Jump to content

[LAPTOP] Acer 5920G DVD drive gaat niet meer verder open


GekkieJ01

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag weer een aantal games binnen gekregen voor mijn laptop, maar nu moet ik deze installeren via de CDrom-drive. Nu gaat deze blijkbaar niet meer open, het is geen softwarematig probleem, want hij reageert wel als ik op uitwerpen/knopje druk. Ik hoor dan ook het motortje, dat die het doet. Maar hij komt er dan maar een heel klein stukje uit, alsof iets hem in een vergrendeling zet. Nu krijg ik dus ook die drive niet meer open/gesloten. Heeft iemand een oplossing hoe dit te verhelpen?

Groet.

Link to comment
Delen op andere websites

Zitten er bij laptops ook geen klein gaatje in, waar je bv een paperclip induwt en dat de slede dan eruit popt?

Edit, 1. OP verkeerd begrepen. Hij wilt de speler gebruiken obviously.

Edit, 2. Je was een dikke 3 minuten later :bonk:

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Link to comment
Delen op andere websites

probeer dit eens: heb je een paperclip? vouw die helemaal uit. op je dvd drive moet je als het goed is bij het knopje een klein gaatje zien. stop de paperclip in dat gaatje, dan maak je de dvd drive handmatig open. Opent die hem dan wel?

Eject_03.jpg

EDIT; lol whoopdidoo. precies dezelfde tijd XD. Whoop, dat gaatje zorgt alleen dat die open gaat. als je hem er weer terug in doet met een dvd dan moet hij gewoon werken.

Bewerkt: door dionkoffie
Link to comment
Delen op andere websites

Met paperclip al geprobeerd vanochtend, heeft niet gewerkt. Hij gaat wel open, maar op een begeven moment moet je zelf die speler eruit trekken om er een schijf in te doen. Op het moment dat je die speler eruit moet trekken, daar is die vast gelopen, en nu krijg ik hem ook niet meer dicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan de CD omzetten naar een bestand en daarna op je laptop "emuleren" (de computer laten denken dat het een fysieke CD speler is). Bij games zit hier echter wel vaak beveiliging op omdat deze techniek ook vaak illegaal wordt gebruikt.

Hier heb je (engelse) hulp voor het omzetten van een CD naar een bestand.

http://pcsupport.about.com/od/software-tools/a/create-iso-image-file.htm

Na het omzetten naar een bestand op je computer kan je die dan op een USB stick kan zetten en naar je laptop kan kopieeren.

Engelse hulp voor het emuleren van een CD speler en het gebruiken van je gekopieerde CD file:

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/mount-an-iso-image-in-windows-vista/

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan de CD omzetten naar een bestand en daarna op je laptop "emuleren" (de computer laten denken dat het een fysieke CD speler is). Bij games zit hier echter wel vaak beveiliging op omdat deze techniek ook vaak illegaal wordt gebruikt.

Hier heb je (engelse) hulp voor het omzetten van een CD naar een bestand.

http://pcsupport.abo...-image-file.htm

Na het omzetten naar een bestand op je computer kan je die dan op een USB stick kan zetten en naar je laptop kan kopieeren.

Engelse hulp voor het emuleren van een CD speler en het gebruiken van je gekopieerde CD file:

http://www.howtogeek...-windows-vista/

Voordat ik hiermee ga beginnen, het lijkt mij dat je dan alsnog die CD moet inserten, dat kan ik dus nu niet doen. Of zit ik fout?

Even wat anders, is het mogelijk om een CD/DVD-drive via USB te laten verbinden?

Link to comment
Delen op andere websites

Voordat ik hiermee ga beginnen, het lijkt mij dat je dan alsnog die CD moet inserten, dat kan ik dus nu niet doen. Of zit ik fout?

Dit zou je eventueel op een andere PC kunnen doen. Als je die tot je beschikking hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Voordat ik hiermee ga beginnen, het lijkt mij dat je dan alsnog die CD moet inserten, dat kan ik dus nu niet doen. Of zit ik fout?

Dit zou je eventueel op een andere PC kunnen doen. Als je die tot je beschikking hebt.

Het is inderdaad de bedoeling dat je van vanaf een andere PC die CD naar een bestand omzet.

Hiernaast is het natuurlijk ook mogelijk om een USB CD/DVD speler te kopen en die aan te sluiten op je laptop. Dit is inderdaad de makkelijkere oplossing :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

80,- voor zo'n externe speler, iets te veel van het goede. Eerst maar eens kijken of ik het kan oplossen door hem er uit te schroeven.

Oen, ik stuurde je via skype een linkje met een drive op usb voor 30 euro :pub:

80 euro kost die van Apple niet eens, die over het algemeen 2x zo duur is als een normale :7

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...