Rockstar Games is gelukkig altijd iets anders geweest dan andere gamebedrijven. Ze proberen te innoveren en veranderen op eigen wijze en doen gebruiken soms ook iets andere marketingtactieken dan normaal worden gebruikt door bedrijven. Mocht je ooit in New York zijn geweest heb je vast wel rondom Times Square de reclameborden en lichtreclame opgevallen van diverse bedrijven. Rockstar Games besloot het echter in 2004 dat dit anders kon door terug te grijpen naar een 165 jaar oude en inmiddels vergane methode, namelijk de hand geverfde muurschilderingen. Hiervoor stapte Rockstar Games voor de promotie van GTA San Andreas naar het kleine bedrijf Colossal Media die toen vier muurschilderingen op oude panden in New York aanbracht. Dit viel echt enorm op, zo erg dat bewoners zelfs gingen klagen. Niet omdat ze het lelijk vonden, maar vooral op hun muur wilde laten zitten omdat ze het zo mooi vonden. Inmiddels is deze kunst voor vele spellen van Rockstar Games gebruikt en gebruiken ook andere bedrijven weer deze ambachtelijke reclametechniek.
Tijdens de release van
GTAV waren in de wijken rondom het kantoor van Rockstar Games de schilderingen niet te missen!
Colossal Media maakt ondertussen in een jaar meer dan 300 muurschilderingen. Dat is misschien weinig ten opzichte van de vele reclamedoeken die worden opgehangen. Maar als je kijkt hoe veel werk en tijd er in zo'n muurschildering gaat heb je wel respect voor deze mannen die door weer en wind werken. De Belgische bierbrouwer Stella Artois heeft dit dan ook mooi in een documentaire in beeld weten te brengen. Check dus de volgende korte documentaire van 12 minuten als je wilt weten hoe deze mannen te werk gaan met simpelweg een verfkwast en roller om de meest grote schilderingen te maken. Mede dankzij Rockstar Games kunnen we weer deze mooie reclamekunstwerken in New York zien.
Zo gaat dat in zijn werk!
Heb je ook een leuk filmpje gevonden of zelf wat gemaakt? Vergeet me dan niet te tippen!
Rockstar Games is gelukkig altijd iets anders geweest dan andere gamebedrijven. Ze proberen te innoveren en veranderen op eigen wijze en doen gebruiken soms ook iets andere marketingtactieken dan normaal worden gebruikt door bedrijven. Mocht je ooit in New York zijn geweest heb je vast wel rondom Times Square de reclameborden en lichtreclame opgevallen van diverse bedrijven. Rockstar Games besloot het echter in 2004 dat dit anders kon door terug te grijpen naar een 165 jaar oude en inmiddels vergane methode, namelijk de hand geverfde muurschilderingen. Hiervoor stapte Rockstar Games voor de promotie van GTA San Andreas naar het kleine bedrijf Colossal Media die toen vier muurschilderingen op oude panden in New York aanbracht. Dit viel echt enorm op, zo erg dat bewoners zelfs gingen klagen. Niet omdat ze het lelijk vonden, maar vooral op hun muur wilde laten zitten omdat ze het zo mooi vonden. Inmiddels is deze kunst voor vele spellen van Rockstar Games gebruikt en gebruiken ook andere bedrijven weer deze ambachtelijke reclametechniek.
Tijdens de release van
GTAV waren in de wijken rondom het kantoor van Rockstar Games de schilderingen niet te missen!Colossal Media maakt ondertussen in een jaar meer dan 300 muurschilderingen. Dat is misschien weinig ten opzichte van de vele reclamedoeken die worden opgehangen. Maar als je kijkt hoe veel werk en tijd er in zo'n muurschildering gaat heb je wel respect voor deze mannen die door weer en wind werken. De Belgische bierbrouwer Stella Artois heeft dit dan ook mooi in een documentaire in beeld weten te brengen. Check dus de volgende korte documentaire van 12 minuten als je wilt weten hoe deze mannen te werk gaan met simpelweg een verfkwast en roller om de meest grote schilderingen te maken. Mede dankzij Rockstar Games kunnen we weer deze mooie reclamekunstwerken in New York zien.
Zo gaat dat in zijn werk!
Heb je ook een leuk filmpje gevonden of zelf wat gemaakt? Vergeet me dan niet te tippen!
Bronnen: eigen archief, Colossal Media &
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites