GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 9 maart 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik het erg jammer vind dat mensen hier denken, dat iedereen maar even een opleiding kan gaan volgen en dan zo weer een vaste baan kan krijgen, terwijl dat is helemaal niet waar, en vooral na je 30 zul je gaan merken dat het veel moeilijker is om een baan te kunnen krijgen. Denk ook maar niet dat er veel werkgevers op mensen in de 50 en 60 staan te wachten. Tegenwoordig moeten ook de vrouw en man werken om het dan nog net allemaal te kunnen betalen, terwijl vroeger alleen de man hoefde te werken, en je nog een baan voor het leven had, maar tegenwoordig moet je alleen maar harder werken en meer betalen, dat veel mensen het met een baan gewoon niet meer kunnen redden. Vergeet ook niet dat er veel rijken bedrijven zijn zoals supermarkten gebruik maken van leeftijdsdiscriminatie of wegwerppersoneel om het maar even anders te noemen, maar dan hoor je ook dat je vroeger nog tijd had om op datums te letten, en geen vol magazijn had staan met restanten, wat allemaal maar automatisch binnen komt, maar tegenwoordig heb je alleen nog maar lange rijen bij de kassa's en staat er nog een berg vracht in het magazijn van de vorige dag. Nou heb je bijvoorbeeld ook supermarkten, waar hulpkrachten dingen in bepaalde tijd af moeten hebben, en overuren helemaal niet worden uitbetaald, of het nou druk in de winkel is of niet. Maar dit is dan een van de voorbeelden die ik heb gegeven zeg maar he. Tja je kan denken het overkomt me allemaal niet en de mensen klagen maar wat, terwijl je kan ook begrip voor die mensen tonen en met ze gaan praten, want ze verzinnen het natuurlijk niet allemaal. Straks moet je zelf naar de voedselbank en kun je kinderen geen brood mee geven naar school, omdat je anders thuis al niet meer genoeg eten hebt staan. Nou benieuwd of je dan nog zo makkelijk praat zoals mark rutte ??? Het lijkt wel alsof er hier allemaal mensen van de VVD PvdA D66 en weet ik het allemaal zitten.
Shorty_D Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 VVD, PVDA en D66.. nee dankje. 3 partij waar ik net als de PVV he-le-maal NIETS voor voel.
Sir_Ballas Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 je spelling is belabberd, ik kan je zo niet serieus nemen. en ik ben ook benieuwd wanneer hier een slotje opkomt, want het is nu 7 maart geweest
Rutger. Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 Ook bijzonder slecht geschreven, dat artikel van Jerry Agema. Je doet alsof we het in Nederland zo slecht hebben, maar dat valt reuze mee. Recessie is het op dit moment niet alleen in Nederland en ik ga er vanuit dat de hoog opgeleide economen echt wel doorhebben hoe wij, als Nederland, ons door de recessie heen slaan.
Sublime Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 De economie veranderd gewoon, je moet je maar gewoon aanpassen aan de nieuwe omgeving. Anders zaten we nu nog met een dure katoen industrie in Amerika ... Als het niet rendabel is moet je maar wat anders zoeken om te doen ..
Phoenyxar Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 Tegenwoordig moeten ook de vrouw en man werken om het dan nog net allemaal te kunnen betalen, terwijl vroeger alleen de man hoefde te werken, en je nog een baan voor het leven had, maar tegenwoordig moet je alleen maar harder werken en meer betalen, dat veel mensen het met een baan gewoon niet meer kunnen redden. Als je dat allemaal gelooft ken je de wereld niet. "Vroeger" werkte de man, deed de vrouw het huishoudelijk werk en kwam een gezin amper rond om maar net de kosten van de school voor de kinderen te betalen, er werd hard gewerkt en dat in zwaar ongezonde omstandigheden. Een goed voorbeeld zijn de zinkfabrieken en bijbehorende "villes" van Vieille-Montagne, waar mensen maar net rondkwamen en leefden in de oh zo gezonde waterstofsulfidegassen. Terug in de, volgens jou triestige, toekomst: Twee verdieners (maar dit is niet altijd zo). Men heeft zo goed als alles dat men kan hebben. Elektronische luxeproducten overal, kasten van huizen (ons huis kan letterlijk 3 keer in sommige van de buren), immens veel vrije tijd en een gezondere omgeving. Als je echt wilt gaan klagen over het heden, haal dan alsjeblieft correcte voorbeelden aan. Zeker, de economie van de kleinere Europese landen zal in de komende 20 jaren wellicht stabiliseren en stoppen met groeien door grote concurrentie, maar het is allesbehalve zo extreem als jij hier voordoet.
NicolaB Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 je spelling is belabberd, ik kan je zo niet serieus nemen. en ik ben ook benieuwd wanneer hier een slotje opkomt, want het is nu 7 maart geweest Zowel de post van Shorty_D, als Maverick, kan ik gewoon lezen hoor. Waarschijnlijk staat dit onderwerp nog open, omdat er nog een discussie is, de reden van het protest nog gaande is etc. En daarbij: zolang het niet meer belangrijk is, zinkt het onderwerp vanzelf naar beneden toch ^^
Dutchy3010 Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 Alle tekst Je vergeet voor het gemak maar even alle economische tegenslagen die Nederland heeft gekend in het verleden. Je hebt last van een fenomeen wat heel veel mensen hebben: men vergeet de tegenslagen van vroeger, men weet alleen nog de leukere elementen, en dus hebben we het nu allemaal zo slecht. Boehoe. Heb je vaker gewezen op de meerdere recessies die Nederland heeft gehad, kijk voor een overzicht maar eens op deze pagina: acht (lichte) recessies heeft ons land gekend sinds sinds 1958. Ons land heeft zelfs twee grote depressies gehad: de jaren 30 en zelfs nog langer geleden, 1873-1896. Hoe kan je dan nu zeggen dat alles voorheen beter is? Het gaat met "ups" en met "downs", met voorspoed en met tegenspoed, zoals alles in het leven doet. Nu gaat het even met tegenspoed, maar ik ben ervan overtuigd dat over vijf jaar de wereld er heel anders uit ziet. En weet je, ik voel deze pijn ook enorm, ook al zou jij mij wellicht als "rijke" beschouwen. De kans op een baan bij mijn studie was 99,9% toen ik begon met studeren; nu zitten genoeg studiegenoten van mij thuis zonder een baan. Voor ons, met een mastertitel op zak, is het nog moeilijk om een baan te vinden. Dus ja, ik weet waar jij over praat. Maar zorgt dat ervoor dat ik bij de pakken neer ga zitten? Nee! Ik zorg dat ik me onderscheid van de rest op het gebied van nevenactiviteiten, ik ontwikkel mezelf op meer vlakken dan alleen studie, ik zorg dat ik een aantrekkelijkere sollicitant word dan anderen. Ja, het is niet makkelijk, dan ben ik helemaal met je eens. Zeker de starters die net NU willen beginnen, zoals ik, hebben het lastig (studenten die nu beginnen met studeren hebben er waarschijnlijk geen last van; studenten die 2 of 3 jaar geleden afgestudeerd zijn ook niet). En sorry dat ik het zeg, maar ik heb een gruwelijke ROTHEKEL aan mensen die zielig gaan lopen doen dat ze het allemaal zo slecht hebben, terwijl dat bij 90% wel meevalt, en ze ook geenszins hun best hebben gedaan of gaan doen om het voor henzelf beter te maken. Om een voorbeeld te geven uit mijn omgeving: Een man van boven de 50 deed altijd iets in de bouw. Hij kon dat echter niet meer in verband met lichamelijke problemen, maar omdat hij dat bedrijf goed kende en het werk kende, en het voor de werkgever vaak lastig is mensen te ontslaan vanwege dit, kreeg hij een organisatorische taak in dat bedrijf. Goed opgelost zou je zeggen. Nu is het bedrijf failliet. Deze meneer zit werkeloos thuis, want voor die organisatorische taak had hij geen papiertje en andere bedrijven kent hij niet. Nu zal jij, GTA-LCS-Maverick, zeggen dat dit "slechte Nederland" ervoor zorgt dat deze meneer niet meer kan werken. Maar ik denk hier heel anders over. Toen hij wist dat hij het werk waarvoor hij was opgeleid vanwege lichamelijke problemen niet meer kon uitvoeren, had hij zich hierop moeten voorbereiden. Hij had aan risico-beperking moeten doen, want elke debiel kan bedenken dat als je ouder bent en geen diploma hebt, een nieuwe baan vinden kansloos is (zelfs in economisch goede tijden!). 95% van de werkgevers is wel bereid om een bijscholing (deels) te vergoeden, zeker als je een nieuwe plek in de organisatie hebt gekregen waarvoor je eigenlijk niet opgeleid bent (dat is win-win, voor de werkgever én de werknemer!!). Als hij deze bijscholing had gedaan, was hij opgeleid geweest voor het organisatorische deel. Ik zeg niet dat hij dan nu wel aan een baan was gekomen, maar nu is het helemaal kansloos: een oudere man zonder opleiding voor hetgeen waar hij zou willen werken. Mensen zijn vaak lui, deze man had er ook absoluut geen zin in om bij te scholen. Nu klaagt hij natuurlijk alles bij elkaar, maar laten we eerlijk zijn: het is grotendeels toch ook zijn eigen schuld?? Hij heeft zich op geen enkele manier aantrekkelijker gemaakt voor de arbeidsmarkt, iets waar ik zelf gemiddeld echt 15-20 uur per week aan besteed, soms nog heel veel meer. En dan tel ik mijn studie nog niet eens mee!
