Jump to content

Paarse Vrijdag 2013


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Wij zijn tegen homofobie en dragen een paars armbandje en als liefst lopen we met een regenboogvlag dat in een hipsterkostuum inclusief skinnyjeans en een verwijfd kapsel.

Ja, dat kan een manier zijn om de afstand tussen 'homo' en 'homofoob' klein te maken. Maar zeg nou zelf, ik kan in m'n nakie over een voetbalveld rennen om respect te krijgen voor dieren die geslacht worden. Maar de meesten zullen denken: Waarom wordt die gozer niet geslacht?!?

Misschien ben ik wel daarin net zo uniek als de homo zelf hoor. Maar is niet de intentie gewoon, dat je mag vallen op wie je mag vallen? Ik snap niet dat men daar parades voor moet hebben, gekleurde vlaggen, een fobie tegen homofobische reacties etc, etc...

Wij zijn tegen homofobie en dragen een paars armbandje en als liefst lopen we met een regenboogvlag dat in een hipsterkostuum inclusief skinnyjeans en een verwijfd kapsel.

Dat is echt het belachelijkste post die ik ooit op dit forum heb gezien. Mensen die tegen homofobie zijn niet automatisch personen die een hipsterkostuum dragen met skinnyjeans en een verwijfd kapsel? :7

Zie je mij dat schrijven? Ik ben zelf ook niet zo'n fan van homofobie. Doch zou ik niet (op zo'n manier) een paarse vrijdag, of laat ik het beter noemen Een dag van respect en gelijkheid, creëren.

Toch vind ik het wel interessant, dat je op dezelfde (flamboyante) manier jouw standpunt kenbaar maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Venzio

    6

  • Grand Theft Auto TOM

    6

  • SpacyColours

    6

  • NicolaB

    6

Laat ik zelf even duidelijk maken aan degenen die de Gay Pride en dergelijke dingen overdreven vinden dat dat, zoals al door iemand gezegd werd door de media komt. Ik ben zelf nog nooit bij de Gay Pride geweest, maar ik hoor van iedereen die er wel eens is geweest dat het niet meer dan gezelligheid is. Het draait lang niet zo om het evenement zelf, maar juist om dat gevoel van samen zijn.

Trouwens Dutchy, je zegt wel dat homo's het er zelf naar maken, maar hetero's kunnen net zo zijn. Macho's, allochtonen (zeg het maar even zo om het nog redelijk beleefd over te laten komen) enzovoort. Veel mensen accepteren het blijkbaar niet dat iemand gewoon zichzelf is. Ik werd tot vorig jaar ook gepest om mijn homo-zijn en het feit dat dat soms overduidelijk te zien is, maar ik doe dat omdat ik niet in een hokje wil blijven. Daar heb ik al veel te lang in gezeten, dus nu heb ik gewoon zoiets van "gedraag ik me overdeven volgens jou? Pech, leer er maar me te leven". Ik zeg toch ook niet tegen jou wat je wel of niet mag doen?

Tot zover mijn (hopelijk) duidelijke mening. Ik kan me overigens wel voorstellen dat er soms van die zeer extreem verwijfde nichten zijn, maar toch laat ik ook hen in hun waarde. Want ze zijn gewoon zichzelf, daar heb ik verder niets over te zeuren. Iemand die het daar niet mee eens is: kijk eerst naar jezelf! Want als je het niet kunt accepteren, dan accepteer je homoseksualiteit ook niet en ben je in mijn ogen een eigenwijs stuk vreten. Je accepteert elkaar of helemaal niet, punt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ook op mijn school is er wel aandacht voor geweest. Ik heb nog wel van die bandjes van vorig jaar, dit jaar waren ze al op. Gekregen van iemand uit mijn klas, die zelf behoorlijk open homofiel is. Ik heb niks tegen homo's, laat gewoon een ieder in zijn waarde. Toch blijft het jammer dat zulke dagen (blijkbaar) nodig zijn.

Overigens heb ik zelf niks paars gedragen vandaag ;) Kleding kan me niet heel bijzonder veel schelen, heb niet eens een paars kledingstuk. En dat bandje van vorig jaar kon ik zo snel niet vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch blijft het jammer dat zulke dagen (blijkbaar) nodig zijn.

Is het niet. Bijna iedereen hier heeft aangegeven niets tegen homo's te hebben, waarom zijn dit soort aandachtvragende dagen dan nodig? In mijn ogen niet. Ja er worden wel eens homo's uitgescholden of mishandeld, maar dat gebeurd bij hetero's ook (nog wel vaker) enkel kun je die niet uitschelden voor homo.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaar ook de 'blijkbaar', aangezien ik het daar zelf ook niet helemaal mee eens ben. Maar als ik zo'n bandje in m'n handen gedrukt krijg van een klasgenoot, is het nog maar een kleine moeite om hem om te doen. Ik vind zulke dagen dus niet echt nodig, maar ik ben er verder ook niet tegen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ja er worden wel eens homo's uitgescholden of mishandeld, maar dat gebeurd bij hetero's ook (nog wel vaker) enkel kun je die niet uitschelden voor homo.

Dat vind ik nogal een oneerlijke vergelijking. Er worden nog regelmatig homo's in elkaar geslagen puur omdat ze homo zijn. Ik hoor echter zelden van een hetero die in elkaar geslagen wordt puur omdat hij of zij hetero is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan niet anders dan de mening van ZaroX in de statusupdates te delen.

