Jump to content
Joriz

GTAV, Japan en Seks: Geen goede combinatie!


Censuur heeft bij spellen van Rockstar Games wel vaker een rol gespeeld. Zo is in de Duitse versies van GTA Vice City en GTA San Andreas minder bloed te zien, is er een bewerkte versie van het spel Bully en is het in Australië geen eens mogelijk om Manhunt het land in te krijgen. Nu op naar het volgens sommige meest perverse land ter wereld. Namelijk Japan. Ondanks dat ze in Japan de meest zieke dingen maken, moeten ze het altijd weer volgens Japanse wet censureren. Gamewebsite Kotaku kwam er achter dat de Japanse versie van Grand Theft Auto V bij sommige missiefragmenten dus ook anders was. Kortom kijk en vergelijk (dit filmpje bevat dikke spoilers en is mogelijk NSFW). knipoog.gif

Bron: Kotaku

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wat een onzin zeg. Iedereen weet toch hoe dat ding, dat je tussen de benen hebt, eruit ziet en hoe kindjes worden gemaakt? En als ik aan Japan denk denk ik niet zo heel snel aan allemaal brave burgers die niks weten van seks. :7

Bewerkt: door MostWantedKid

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Prachtige censuur in een land dat zoals Joriz al aangaf bol staat van ranzige sex en hele merkwaardige spelshows op televisie. Maar goed, Amerika zelf is op dat punt al niet veel beter: mensen doodrijden en of martelen is prima maar een blote borst gaat al te ver :?

Edit @Big Boss: helemaal eens!!! Vond ik ook net even te ver gaan....

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

In de Australische versie van GTAIII was de functie om gebruik te maken van een prostituee eruit gesloopt, ondanks dat deze functie uit niets anders bestond dan een vrouw die in je auto stapte waarna de auto op en neer wipte, je een healthbonus kreeg en wat geld verloor. :S

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Die martelscenes hadden voor mij anders ook niet gehoeven. Ging me toch net een tikkeltje te ver.

Die vond ik nou net het leukste :7

als je die leuk vond moet je wel een raar persoon zijn. Sorry dat ik het zeg hoor,

maar in mijn ogen vind niemand het leuk om irmand zo bruut toe te takelen totdat hij

Haast niets meer kan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Grappig om te zien. Al dat blood & gore in die Japanse films en anime is dan wel goed, maar een beetje naakt in een videospel is dan teveel. Ik zal dat land nooit begrijpen op dat vlak.

Mee eens.

't Is altijd wat met zulke landen eigenlijk. Maar die censuur... Hadden ze dan niet beter op z'n minst een optie kunnen toevoegen waarmee je kunt aangeven of je wilt dat zulke dingen gecensureerd worden of niet? En dan eigenlijk ook bij de versie voor alle andere landen. Dan is iedereen blij, toch? :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het vreemd dat er dan in Duitsland geen censuur is op het spel. Duitsland is vrij gekend voor censuur op geweldadige games (in V zeker aanwezig). Japan censureert op dat vlak normaal niet. Maar ja, wie weet zijn die regels aangestrict of heeft iemand bij de Japanse distributie zich geamuseerd met wat gameplay aanpassen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...