Jump to content

(WIP) Damage mod


EnergyCorse

Recommended Posts

De bedoeling is om een realistisch schademodel voor de wagens te maken (in hoeverre dat mogelijk is)

Op dit moment heb ik de particles onder handen genomen en tevens het collision model.

Het is afentoe nog een hit& miss maar over het algemeen loopt het aardig goed.

*Extra Particles

*Custom Collision model voor alle vehicles

*Custom scrape texture`s

*Custom tresholds of materials

*Extra objects on map (hou ik nog als optie)

Over de tijd heb ik ook veel filmpjes in elkaar gezet om te kijken hoe het damage model werkt na aanpassingen.

Hiervan maar gelijk een complicatie van gemaakt.

Per clip zijn er andere settings,collision scale`s gebruikt.

Nu ben ik dan ook wel benieuwd welke clip er het meest uit springt kwa damage.

.

Link to comment
Delen op andere websites

Wauw, wat een mooie mod! Je hebt al die mooie graphics en deze mod maakt het realisme helemaal af. Persoonlijk ga ik mee met de scènes van Rutger., maar ook de crashes op 1:22 en 2:09 zien er verbazingwekkend uit! thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de laatste clip wel mooi.

Ik weet niet of het ook mogelijk is, maar het zou ook leuk zijn om 'overgangs'-schade te zien. Nu is het een beetje hit -> wacht een seconde -> plots grote schade, het zou leuker zijn (maar wellicht onmogelijk?) om het geleidelijk aan te zien. Zeker als je het slow motion bekijkt valt dit wel op.

Verder, KUTGW!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het handig was geweest als je voor elke crash twee clips had voorzien. Eentje in slow-motion en een andere in de standaard snelheid. Mensen zijn nu eenmaal niet goed in het analyseren van vertraagde beelden en in het geval van games waar alles dan artificieel moet gebeuren via wat speciale effecten is het zeer lastig om te zeggen wat nu daadwerkelijk het beste is.

Maar het is op zich wel zeer interessant, maar zoals ik zeg: Ik vind het lastig om op deze manier te zeggen wat het beste resultaat geeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, eindelijk heb je een topic aangemaakt in plaats van in de chat af en toe een plaatje te plakken! :tu: Persoonlijk vind ik de clip van 2:56 erg tof, KUTGW!

Bedankt voor je reactie Rutger!

Laatste 2 clips waren met het meest voltooide schade model dus dat is een goed teken :)

Wauw, wat een mooie mod! Je hebt al die mooie graphics en deze mod maakt het realisme helemaal af. Persoonlijk ga ik mee met de scènes van Rutger., maar ook de crashes op 1:22 en 2:09 zien er verbazingwekkend uit! thumbsup2.gif

Dankje voor de info & leuke reactie Bassieboy!

Ik vind de laatste clip wel mooi. Ik weet niet of het ook mogelijk is, maar het zou ook leuk zijn om 'overgangs'-schade te zien. Nu is het een beetje hit -> wacht een seconde -> plots grote schade, het zou leuker zijn (maar wellicht onmogelijk?) om het geleidelijk aan te zien. Zeker als je het slow motion bekijkt valt dit wel op. Verder, KUTGW!

Bedankt Hanneswasco, helaas hou je het hit/wacht/schade vanwege de technieken die R* heeft gebruikt. (Rigid body`s)

Slow motion op een speed van 5 dan zie je het effect ook stuk erger, vanaf 50 valt het minder op.

Er zijn op dit moment maar een aantal game`s die Soft-body physics hebben, dus een realistische overgangs schade. (BeamNG & Riso of Rods)

Ik weet dat "Bullet" het physics systeem van Gta IV wel tegenwoordig Soft-body ondersteund.

Of het mogelijk is om het toe te passen op IV heb ik geen flauw idee van & zowiezo te weinig kennis/ervaring.

Neemt niet weg dat ik hier Maya heb draaien en al een aantal onderdelen van de auto heb kunnen importen/exporten, en ja ik zag ook een aantal settings voor soft body`s.

Maar stuk makkelijker gezegd dan gedaan :)

Ik denk dat het handig was geweest als je voor elke crash twee clips had voorzien. Eentje in slow-motion en een andere in de standaard snelheid. Mensen zijn nu eenmaal niet goed in het analyseren van vertraagde beelden en in het geval van games waar alles dan artificieel moet gebeuren via wat speciale effecten is het zeer lastig om te zeggen wat nu daadwerkelijk het beste is. Maar het is op zich wel zeer interessant, maar zoals ik zeg: Ik vind het lastig om op deze manier te zeggen wat het beste resultaat geeft.

Bedankt voor de tips en reactie Phoenyxar.

De clips waren eigenlijk voor mezelf om de boel te testen.

Vervolgens kwam ik erachter dat ik er genoeg had om een filmpje inelkaar te flansen :)

Goed idee van je om 1 in slow-mo te doen en daarna normale snelheid, zal ik binnenkort een keer inelkaar zetten :)

Ziet er erg mooi uit! Zoals Rutger al zei: KUTGW!

Bedankt voor je positieve reactie Ezra24rct3!

Very nice! Ziet er echt heel goed uit. :) Ik wil graag meer zien! :)

Dankje Dutchy voor je leuke reactie, werkt motiverend :D

Tester de test

Softbody.jpg

screen cap

Bewerkt: door EnergyCorse
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...