Jump to content

Leven na de dood?


Visser23

Recommended Posts

Ik geloof dat wij kunnen denken en daarmee handelen vanwege allemaal signaaltjes naar onze hersenen. M.a.w., onze "ziel" bestaat uit miljoenen signaaltjes tussen onze zintuigen en de hersenen. Wanneer wij dood gaan, stoppen die signaaltjes en is het lichaam een lege huls dat niets meer kan. In mijn ogen hebben mensen het leven na de dood "bedacht" omdat dat een geruststellende gedachte is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    7

  • Phoenyxar

    4

  • NicolaB

    4

  • SpacyColours

    3

We hebben geen ziel, alleen een lichaam. Reanimatie is denk ik het dichtst wat we bij 'leven na de dood' in de buurt kunnen komen.

Ik geloof dat wij kunnen denken en daarmee handelen vanwege allemaal signaaltjes naar onze hersenen. M.a.w., onze "ziel" bestaat uit miljoenen signaaltjes tussen onze zintuigen en de hersenen. Wanneer wij dood gaan, stoppen die signaaltjes en is het lichaam een lege huls dat niets meer kan. In mijn ogen hebben mensen het leven na de dood "bedacht" omdat dat een geruststellende gedachte is.

De combinatie van beide zie ik als de meest aannemelijke theorie. Misschien kunnen we later nog wat met elektronica, waardoor signalen (weer) zijn op te wekken of na te bootsen zijn (reanimatie), zodat bijv. 'kasplantjes' weer kunnen reageren en we ze als 'levend' kunnen bestempelen.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat wij kunnen denken en daarmee handelen vanwege allemaal signaaltjes naar onze hersenen. M.a.w., onze "ziel" bestaat uit miljoenen signaaltjes tussen onze zintuigen en de hersenen. Wanneer wij dood gaan, stoppen die signaaltjes en is het lichaam een lege huls dat niets meer kan. In mijn ogen hebben mensen het leven na de dood "bedacht" omdat dat een geruststellende gedachte is.

Een ziel is iets wat ons uniek maakt en waardoor een mens op elke situatie anders reageert.

Ik heb wel eens paranormale dingen mee gemaakt en ik scheet me echt in de broek dus ik denk wel dat er iets is maar een 'leven' kunnen we het niet noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een ziel is iets wat ons uniek maakt en waardoor een mens op elke situatie anders reageert.

Ik heb wel eens paranormale dingen mee gemaakt en ik scheet me echt in de broek dus ik denk wel dat er iets is maar een 'leven' kunnen we het niet noemen.

Wat voor dingen?

Kijk, ik heb het ook wel eens gehoord/gezien. Ik zag eens rond middernacht (2:00 :7) eens iemand door de gang lopen. En nee, ik was niet moe. IK was namelijk om 1 uur smiddags wakker :7 Ik heb het ook weleens meegemaakt dat er boven allerlei dingen gebeurden. Het raam stond ineens open. Op zolder vielen er dingen om, terwijl ik de enige in huis ben, en alle katten lagen naast me te pitten :7

Ook heb ik eens iemand bij een vijvertje zien zitten waar iemand eens in is verdronken. Ik wou het zeggen en BOEM, weg is het dode meisje...

Link to comment
Delen op andere websites

Een ziel is iets wat ons uniek maakt en waardoor een mens op elke situatie anders reageert.

Ik heb wel eens paranormale dingen mee gemaakt en ik scheet me echt in de broek dus ik denk wel dat er iets is maar een 'leven' kunnen we het niet noemen.

Wat voor dingen?

Kijk, ik heb het ook wel eens gehoord/gezien. Ik zag eens rond middernacht (2:00 :7) eens iemand door de gang lopen. En nee, ik was niet moe. IK was namelijk om 1 uur smiddags wakker :7 Ik heb het ook weleens meegemaakt dat er boven allerlei dingen gebeurden. Het raam stond ineens open. Op zolder vielen er dingen om, terwijl ik de enige in huis ben, en alle katten lagen naast me te pitten :7

Ook heb ik eens iemand bij een vijvertje zien zitten waar iemand eens in is verdronken. Ik wou het zeggen en BOEM, weg is het dode meisje...

Dat soort dingen dus.

