Jump to content
Joriz

Interview met Aaron Garbut van Rockstar over het maken van GTA5!


Aaron Garbut werkt al sinds 1997 bij Rockstar North, de maker van Grand Theft Auto-serie, waar hij als Art Director verantwoordelijk is voor hoe de steden er uit zien. Al in eerdere interviews vertelde hij over de aanpak van het maken van Vice City voor GTA Vice City en het maken van Liberty City voor Grand Theft Auto IV.

Het Britse Edge magazine heeft hem nu geïnterviewd over hoe hij verantwoordelijk was voor het maken van Los Santos en Blaine County voor Grand Theft Auto V.

gallery_1_5_67874.jpg

Edge Interview met foto van Aaron Garbut

In het interview met Edge komen enkele opvallende dingen naar voren:

  • Vanaf het begin was al bekend dat het spel drie personages zou hebben
  • Voor het maken van GTA5 is men eerst begonnen met het bouwen van de stad, daarna pas volgt het verhaal en de missies.
  • Sam Houser en Aaron Garbut zijn naar de gebieden buiten Los Angeles gereden om de omgeving te verkennen, hierbij belande ze bij de ranzige Salton Sea in een klein plaatsje met de naam Bombay Beach. Dit verlaten dorp hebben ze gebruikt als basis voor Sandy Shores waar Trevor woont.
  • Wat voor GTA Vice City de neonverlichting was, voor GTA4 de verbeterde schaduwen is volgens Aaron Garbut vooral de belichting en draw distance belangrijk voor GTA5 om alles er levendig uit te laten zien.

In het interview komen nog meer interessante feitjes naar boven over het maken van Grand Theft Auto 5. Het gehele interview is te lezen op de website van Edge. smile3.gif

Bron: Edge Online

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Voor het maken van GTA5 is men eerst begonnen met het bouwen van de stad, daarna pas volgt het verhaal en de missies.

Dat is toch bij elke GTA zo?

Ik meen ooit iets gelezen te hebben dat het bij GTA IV andersom was.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Voor het maken van GTA5 is men eerst begonnen met het bouwen van de stad, daarna pas volgt het verhaal en de missies.

Dat is toch bij elke GTA zo?

Maar wel interessant om lezen :3

Nee, dat denk ik juist niet.

Waarschijnlijk daardoor dat het verhaal nu minder is: je bent nu beperkt tot de grenzen van een gebouwde stad, wat bij andere GTA's niet zo was.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...