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 9 maart 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 (bewerkt) Bedankt voor de reacties weer en ik kan jullie verzekeren dat er na 2 weken verdere acties zullen volgen als Mark rutte niet wilt luisteren. Voor de mensen die het nog verder willen volgen, zie link en like de pagina https://www.facebook.com/pages/Strijd-voor-beter-nederland/298497163634666 Hier nog even een link voor de mensen die denken dat het zo goed gaat in nederland http://plazilla.com/...is-in-nederland Bewerkt: 9 maart 2014 door GTA-LCS-Maverick
Guardian1980 Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 Twee keer dezelfde link, iets zegt me dat dat niet de bedoeling was.
ThunderDuck Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 Bedankt voor de reacties weer en ik kan jullie verzekeren dat er na 2 weken verdere acties zullen volgen als Mark rutte niet wilt luisteren. Voor de mensen die het nog verder willen volgen, zie link en like de pagina https://www.facebook...298497163634666 Hier nog even een link voor de mensen die denken dat het zo goed gaat in nederland http://plazilla.com/...is-in-nederland Wat een hopeloos slecht artikel. Allemaal drogredeneringen, emotioneel gezwever en vooroordelen ten top.
_Night-Men_ Geplaatst: 9 maart 2014 Rapport Geplaatst: 9 maart 2014 Om een voorbeeld te geven uit mijn omgeving:Een man van boven de 50 deed altijd iets in de bouw. Hij kon dat echter niet meer in verband met lichamelijke problemen, maar omdat hij dat bedrijf goed kende en het werk kende, en het voor de werkgever vaak lastig is mensen te ontslaan vanwege dit, kreeg hij een organisatorische taak in dat bedrijf. Goed opgelost zou je zeggen. Nu is het bedrijf failliet. Deze meneer zit werkeloos thuis, want voor die organisatorische taak had hij geen papiertje en andere bedrijven kent hij niet. Nu zal jij, GTA-LCS-Maverick, zeggen dat dit "slechte Nederland" ervoor zorgt dat deze meneer niet meer kan werken. Maar ik denk hier heel anders over. Toen hij wist dat hij het werk waarvoor hij was opgeleid vanwege lichamelijke problemen niet meer kon uitvoeren, had hij zich hierop moeten voorbereiden. Hij had aan risico-beperking moeten doen, want elke debiel kan bedenken dat als je ouder bent en geen diploma hebt, een nieuwe baan vinden kansloos is (zelfs in economisch goede tijden!). 95% van de werkgevers is wel bereid om een bijscholing (deels) te vergoeden, zeker als je een nieuwe plek in de organisatie hebt gekregen waarvoor je eigenlijk niet opgeleid bent (dat is win-win, voor de werkgever én de werknemer!!). Als hij deze bijscholing had gedaan, was hij opgeleid geweest voor het organisatorische deel. Ik zeg niet dat hij dan nu wel aan een baan was gekomen, maar nu is het helemaal kansloos: een oudere man zonder opleiding voor hetgeen waar hij zou willen werken. Mensen zijn vaak lui, deze man had er ook absoluut geen zin in om bij te scholen. Nu klaagt hij natuurlijk alles bij elkaar, maar laten we eerlijk zijn: het is grotendeels toch ook zijn eigen schuld?? Hij heeft zich op geen enkele manier aantrekkelijker gemaakt voor de arbeidsmarkt, iets waar ik zelf gemiddeld echt 15-20 uur per week aan besteed, soms nog heel veel meer. En dan tel ik mijn studie nog niet eens mee! Ik werd eerst nog boos toen