Ik heb 6 jaar lang slaap problemen gehad omdat er 'iets' op mijn kamer was. Verschillende behandelingen gehad van paranormale mensen maar niets hielp. Totdat ik iemand tegen kwam die me alles kon zeggen wat ik had zonder me uberhaupt een keer te hebben gezien. Hij vertelde me over mijn slaap probleem en een droom die ik al die tijd had. Een droom waarvan ik van de trap af werd geduwd en voordat ik de grond raakte werd ik wakker met de warme hand afdrukken nog in mijn rug. Na een behandeling van de man, heb ik nooit meer ergens last van gehad.

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat wij kunnen denken en daarmee handelen vanwege allemaal signaaltjes naar onze hersenen. M.a.w., onze "ziel" bestaat uit miljoenen signaaltjes tussen onze zintuigen en de hersenen. Wanneer wij dood gaan, stoppen die signaaltjes en is het lichaam een lege huls dat niets meer kan. In mijn ogen hebben mensen het leven na de dood "bedacht" omdat dat een geruststellende gedachte is.

Een ziel is iets wat ons uniek maakt en waardoor een mens op elke situatie anders reageert.

Ik zie het als volgt. Bij iedereen is de interpretatie van zintuigen en dus het signaal anders, daarom zijn we uniek. Het woord "ziel" is imo niets anders dan al die signaaltjes bij elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat wij kunnen denken en daarmee handelen vanwege allemaal signaaltjes naar onze hersenen. M.a.w., onze "ziel" bestaat uit miljoenen signaaltjes tussen onze zintuigen en de hersenen. Wanneer wij dood gaan, stoppen die signaaltjes en is het lichaam een lege huls dat niets meer kan. In mijn ogen hebben mensen het leven na de dood "bedacht" omdat dat een geruststellende gedachte is.

Een ziel is iets wat ons uniek maakt en waardoor een mens op elke situatie anders reageert.

Ik zie het als volgt. Bij iedereen is de interpretatie van zintuigen en dus het signaal anders, daarom zijn we uniek. Het woord "ziel" is imo niets anders dan al die signaaltjes bij elkaar.

Ik denk dat je eerst van die dingen moet mee maken voordat je er in gelooft. En ik wil niet de persoon zijn die dan zegt: I told you so :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij maakt iedereen die dingen mee, maar iedereen interpreteert en verwerkt die op een andere manier. Bijgevolg kunnen dezelfde dingen voor andere individuen iets compleet anders betekenen. Ik heb zelf ook al vrij vreemde (wat sommige mensen paranormale) dingen meegemaakt, maar ik link ze niet zo.

Als je een grote (meta)fysische achtergrond hebt, dan kunnen verschijnselen je nog nauwelijks verrassen, dan ga je ze bijna automatisch linken aan andere fenomenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij maakt iedereen die dingen mee, maar iedereen interpreteert en verwerkt die op een andere manier. Bijgevolg kunnen dezelfde dingen voor andere individuen iets compleet anders betekenen. Ik heb zelf ook al vrij vreemde (wat sommige mensen paranormale) dingen meegemaakt, maar ik link ze niet zo.

Als je een grote (meta)fysische achtergrond hebt, dan kunnen verschijnselen je nog nauwelijks verrassen, dan ga je ze bijna automatisch linken aan andere fenomenen.

Mag ik vragen wat jouw "grote metafysische" achtergrond is?

Link to comment
Delen op andere websites

Op welke manier is het relevant voor dit onderwerp dat ik hier een waslijst ga binnengooien (mede omdat die zin een algemene uitspraak was)? Daarbij schrijf ik het met een reden als "(meta)fysische". De metafysica onderzoekt namelijk andere dingen dan de fysica dat doet. Die eerste is meer een filosofische stroming, de tweede een wetenschappelijke tak.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je eerst van die dingen moet mee maken voordat je er in gelooft. En ik wil niet de persoon zijn die dan zegt: I told you so :puh:

Daar komt dan het probleem kijken dat je zelf net al aangeeft:

Een ziel is iets wat ons uniek maakt en waardoor een mens op elke situatie anders reageert.
m.a.w. iedereen heeft een ander referentiekader.

Wanneer je bijv. praktiseert en toespitst tot een persoon kom je sneller tot een intersubjectiviteit/objectiviteit (zie het als dat je als docent iets aan iemand moet doceren.)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ja inderdaad, Het is erg voor de nabestaanden maar voor jezelf is 't niet erg, dood is dood ik snap mensen ook niet dat ze zo ''bang'' zijn voor de dood ik snap wel dat je bang bent om op vroege leeftijd dood te gaan omdat het leven toch een soort geschenk is, dood is rust.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...