Jump to content

Ergeren aan Koningsdag


Kaitjee98

Recommended Posts

Het was 09:00 op 26 april 2014, en ik stapte rustig mijn bedje uit. Het zou een hele normale dag worden.... dat dacht ik ten minste. Toen ik gordijnen opendeed zag ik allemaal vlaggen aan de overkant van de straat hangen. Toen wist ik het opeens; Het is vandaag Koningsdag.

Afijn dacht ik. Ik trek me de hele dag terug in mijn huis en ik kom de deur vandaag niet meer uit. In mijn eigen huis was ik veilig, dacht ik. Dat bleek dus niet zo te zijn, want nog geen kwartier nadat ik beneden was kwam er al volk met Oranje-tompouces aan de deur. Dat maakt me nog niet zo heel erg veel uit, want een lekkere tompouce gaat er bij mij altijd wel in. Toen het volk wee weg was, had ik me voorgenomen op het nieuws te gaan kijken, iets wat ik sowieso elke ochtend doe. Er kwam van het nieuws kijken niets terecht omdat alles op tv ging over de 'oh zo leuke' Koningsdag. Ik heb uiteindelijk toch nog maar een stukje gekeken, maar het heeft me niet vrolijk gemaakt. Integendeel zelfs, ik erger me groen en geel aan die mensen die er zogenaamd bij willen horen en mooi weer spelen tegenover Willem-Alexander.

Ik zie Koningsdag net zoals alle andere dagen, normaal, gewoon doodnormaal.

Zijn er meer mensen die zo denken als ik, of ben ik de enige?

Mvg

Kai

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

RJnrC39.jpg

Laten we beginnen met het feit dat je nooit alleen bent met welke mening dan ook. Ik heb ook niets met Koningsdag, alleen geeft het me een extra excuus om de stad in te gaan en lekker te gaan bezatten.

Alleen dit jaar niet want ik ben platzak :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben meestal brak op koningsdag. :$ :puh:

Al moet ik zeggen dat ik vorig jaar met mijn brakheid ging chillen op een festival, dat was ook prima te doen.

Wat een haat-topics vandaag zeg... Voetbal, koningsdag, what's next? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ach ja... Veel heb ik er niet mee, maar ik heb er ook niet veel op tegen. Vanochtend met een paar vrienden bij een vrijmarkt geweest, dat is en blijft een enorm leuke traditie op Koningsdag/Koninginnedag. Verder heb ik nauwelijks iets met het koningshuis, dus mijn primaire aandacht gaat op zo'n dag ook niet die kant uit. Voor mij is Koningsdag in ieder geval een dag zoals alle andere dagen, hoewel ik wel kan genieten van het gezellige sfeertje wat er hangt op zo'n dag. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien het ook meivakantie is, kun je er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om op Koningsdag (en voor de veiligheid misschien ook maar de dag ervoor en erna) Nederland te ontvluchten. De kans dat je met Willy te maken krijgt als je in het buitenland vertoeft is immers een stuk minder groot dan wanneer je in Nederland blijft. Wel een tip: zet op die vakantie dan toch het nieuws maar niet aan, aangezien het best mogelijk is dat ook buitenlandse zenders (al dat niet heel kort) verslag doen van de gebeurtenissen tijdens 'Kingsday' in 'Holland'.

Heb je officieel geen meivakantie? Maakt niet uit, vakantie kun je immers altijd nemen (vrij vragen heet dat, of ziekmelden zonder dat je het eigenlijk bent). Overigens: ik vind Koningsdag (of de Koninginnedagen van voorgaande jaren) best leuk. Of je nu wel of niet van de koninklijke familie houdt, het is toch maar weer mooi een feestje. Maak er wat van!

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag heb ik ook niet veel gedaan, eigenlijk voor de rest een beetje aan het computeren geweest, en uiteindelijk ook nog eens op de markt geweest waar ik een interessante boek heb gekocht. Je kan ook het positieve in zulke dingen proberen te bekijken, het is volgens mij vast wel leuk om eens te kijken bij de markt.

Nou irriteer ik mezelf altijd dood aan zulke dingen op het nieuws, dan hebben ze het weer over dat vliegtuig in de zee, of dat er een vluchteling zelfmoord pleegt. Dat zijn allemaal irrelevante dingen die ik dus totaal niet hoef te weten, dat maakt mij alleen maar depressief... :{

Maar ach,

RJnrC39.jpg

Dat, dus.

Link to comment
Delen op andere websites

IK heb vandaag ook alleen maar no-life gedaan. Tot 1 uur uitgeslapen, en daarna wat gegamed, een Bon Jovi concert via YouTube gekeken(Ja, de volle 2 uur :7), wat gegeten, gegamed, gegeten, nieuwe dingen voor mn PC betseld, en daarna lekker gaan kijken op gtaforum.nl. Echt een leipe site!

Dit was mijn dag, ik heb btw niet eens voor de buren opengedaan want die gingen vragen of ik wat zachter kon doen. Ik doe dat niet, want ik hoor hun s'avoonds ook ruzieen en daardoor kom ik de volgende dag telaat op school omdat ik niet of slecht ehb geslapen =]

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben vandaag wel op het terras gaan zitten in het dorp. Altijd wel gezellig met die kraampjes en muziek. Het hele idee van Koningsdag ontgaat me dan wel, maar uiteindelijk is de gezelligheid het belangrijkste, toch? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben vandaag wel op het terras gaan zitten in het dorp. Altijd wel gezellig met die kraampjes en muziek. Het hele idee van Koningsdag ontgaat me dan wel, maar uiteindelijk is de gezelligheid het belangrijkste, toch? :)

Dat is waar. Af en toe is het nog wel gezellig maar het dorp waar ik woon is zeg maar in the middle of nowhere. Helemaal niks te beleven dus. Dus die gezelligheid in de stad ben ik niet gewend. Ik erger me puur aan de tv eigenlijk. Aan die slijmerige burgemeesters, de koninklijke familie en aan het feit dat het hele Nederlandse televisienetwerk wordt overspoelt met die Koningsdag-zooi. Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Nope, voor mij was et een doodnormale dag.

Ik wilde een patatje halen bij de locale Bram Ladage, het eerste wat ik dacht toen ik aankwam was ''Dit gaat wss meer dan een uur duren''

..beetje jammer dat er zelfs nog domme schapen aan kwamen lopen, die raar genoeg dat niet besefte.. beetje jammer, dus vandaag maar een boterham gegeten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben wel stad in gegaan, alleen viel het weer zwaar tegen. Alleen maar regen zowat ... Maar ach na een paar biertjes merk je daar ook weer minder van!.

Maar verder dan dat heb ik ook niks met koningsdag zelf. Het is louter en alleen weer een excuus om iets meer te zuipen dan goed is voor je.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...