Jump to content

Alcohol van 16 naar 18 jaar invoerings vraag


Lord-Vortex

Recommended Posts

Ik had een vraag. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat als je tussen de 16 of 17 bent terwijl de wet ingaat je niet hoeft te wachten tot je 18de. Dus als voorbeeld ik ben nu 15 en word aankomende 12 november 16 dan word het een soort van gedoogbeleid omdat ik al 16 ben voor de wet ingaat. Ik weet niet of ik dit wel moet geloven, en kan nergens een antwoord na lang zoeken vinden op het internet dus ik wou het ff hier vragen. :)

Alvast Bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Tot zover ik heb begrepen mogen 16- en 17-jarigen nog wel gewoon alcohol blijven drinken, hoor.

Trouwens, mocht ik het mis hebben dan houdt het me niet tegen. Het is immers voor mij dan nog een half jaar voor ik 18 ben en ik heb nog altijd m'n ouders en zus waar ik regelmatig alcohol van kan krijgen. Enige verschil is dat ik een tijdje niet meer in de kroeg zelf iets kan gaan halen. :puh:

Ik ga niemand aansporen hetzelfde te doen, maar ik neem aan dat je al weleens alcohol gedronken hebt? Want proberen kan nooit kwaad, hé. En in dat geval kan ik me niet voorstellen dat je momenteel op eigen houtje alcohol koopt, of wel dan?

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Tot zover ik heb begrepen mogen 16- en 17-jarigen nog wel gewoon alcohol blijven drinken, hoor.

Trouwens, mocht ik het mis hebben dan houdt het me niet tegen. Het is immers voor mij dan nog een half jaar voor ik 18 ben en ik heb nog altijd m'n ouders en zus waar ik regelmatig alcohol van kan krijgen. Enige verschil is dat ik een tijdje niet meer in de kroeg zelf iets kan gaan halen. :puh:

Ik ga niemand aansporen hetzelfde te doen, maar ik neem aan dat je al weleens alcohol gedronken hebt? Want proberen kan nooit kwaad, hé. En in dat geval kan ik me niet voorstellen dat je momenteel op eigen houtje alcohol koopt, of wel dan?

Haha, nou kijk hier heb ik nou weer helaas weinig aan. De een zegt dat het wel mag en de ander niet dan kan ik ook geen definitief antwoord invullen zegmaar.

Ik heb inderdaad wel eens alcohol gedronken, 5 tot 10 keer weet niet precies hoevaak, want dat hou ik natuurlijk niet bij haha.

En zelf halen doe ik nooit, dat gaat ook een beetje lastig aangezien ik 15 ben en ik heb het een keer geprobeerd maar toen kreeg k het niet mee en ik heb dus niet zo heel veel zin om het weer tegaan proberen voor niets. Mijn ouders hebben gezegd dat als die wet ingaat en het dus echt zo is dat ik het niet zou mogen halen dat hun het dan gewoon voor me gaan halen als ik de 16 voorbij ben en als ik het wil, dus dat is nou weer niet echt een probleem weetje alleen het zou veel handiger zijn als ik het zelf kon halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...