Jump to content

Paarse Vrijdag 2013


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Zover ik weet wordt je niet geboren met een diploma, met Facebook-vrienden of spierballen.

Och, wat jammer nou. En ik hopen dat ik eindelijk niet zo veel geld moest besteden aan het ouderschap.

Vind ik niet. Waar baseer je eigenlijk op dat homo's vaak in elkaar geslagen worden omdat ze homo zijn?

Het is mogelijk om dat zelf na te gaan, eh... Het zijn niet zomaar dingen die ie uit z'n duim zuigt.

met 1 minuut googlen, zag ik al weet ik niet wat voor nieuwsberichten en onderzoeken.

Edit: Monsieur Colours was mij al veur...

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Venzio

    6

  • Grand Theft Auto TOM

    6

  • SpacyColours

    6

  • NicolaB

    6

Ze wisselen het af, omdat al die homo-gerelateerde evenementen net een andere bedoeling hebben. Paarse Vrijdag is vooral om homofobie tegen te gaan, terwijl Roze Maandag en de Gay Pride meer in het algemeen zijn. Gezellig samen zijn, of je nou hetero-, bi- of homoseksueel bent is het belangrijkste doel daarbij. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Aha, oke nice. Ik denk dat het alleen beter tot z'n recht komt en ook wat bekender wordt als je er ook wat leuks bij doet. :puh: Ik ken het pas sinds ik dit deel in het forum had gelezen.

Bewerkt: door JJ-B
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, Paarse Vrijdag wordt altijd groots uitgepakt op veel scholen, mits deze een zogenaamde 'GSA' (Gay Straight Alliance) hebben. Een soort besloten club voor mensen die voor homoseksualiteit zijn of zelf bi-/homo zijn. Je kon via de site van GSA je school aanmelden om dan vervolgens allerlei promotiespullen te krijgen. Denk daarbij aan stickers, de bekende bandjes zoals je ze op de hoofdpagina al kon zien (de 'Stop Homofobie'-bandjes dus; 300 maar liefst bij één pakket), posters, flyers en meer. Op sommige scholen wordt er tijdens Paarse Vrijdag ook een soort voorlichting gegeven, al is dat niet overal hetzelfde. Zo deed onze school helemaal niks met het hele gebeuren. Er waren wel wat leerlingen met zo'n bandje of een paars shirt, maar daar bleef het bij. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ze wisselen het af, omdat al die homo-gerelateerde evenementen net een andere bedoeling hebben. Paarse Vrijdag is vooral om homofobie tegen te gaan, terwijl Roze Maandag en de Gay Pride meer in het algemeen zijn. Gezellig samen zijn, of je nou hetero-, bi- of homoseksueel bent is het belangrijkste doel daarbij. :)

Ik noem dat voor niet alle hetero's juist 'gezellig'; toch een deel van de homoseksuelen willen toch nog wat anders reageren dan iemand die een normaal feestje viert en ik -en ook zeker mensen met mij- ben daar gewoon niet van. Prima dat we in een kroeg staan maar ik hoef niet naar mannen te kijken die half naakt op een boot staan of die elkaar allemaal maar op de bek pakken. (dit is natuurlijk niet elke homoseksueel)

Link to comment
Delen op andere websites

Ze wisselen het af, omdat al die homo-gerelateerde evenementen net een andere bedoeling hebben. Paarse Vrijdag is vooral om homofobie tegen te gaan, terwijl Roze Maandag en de Gay Pride meer in het algemeen zijn. Gezellig samen zijn, of je nou hetero-, bi- of homoseksueel bent is het belangrijkste doel daarbij. :)

Ik noem dat voor niet alle hetero's juist 'gezellig'; toch een deel van de homoseksuelen willen toch nog wat anders reageren dan iemand die een normaal feestje viert en ik -en ook zeker mensen met mij- ben daar gewoon niet van. Prima dat we in een kroeg staan maar ik hoef niet naar mannen te kijken die half naakt op een boot staan of die elkaar allemaal maar op de bek pakken. (dit is natuurlijk niet elke homoseksueel)

Mag ik je erop wijzen dat die laatste opmerking die je maakt ervoor zorgt dat je nog net een redelijk standpunt hebt? Want inderdaad, niet iedere homo is zo. Tijdens de Gay Pride zie je echt niet op iedere boot een (half)naakte homo staan. Er zitten ook serieuze deelnemers bij, zoals de politie, Jong&Out (homojongeren, die zijn altijd volledig en normaal gekleed), bepaalde politieke partijen en nog wel meer.

Trouwens, wat nou als ik zeg dat ik het ook niet nodig vind als een heterokoppel recht voor m'n neus staat te tongen alsof de wereld vergaat? Want wij homo's krijgen dan vaak een lelijke opmerking, terwijl hetero's blijkbaar wel mogen klagen over zoenende homo's. Is maar even dat je snapt waarom ik soms gek kan worden van dit soort meningen; je weet immers niet precies wat de ander bedoelt. Misschien vind je een zoenend koppel sowieso niks? Dan kan ik het begrijpen. Maar als het er echt over gaat dat je zoenende homo's als een no-go ziet, dan ga ik me toch afvragen waarom. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik op Afbeeldingen zoek naar gaypride:

q768.png

Naakte lichaamsdelen eruit gepaint

Prima dat er ook deels 'normale' tussen zitten maar als het overgrote deel keinaakt is dan is het voor mij, en ook meerdere met mij, gewoon echt niet 'gezellig'.

