Het Britse Edge magazine heeft hem nu geïnterviewd over hoe hij verantwoordelijk was voor het maken van Los Santos en Blaine County voor Grand Theft Auto V.
Edge Interview met foto van Aaron Garbut
In het interview met Edge komen enkele opvallende dingen naar voren:
Vanaf het begin was al bekend dat het spel drie personages zou hebben
Voor het maken van GTA5 is men eerst begonnen met het bouwen van de stad, daarna pas volgt het verhaal en de missies.
Sam Houser en Aaron Garbut zijn naar de gebieden buiten Los Angeles gereden om de omgeving te verkennen, hierbij belande ze bij de ranzige Salton Sea in een klein plaatsje met de naam Bombay Beach. Dit verlaten dorp hebben ze gebruikt als basis voor Sandy Shores waar Trevor woont.
Wat voor GTA Vice City de neonverlichting was, voor GTA4 de verbeterde schaduwen is volgens Aaron Garbut vooral de belichting en draw distance belangrijk voor GTA5 om alles er levendig uit te laten zien.
In het interview komen nog meer interessante feitjes naar boven over het maken van Grand Theft Auto 5. Het gehele interview is te lezen op de website van Edge.
Aaron Garbut werkt al sinds 1997 bij Rockstar North, de maker van Grand Theft Auto-serie, waar hij als Art Director verantwoordelijk is voor hoe de steden er uit zien. Al in eerdere interviews vertelde hij over de aanpak van het maken van Vice City voor GTA Vice City en het maken van Liberty City voor Grand Theft Auto IV.
Het Britse Edge magazine heeft hem nu geïnterviewd over hoe hij verantwoordelijk was voor het maken van Los Santos en Blaine County voor Grand Theft Auto V.
Edge Interview met foto van Aaron Garbut
In het interview met Edge komen enkele opvallende dingen naar voren:
In het interview komen nog meer interessante feitjes naar boven over het maken van Grand Theft Auto 5. Het gehele interview is te lezen op de website van Edge.
Bron: Edge Online
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites