Jump to content

Free Record Shop België failliet


MJ_Forever

Recommended Posts

Hallo,

jullie hebben waarschijnlijk al vernomen dat FRS in België failliet is. Daarom het ik een belangrijke vraag. Op 8 november -toen het nog niet failliet was- ging ik naar de FRS om 2 dingen te pre-orderen: Gran Turismo 6 (Anniversary Edition) en The Vampire Diaries S4. GT6 komt uit op 6 december en TVD S4 op 4 december. Zal ik dit nog kunnen afhalen? Of zijn alle leveringen gestopt? Enkel antwoorden van mensen die er het fijne van weten, geen veronderstellingen a.u.b. !

Thanks

>>> Door Guardian1980: Even een zetje gegeven naar de buren van NOTA.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Normaal gezien kan je deze nog altijd afhalen. Free record shop heeft een mogelijk overnemer namelijk "Hilco" een Britse investeringsmaatschappij, deze mag tot half december alle Belgische filialen uitbaten , hierna zal de knoop doorgehakt worden voor een al-dan-niet definitieve overname. Hilco neemt de bestaande stock over en zal tijdens deze "proefperiode" ook nieuwe producten leveren aan de Belgische filialen. Moest Hilco na de "proefperiode" Free record shop niet willen overnemen is er momenteel zelfs geen probleem omdat er nog andere partijen zijn die Free record shop willen overnemen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is weliswaar op basis van Nederlandse wetten, maar verwacht dat dit in België niet veel anders is.

Op het moment dat het bedrijf failliet gaat wordt alles 'bevroren'. Er worden geen leveringen meer gedaan of geld betaald totdat alles is uitgezocht door de curator.

Kortom, de games zul je niet op release krijgen, pas nadat FRS over is genomen of de curator toestemming heeft gegeven om de games uit te leveren.

Wordt het failliete bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, dan worden niet altijd alle 'oude' verplichtingen zoals bestellingen overgenomen.

Kortom, bedrijf die het overneemt is niet verplicht om je games te versturen.

Heb je een product besteld en aanbetaald bij een bedrijf dat failliet is gegaan? Neem contact op met de curator en meld je als schuldeiser De curator kan vertellen of de bestelling nog geleverd wordt. Als dit niet het geval is, mag je de overeenkomst ontbinden en ben je vrij om elders te kopen. In principe heb je recht op je geld terug, maar je staat achter in de rij van schuldeisers, dus de kans dat je je geld nog terug krijgt is zeer klein.

Kortom, je krijgt enkelen procenten terug, je kan al blij zijn met 10 euro, en dit kan meen ik 3 jaar duren.

Als de curator nog wel wil en kan leveren dan ben je verplicht het bestelde product alsnog af te nemen en te betalen. Bij een (dreigend) faillissement vervallen een koopovereenkomst en betaalverplichting niet.

Met wat geluk heeft FRS al je games in huis, en kan ze mogelijk leveren, zo ja, zul je de games gewoon krijgen, hoe lang dit duurt, weet ik niet.

Is het failliete bedrijf overgenomen door een andere bedrijf of is er sprake van een doorstart, dan kan de curator je informeren of je wel of niet bij de nieuwe bedrijven terecht kunt.

Zie tweede quote.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/faillissement/faillissement-rechten/

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...