Ik zeg gewoon eerlijk dat ik ook liever niet heb dat iemand recht voor mijn bakkes iemand is vol op z'n bek pakt (en ja, dan nog altijd liever een man & vrouw dan twee guys) doe zoiets thuis op de bank of in bed maar laat niet iedereen meegenieten van jou 'feestje'.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg gewoon eerlijk dat ik ook liever niet heb dat iemand recht voor mijn bakkes iemand is vol op z'n bek pakt (en ja, dan nog altijd liever een man & vrouw dan twee guys)

Waar zit hem bij jou het verschil dan in?

Ik ben geen homo 'hater' maar ik vind het persoonlijk een apart beeld om twee mannen te zien zoenen, tongen bedoel ik dan. Misschien ligt dat aan mij & opvoeding maar ik blijf het apart vinden, ik respecteer het wel, maar ik zeg gewoon dat ik het liever niet zie.

Link to comment
Delen op andere websites

Want wij homo's krijgen dan vaak een lelijke opmerking, terwijl hetero's blijkbaar wel mogen klagen over zoenende homo's.

Valt wel mee hoor, meeste mensen vinden het sowieso wat overbodig dat mensen in het algemeen openbaar (te veel) affectie tonen. Blijft in essentie een persoonlijk iets.

Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom er iets als de Gay Pride moet zijn...? Al dat gedoe kan toch allemaal perfect samengaan met de Love Parade (echt geen idee hoe hij noemt, maar jullie snappen het concept wel) Als holebi's geaccepteerd willen worden dan moeten ze net niet een aparte groep vormen. Een Gay Pride is in mijn mening een soort van paradox. Je roept als het ware dat je anders bent maar wilt wel hetzelfde behandeld worden. Het zijn natuurlijk maar een paar die staan schreeuwen dan en niet allemaal, maar het idee blijft hetzelfde.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben geen homo 'hater' maar ik vind het persoonlijk een apart beeld om twee mannen te zien zoenen, tongen bedoel ik dan. Misschien ligt dat aan mij & opvoeding maar ik blijf het apart vinden, ik respecteer het wel, maar ik zeg gewoon dat ik het liever niet zie.

Maar ik had het dus vroeger ook, omdat ik ook werd opgevoed met het idee dat dat tegennatuurlijk was, terwijl ik ook niets tegen ze had. Maar het gekke is dat dit verdween toen ik eens met wat campers in Praag was, en in het andere bed in de kamer waar ik sliep, twee jongens bij elkaar in bed doken en arm in arm in slaap vielen. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt, maar toen besefte ik dat het me eigenlijk helemaal niets deed dat het jongens waren. En ik denk dat het komt omdat dit gewoon twee jongens waren net als alle anderen, niets raars aan te bespeuren, en bovendien leken ze zich helemaal niet te schamen. Sindsdien heb ik me nooit meer ongemakkelijk gevoeld bij homo's en maakt het me helemaal niets uit wat iemand's voorkeur is. Als een jongen die ik ken uit de kast zou komen, zou het bij mij niet als een schok meer binnenkomen.

En dat is het hem juist; het komt door de opvoeding waardoor we denken dat twee zoenende mannen onsmakelijk is of onnatuurlijk. En als je dan gaat roepen "die moeten dat dan maar ergens anders doen", dan blijft dat idee voor eeuwig hangen. Als we het gewoon toestaan, en het als normaal beschouwen, dan is dat de eerste stap om die discriminatie te laten verdwijnen.

En nogmaals, wat het voor mij was was dus ook dat besef dat bijna alle homo's gewoon normale jongens zijn. En dat vind ik dan weer een negatief effect van Gaypride, dat namelijk alle homo's neerzet als perverse mensen typische "mietjes-trekjes" wat bij sommige mensen juist irritatie opwekt. Zelf heb ik daar ook weinig mee, maar dat staat ook los van geaardheid he. Als een dikke harige man in jockstrap over straat rent, dan voel ik me sowieso ongemakkelijk, ongeacht of hij daarna een man of vrouw op de bek zoent.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp ook wel dat het gewoon normaal is, nu ben ik zelf ook niet van openbaar affectie (comment van Phoenyxar kan ik mij in vinden). Ik heb er geen problemen mee als iemand tijdens het uitgaan gewoon zoent met wie dan ook (man-man ook) maar wel als het alleen maar gebeurd tijdens zo'n Gaypride. Je wilt niet anders aangezien worden maar ondertussen loop je jezelf wel apart te kleren en flink naakt rond te lopen en gewoon aandacht te zoeken en daar ben ik geen fan van.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je de Gaypride sowieso los moet zien van de liefde. Net zoals ik de prostitutie of bunga-bunga feest tot de liefde van de 'hetro' vind passen.

Eindelijk iemand die het helemaal begrijpt. Want inderdaad, je moet de gaypride niet per definitie als onderdeel van de homoacceptatie zien (sterker nog, het werkt zoals enkelingen hier al beweerden soms zelfs averechts). Het is gewoon puur voor de gezelligheid. Zelfs als homo-hater kun je het evenement nog wel leuk vinden, volgens mij. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...