MostWantedKid Geplaatst: 7 november 2013 Rapport Geplaatst: 7 november 2013 (bewerkt) ''De meest verkochte en meest realistische voetbalmanagement-serie ooit.'' Ontwikkelaar: Sports Interactive Uitgever: SEGA Genre: Sport, simulatie Platforms: PC, PS Vita Aantal spelers: 1 Release: 30/10/2013 Demo: Nee Website: www.footballmanager.com Ik zag dat er nog geen topic was over FM 2014 dus heb ik er maar eentje gemaakt. Nu ben ik benieuwd wie van het forum dit speelt of wie misschien eerdere versies hebben gespeeld. Maar goed, FM 2014 is, zoals er gezegd wordt in de quote, een realistisch voetbalmanagementspel. Er zijn veel verbeteringen ten opzichte van FM 2013. Een vernieuwd nieuwssysteem Een verbeterde 3D-wedstrijdengine Volledige vernieuwing van tactiek Nog realistischer transfers en contracten Nog geavanceerdere interactie met het bestuur Uitgebreide technische verbeteringenenz. Bewerkt: 8 oktober 2015 door Visser23 Reageren
Visser23 Geplaatst: 7 november 2013 Rapport Geplaatst: 7 november 2013 Ik heb 't net even gedaan. Ik zie TOTAAL geen vernieuwing ten opzichte van FM13... Reageren
Venzio Geplaatst: 7 november 2013 Rapport Geplaatst: 7 november 2013 Ik heb 't net even gedaan. Ik zie TOTAAL geen vernieuwing ten opzichte van FM13... Ik wacht wel totdat-'ie een tientje kost dan.. Reageren
MostWantedKid Geplaatst: 7 november 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2013 Het zal al heel lang in m'n hoofd om deze te kopen, maar ik mistte de echte overtuiging vanmiddag om toch de bestelling te plaatsen. Is het een beetje wat Visser? Reageren
Visser23 Geplaatst: 7 november 2013 Rapport Geplaatst: 7 november 2013 Ik vind het helemaal niks. Reageren
Ata Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Heb gehoord dat de vernieuwingen heel erg in de engine zitten. Reviews waren best positief. Ben hem nu aan het binnen halen, in de hoop dat die het doet. Reageren
Visser23 Geplaatst: 2 mei 2014 Rapport Geplaatst: 2 mei 2014 Ik ben er net mee begonnen. Het lijkt erg veel op FM13, op de transfers etc. na. Er zijn echt weinig wijzigingen. Toch gaat het wel goed met Feyenoord, seizoen één. Heb één speler gekocht, waardoor ik meteen door mijn budget heen was. Heb 6-1 gewonnen over twee wedstrijden in de Euro Cup, waardoor ik de groepsfase heb bereikt. Hier speel ik tegen Valencia, Sparta Praag en Metallurg Donetsk. Wel een moeilijke groepsfase, waarin ik sowieso twee moet worden. In de Eredivisie heb ik helaas de eerste wedstrijd verloren met 3-4 van FC Twente. De overige vier wedstrijden tegen respectievelijk Heracles, AZ, Zwolle en Cambuur heb ik gewonnen. Ik neem dus op de ranglijst de tweede plaats in beslag met een lichte achterstand op FC Twente. Reageren
DeJarnoxD Geplaatst: 25 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2014 Echt een kut spel ik verlies keer op keer van kutploegen en door de kutste tegengoals, dit is het totaal niet waard ik begrijp er dan ook geen ballen van waarom ik zo'n kut tegengoals krijg. Reageren
Visser23 Geplaatst: 25 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2014 Dan heb je dus een verkeerde tactiek. Je moet een goede tactiek zien te vinden die bij jouw spelers passen. Hier zul je heel goed over na moeten denken. Reageren
Kaitjee98 Geplaatst: 25 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2014 Dit is inderdaad andere koek dan OSM Jarno. Zelf verloor ik gisteren met 0-2(!) van Estland als bondscoach van Oranje. Na een heel andere tactiek te gebruiken won ik met 0-7 van Andorra. Nadenken is in dit spelletje van cruciaal belang als je goed wilt worden. Reageren
Visser23 Geplaatst: 26 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2014 Het gaat ook niet alleen maar om de formatie, maar ook welke spelers wat gaan doen. Zo heb je een valse spits, een diepe spits, een targetman etc. Je moet goed kijken wat voor type speler iemand is, en die dan een rol geven. Een snelle back met een goede voorzet kan je bijvoorbeeld als 'opkomende back' neerzetten. Dan moet je natuurlijk wel iemand hebben die lang is, en goed kan koppen. Je moet eerst je hele tactiek klaar hebben voordat je iets gaan doen in het spel. Je kan beter van te voren je hele tactiek op papier gaan uitdenken. Dat heb ik altijd gedaan. Van elke speler opschrijven wat zijn sterke punten zijn en zo een tactiek neerzetten op basis van die sterke punten. Reageren
DeJarnoxD Geplaatst: 12 september 2014 Rapport Geplaatst: 12 september 2014 (bewerkt) 2/9, win ik effe 4-0 en 5-1, sta je 0-1 mis je de goal wil je die opnieuw kijken loopt hij vast enzo, die was er teveel aan. Bewerkt: 12 september 2014 door DeJarnoxD Reageren
Kaitjee98 Geplaatst: 15 september 2014 Rapport Geplaatst: 15 september 2014 Na een klein beetje bekend te zijn geworden met FM14 ben ik begonnen bij Schalke 04 en dat is me allerminst tegengevallen. Toen ik daar manager werd stond er al een vriendschappelijke wedstrijd op de planning tegen Dynamo Dresden die ik met 0-2 won. Het waren overigens de bankzitters die die wedstrijd speelden, dus dat was al een redelijke verdienste. Daarna kreeg ik een uitnodiging van Roma voor een vriendschappelijke wedstrijd die ik natuurlijk accepteerde, omdat ik wel wilde weten waar mijn team toe in staat is. Ik won van de basiself van Roma met 3-1. Zelf speelde ik uiteraard ook met vooral basisspelers aangezien ik wel wilde weten waar we staan als team. Ik had van tevoren echt (zoals Visser al als tip gaf) echt een beetje 'research' gedaan in het team en als je je tactiek daarop aanpast lukt het wel redelijk. Als je FM14 een beetje doorkrijgt is het een geweldige game! Reageren
Visser23 Geplaatst: 16 september 2014 Rapport Geplaatst: 16 september 2014 Dat zijn de mooie uitslagen! Je moet inderdaad alles van het spelletje een beetje snappen, want de kleine dingetjes hebben veel invloed. Als je zo doorgaat, moet het zeker gaan lukken. Zorg er overigens wel voor dat je de tactiek van Roma onthoudt, want als er een ploeg in je competitie zit met dezelfde tactiek, weet je wat je moet doen! Reageren
DeJarnoxD Geplaatst: 17 september 2014 Rapport Geplaatst: 17 september 2014 9/9 in de competitie en tweede achter PSG met AS Saint-Etienne en 3-0 gewonnen en 0-0 gelijk gespeeld tegen Basel voor de Champions Cup (League). Nu hopelijk Shaktar Donetsk over de knie krijgen in oorlogsgebied. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.