Hey, ik wou even laten weten dat ik blij ben dat iemand mijn mening deelt. Ook bedankt dat je mijn reactie op de statusupdate beter verwoord hebt, want ik zat al te twijfelen nadere uitleg hier te posten omdat mensen het misschien verkeerd zouden opvatten. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik zo kijk naar sommige pakjes tijdens carnaval, of naar de billendansende meiden in Brazillië tijdens parades, vind ik het een beetje stom om te zeggen dat gay prides over the top zijn. Het lijkt mij eerder dat het feit dat die parade voor een specifiek doel is (voor de homo-community) het een stereotyp sfeertje geeft.

En misschien zeggen hetero's niet dagelijks dat ze hetero zijn, maar hoevaak zegt iemand wel niet hoeveel diploma's, facebook vrienden of spierballen ze wel niet hebben, maar als homo's dat doen maken ze het er zelf naar? En dat "homo's overdreven zijn" zeggen is hetzelfde als zeggen dat joden op geld uit zijn, zwarte mensen dingen stelen en arabische mensen je vliegtuig te pletter zullen helpen.

Iedee groep mensen heeft in principe mensen die dingen doen die als abnormaal beschouwd worden, dus zoals Dutchy zegt dat je als homo maar compleet normaal moet doen.... Dan kun je ook wel zeggen dat niet alle homo's dit doen, maar de meerderheid het voor de rest verpest, ik zou durven te stellen dat de minderheid van de homo's dit "verpest heeft". Een homo die raar staat te doen op een booje in de gay pride doet in mijn ogen niks anders dan jongeren die helemaal los gaan op drugs en drank.

Zeggen dat je niet deel bent van dat soort groepjes jongeren maakt kennelijk niks uit, want als we de homo's hier in dit topic zo generaliseren, kunnen we de jeugdigen onder ons toch ook we generaliseren?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja er worden wel eens homo's uitgescholden of mishandeld, maar dat gebeurd bij hetero's ook (nog wel vaker) enkel kun je die niet uitschelden voor homo.

Dat vind ik nogal een oneerlijke vergelijking. Er worden nog regelmatig homo's in elkaar geslagen puur omdat ze homo zijn. Ik hoor echter zelden van een hetero die in elkaar geslagen wordt puur omdat hij of zij hetero is.

Dus is het minder erg?

Link to comment
Delen op andere websites

En misschien zeggen hetero's niet dagelijks dat ze hetero zijn, maar hoevaak zegt iemand wel niet hoeveel diploma's, facebook vrienden of spierballen ze wel niet hebben, maar als homo's dat doen maken ze het er zelf naar?

Wat een scheve vergelijking is dat nu. Zover ik weet wordt je niet geboren met een diploma, met Facebook-vrienden of spierballen.

Hier is er vandaag geen aandacht naar uit gegaan. Ondermeer omdat het al een speciale dag was met didactische verplichtingen, maar ook omdat er in mijn mening hier geen echte nood aan is. Homofobie bestaat nog wel, maar het is hier echt een marginaal zeldzaam iets. Wat dan op zich wel nog wat verbeteren is acceptatie van homo's in (top)sport, maar daarnaast vind ik dat het de laatste jaren een vrij algemeen iets is geworden. Nog eventjes en de Gay Pride's kunnen allemaal mooi samengaan met andere Love Parade's.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja er worden wel eens homo's uitgescholden of mishandeld, maar dat gebeurd bij hetero's ook (nog wel vaker) enkel kun je die niet uitschelden voor homo.

Dat vind ik nogal een oneerlijke vergelijking. Er worden nog regelmatig homo's in elkaar geslagen puur omdat ze homo zijn. Ik hoor echter zelden van een hetero die in elkaar geslagen wordt puur omdat hij of zij hetero is.

Dus is het minder erg?

Nee; dus is het geen goede vergelijking.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja er worden wel eens homo's uitgescholden of mishandeld, maar dat gebeurd bij hetero's ook (nog wel vaker) enkel kun je die niet uitschelden voor homo.

Dat vind ik nogal een oneerlijke vergelijking. Er worden nog regelmatig homo's in elkaar geslagen puur omdat ze homo zijn. Ik hoor echter zelden van een hetero die in elkaar geslagen wordt puur omdat hij of zij hetero is.

Dus is het minder erg?

Nee; dus is het geen goede vergelijking.

Vind ik niet. Waar baseer je eigenlijk op dat homo's vaak in elkaar geslagen worden omdat ze homo zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Vind ik niet. Waar baseer je eigenlijk op dat homo's vaak in elkaar geslagen worden omdat ze homo zijn?

Het nieuws? Serieus, google maar eens op "Hetero in elkaar geslagen" en je krijgt bijna alleen maar nieuwsberichten over homo's die in elkaar zijn geslagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mogelijk omdat het nogal overbodig is te zeggen dat iemand hetero is wanneer hij in mekaar is geslagen. Hetzelfde geldt ook voor homo zijn (of andere details van personen) behalve mocht het relevant zijn bij desbetreffende gebeurtenis. In gevallen waar er expliciet staat dat een homo in mekaar is geslagen mag je er van uit gaan dat hij net omwille van dat laatste slaag heeft gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...