vond ik grappig maar ik was er wel bewust van dat ik nooit in het echt ging doen.

Trouwens, dat jongetje woonde bij zijn oma, had hij geen ouders of wat?

Trouwens 2: 100e POST!!!

• Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• SpacyColours

5

• Ezra24rct3

4

• SamShine

3

• Davedavy

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Lekker bezig met posten dan! ;)

Het is te zot voor woorden... Overigens ook dat ik hier lees dat er forumleden zijn die op die leeftijd al GTA speelden.. :7 Enfin, ratings waren er tig jaar geleden nog niet. Ik speelde op mijn 8e Redcat. Maar nooit de neiging gehad om met een pan op mijn hoofd en deegroller gewapend muizen te gaan platslaan. :schater:

Geplaatst:

Het is inderdaad erg dat zoiets gebeurt maar ik denk niet dat de oorzaak puur bij games moet gezocht worden. Ik geloof dat sonmige mensen agressief worden door games, maar dat het voor het merendeel van de mensen juist een middel is om agressie te verliezen. Of het spel dan gewelddadig is maakt niet uit. Ik zou zelfs zeggen: hoe meer geweld, hoe beter het werkt om agressie te verwerken.

Geplaatst:

Ik speelde op mijn 8e Redcat. Maar nooit de neiging gehad om met een pan op mijn hoofd en deegroller gewapend muizen te gaan platslaan. :schater:

Hey, in sommige Redcat-spellen had je de beschikking over aardig wat artillerie hoor. ;)

Geplaatst:

:7 Ja klopt... Maar ook de neiging om daarmee muizen af te maken had ik niet. :schater:

Enfin, daar zit natuurlijk wel een significant onderscheid, wat eigenlijk ook wel mijn punt had moeten zijn. PEGI en verwante ratings zijn er met een reden, en ik vind dat ouders dat advies toch dienen te volgen in de eerste plaats, en pas in de tweede plaats zelf daarna oordelen of hun jongere zoon of dochter zo'n spel kan spelen.

Mijn zoon is 8 en ik peins er niet over hem GTA te laten spelen. Hij vermaakt zich prima op gamegebied met de LEGO games, Trails HD en zo. Zijn eerstvolgende game gaat Minecraft worden, daar spaart 'ie nu voor. (we zijn LEGO fans dus alles wat met bouwen te maken heeft.. ;) ) Ik volg de ratings voor hem veelal wel op. Ook op filngebied. De ratings zijn wel gebalanceerd, dus er is altijd wel inhoud waarvan je achteraf als ouder denkt "had niet gehoeven", en de andere kant op, dat je denkt "nou, dit had eerder ook wel gekund". Maar ik ervaar liever laatstgenoemde dan dat je al te laat bent en achteraf maar moet zien te regelen dat je kind nachtmerrie vrij wordt of er hoe dan ook ongezond op blijkt te reageren. Wat dat aangaat, kapotmaken gaat snel, weer rechtbreien is een heel ander verhaal.

Geplaatst:

Hoe komt dat kind aan een wapen?

Het is niet goed opgeborgen bijvoorbeeld.

Een pistool moet je goed opbergen, geen magazijn erin en kamer leeg en alle beveiligingen erop. Dan was dit misschien nooit gebeurd.

Of hij weet op de een of andere manier hoe je de beveiligingen erafhaalt / hem laad of er zat nog een kogel in de kamer.

Maar de plaatsnaam: Slaughter : slachting/slachter :clown:

Geplaatst:
Meteen verbannen dat spel
Gast, je zit op een GTA forum en zegt dat het spel verbannen moet worden :7
Dus voor jou geen Gta 5? Dat valt namelijk onder dezelfde serie

Tommie en Ezra weten niet wat sarcasme is? :7

Geplaatst: (bewerkt)

Dus voor jou geen Gta 5?

Dat valt namelijk onder dezelfde serie

GTA V komt voorlopig toch niet op de PC, dus mij boeit het allemaal maar weinig.

Gast, je zit op een GTA forum en zegt dat het spel verbannen moet worden :7

Dus de beste plaats om het te verkondigen dus?

Bewerkt: door S-te-Fan
Geplaatst: (bewerkt)

Grappig om het verschil in berichtgeving te zien.. Hier stond een klein artikeltje in de krant, ergens halverwege, met minder informatie. Niet dat ik het goed wil praten ofzo, maar blijkbaar is het hier minder 'hot topic'. Sowieso had het wapen buiten bereik van grijpgrage kinderhandjes moeten liggen. Kinderen willen alles vastpakken en imiteren veel van wat ze zien, en dan is GTA spelen en een geladeb wapen in bereik van kinderhandjes geen goede combinatie..

Edit: sorry, hij staat op z'n kant, weet niet hoe ik dat kan fixen. Als je wilt lezen kantel je je beeldscherm maar ofzo, haha. :7

post-55479-0-81899400-1378216568_thumb.jpg

Bewerkt: door Sentasi
Geplaatst:

Hoe komt dat kind aan een wapen?

Het is niet goed opgeborgen bijvoorbeeld.

Een pistool moet je goed opbergen, geen magazijn erin en kamer leeg en alle beveiligingen erop. Dan was dit misschien nooit gebeurd.

Of hij weet op de een of andere manier hoe je de beveiligingen erafhaalt / hem laad of er zat nog een kogel in de kamer.

Maar de plaatsnaam: Slaughter : slachting/slachter :clown:

Het is toch juist handig om een geladen pistool te hebben ? Als er ingebroken wordt of iets dergelijks dan kun je meteen naar het pistool grijpen? Niet dat degene dan meteen de ander moet doodschieten.

Geplaatst:

inderdaad; in Nederland mag je geen doorgeladen vuurwapen thuis hebben liggen. Voor wie eventueel toch een vuurwapen mag hebben gelden er zeer strenge regels met betrekking tot de manier waarop je het opslaat. Ik heb het idee dat dat soort regels in Amerika wat grijs zijn. Men heeft daar een wapen om zich te kunnen beschermen, wat redelijk lastig is als je eerst alle onderdelen bijeen moet zoeken wanneer je wordt overvallen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...