Jump to content

Olympische Winterspelen 2014 - Sotsji


Dutchy3010

Recommended Posts

Van 7 tot en met 23 februari vinden weer de Olympische Winterspelen plaats. Dit keer in Sotsji!

Weten jullie het nog... Vier jaar geleden... Die rampzalige wissel... Krijg er nog buikpijn van als ik eraan terug denk (ok, beetje overdreven, maar jullie snappen wat ik bedoel! :puh:).

Op dit moment zijn de kwalificaties voor de schaatsers volop aan de gang. Wat vinden jullie ervan tot nu toe?

Ik vind het vrij bizar hoe Nauta niet mee mag naar de spelen... Scheelde 3 honderdsten met de nummer 3, verrassend achter Van der Weijden, maar werd enorm gehinderd door haar tegenstander (die later daarvoor dan ook gediskwalificeerd werd). Dus omdat Nauta een slechte tegenstander had en haar hinderde, mist ze de olympische spelen... Ik vind het schandalig. :N Hoop dan op een skate-off tussen die twee, zodat de beste echt wint. Maar ik heb er een hard hoofd in. De coach van Van der Weijden stapt naar de rechter indien werkelijk een skateoff moet worden gereden.

Oordeel zelf. De binnenbaan hoort voordeel te verlenen indien ze tegelijk bij de wissel uitkomen:

Relevante nieuwsberichten:

http://schaatsen.nl/nieuws/2013-12-27-nauta-ik-werd-van-de-baan-gereden

http://www.ad.nl/ad/nl/1742/Schaatsen/article/detail/3569028/2013/12/28/Incident-rond-Yvonne-Nauta-houdt-gemoederen-bezig.dhtml

http://www.nusport.nl/schaatsen/3664088/ploeg-van-weijden-stapt-bij-skate-off-rechter.html

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Zoektocht naar 'zwarte weduwe' in Sotsji

21/01/14, 02:10 − bron: ANP

De autoriteiten in het Russische Sotsji zijn een zoektocht begonnen naar een 22-jarige 'zwarte weduwe' die mogelijk een aanslag wil plegen tijdens de Olympische Winterspelen volgende maand. Dat meldt de nieuwszender CNN.

Folders met foto's van Ruzanna Ibragimova, weduwe van een lid van een militante groep die vorig jaar in Dagestan omkwam in een vuurgevecht met de politie, zijn uitgedeeld in hotels en op het vliegveld. Ook op de televisie en op sociale media zijn beeltenissen van de 'zwarte weduwe' getoond.

De vrouw, ook wel bekend onderde naam Salima, zou tien dagen geleden in Sotsji zijn aangekomen en daarbij de beveiliging hebben omzeild. Ibragimova zou lid zijn Kaukasisch Emiraat, een beweging van separatisten die al jarenlang vecht tegen het Russische bewind. De islamisten strijden voor een onafhankelijke staat met islamitische wetgeving (sharia).

Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor het wel vaker, maar ik denk dat we niet echt bang moeten zijn op een aanslag op de Olympische Winterspelen :puh:

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Fijn, de wellicht mooiste afstand gemist, omdat ik na m'n nachtdienst tot 15:30 heb liggen snurken. Hoop dat er vanavond nog een mooie samenvatting komt, want ik wil het toch wel even zien. Ben benieuwd of de Nederlandse dames dit uitstekende voorbeeld kunnen volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...