ik dit las, en wist dan ook niet echt of ik erop moest reageren (en hoe), maar ik doe het toch maar. Het lijkt een beetje alsof jij bij mij in de omgeving woont, en op mijn vader doelt. Inmiddels 53 jaar, vanaf zijn 14e gewerkt. Hoppa, werken. Leren is niets voor mij. Zo ging dat vroeger bij velen. Na school naar huis, tas in de hoek, en op naar de buurman, die boer was. Helpen in de schuur. Een aantal jaren later, mavo-diploma op zak, gaan werken in de tuinhuisjesbouw, en al gauw bij een aannemersbedrijf. In de jaren 90 zelf een huis gebouwd, aan het eind van de jaren 90 problemen met het lichaam, en dan zit je in 2004 thuis, met een compleet kapot lichaam. Nog maar 43 jaar oud. Realiseer je wel dat de bouw zo'n 20, 30 jaar geleden veel zwaarder was dan nu. Waar vroeger een dakkapel zo even het dak opgetild werd, gebeurt dat nu met een kraan, omdat het funest is voor je rug, nek en schouders. Nadat hij niet meer in de huizenbouw verder kon gaan, heeft hij, net als jouw voorbeeld, nog een tijdje kantoorzaken bij hetzelfde bedrijf gedaan. Maar hij werd na 3 weken helemaal gek in zijn hoofd, dit was echt helemaal niets voor hem. Naar dokters en alles, maar overal krijg je hetzelfde: het zit tussen de oren, artrose is immers niet goed aan te tonen op foto's. Hij kreeg dan ook amper uitkering. Hij heeft toen op het punt gestaan om er maar een einde aan te maken, maar dat kon hij zijn vrouw, kinderen en dieren niet aandoen, en hij heeft gelukkig er ook geen einde aan gemaakt. Hierna heeft hij nog enkele jaren bij TNT gewerkt, maar dat heeft alleen maar ellende (zowel fysisch al psyhisch) opgeleverd. Uiteindelijk toch nog een uitkering gekregen. Liever werkt hij natuurlijk, hij doet ook nog wel vrijwilligerswerk (kleine klusjes bij bejaarden, zoals een lamp indraaien), maar zijn droombaan kan hij al lang niet meer doen. Hij staat nog elke morgen op met pijn in zijn rug, schouders, nek en hoofd, maar je kan er niets meer aan doen. Eigenlijk komt het er volgens jou nu op neer dat het zijn eigen schuld is, dan had hij maar iets bij moeten leren, voor meer zekerheid. Maar wat nou als je dat niet kunt? Financieel gaat het verder wel, maar als mijn moeder ontslag krijgt, dan zijn we wel flink de lul.
ThunderDuck Geplaatst: 10 maart 2014 Rapport Geplaatst: 10 maart 2014 Nadat hij niet meer in de huizenbouw verder kon gaan, heeft hij, net als jouw voorbeeld, nog een tijdje kantoorzaken bij hetzelfde bedrijf gedaan. Maar hij werd na 3 weken helemaal gek in zijn hoofd, dit was echt helemaal niets voor hem. Is dat dan de verantwoordelijheid van de overheid dat hij niet werkt omdat het 'niets voor hem was?'
Shorty_D Geplaatst: 10 maart 2014 Rapport Geplaatst: 10 maart 2014 je spelling is belabberd, ik kan je zo niet serieus nemen. en ik ben ook benieuwd wanneer hier een slotje opkomt, want het is nu 7 maart geweest Vraag me af waar jij met je hoofd zit als je door één of meer spellingsfouten, iemand dan al niet meer serieus kan nemen. En zolang er nog vraag naar een discussie is, lijkt een slotje overbodig lijkt je niet?
Dutchy3010 Geplaatst: 10 maart 2014 Rapport Geplaatst: 10 maart 2014 Maar hij werd na 3 weken helemaal gek in zijn hoofd, dit was echt helemaal niets voor hem. Dit is het grote verschil tussen jouw situatie en mijn casus.
Recommended Posts