Jump to content

Leven na de dood?


Visser23

Recommended Posts

Het ligt er wel aan wanneer de moord is gepleegd ;)

Vier jaar geleden, waarschijnlijk (zie onderstaande quote). Dus dat zou betekenen dat hij drie maanden als 'geest' heeft geleefd?

Een lokale bewoner zei dat de man die de jongen beweerde te zijn geweest vier jaar daarvoor vermist was geraakt.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    7

  • Phoenyxar

    4

  • NicolaB

    4

  • SpacyColours

    3

Als ik de wetenschap moet geloven (waar ik tot nu toe het meest in geloof) is ons lichaam opgebouwd uit miljarden cellen, dus ook de hersenen. Hoe moeten jou cellen opeens uit je lichaam gaan en naar een ander lichaam 'teleporteren'?

Ten tweede kan de dader ook dit tegen het jongetje verteld hebben omdat hij óf met niemand erover durfde te praten behalve tegen een jongetje dat niet kan praten óf hij wilde dat het onderzoek van de moord als opgelost kon worden verklaard zonder dat de moordenaar daadwerkelijk de cel in moet.

Link to comment
Delen op andere websites

De jongen behoort tot de druzen, een religieuze gemeenschap die gelooft in reïncarnatie in zijn strikte betekenis: de ziel – in zijn voortdurende reis van menselijk lichaam naar menselijk lichaam – verliest nooit zijn aardse adem.

En dat maakt het hele verhaaltje zo ongeloofwaardig als wat.

Ik geloof niet echt in een leven na de dood, al hoop ik natuurlijk dat er wel één is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof niet in leven na de dood. En dat komt misschien mede doordat ik mezelf als een atheïst beschouw. Ik sluit het niet uit dat je na je dood ooit terugkeert als een andere gedaante, maar daar wordt in dat artikeltje geen bewering over gedaan. Dus dat is al irrelevant voor de stelling in dit topic. :puh: Wel wil ik benadrukken dat je realistisch moet blijven denken. Het leven zoals wij dat kennen lijkt in geen enkel opzicht op dat van bijvoorbeeld Grand Theft Auto, waarbij je dood kunt gaan en direct weer springlevend bent.

Maar goed, dit allemaal kwestie van geloof en/of je eigen mening. Sommigen vinden het idee dat er misschien een leven na de dood is wel mooi. Maar of de situatie uit het artikel überhaupt waar is??? Ik bedoel, het blijft nieuws. En tegenwoordig proberen ze het allemaal zo spectaculair en uniek mogelijk te maken door bijvoorbeeld verhalen te verdraaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zeker geen religieus persoon, maar toch geloof ik dat er meer is na de dood. Zo geloof ik in reïncarnatie en denk ik dat mijn geest vroeger in iemand anders heeft gezeten, al kan ik natuurlijk niet bevestigen dat het zo is, maar ik geloof wel dat er een kans is dat mijn geest al vaker in een ander lichaam heeft gezeten voor dat ik ter wereld kwam op 30 juli 1998.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zeker geen religieus persoon, maar toch geloof ik dat er meer is na de dood. Zo geloof ik in reïncarnatie en denk ik dat mijn geest vroeger in iemand anders heeft gezeten, al kan ik natuurlijk niet bevestigen dat het zo is, maar ik geloof wel dat er een kans is dat mijn geest al vaker in een ander lichaam heeft gezeten voor dat ik ter wereld kwam op 30 juli 1998.

Je kan nu ook wel een ander lichaam binnen dringen.

Er is wel eens een TV programma geweest over dit onderwerp alleen ben ik even de titel kwijt :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Elke vorm van leven is een manifestatie van de natuur waar men entropie probeert te voorkomen via meerdere structuren, de mens is het gevolg van symbiose en ontwikkeling van enkele van deze structuren, bijgevolg ondersteun ik geen enkel idee van transcendentie, reïncarnatie of verheffing. Hoewel het merendeel van de bevolking zich zal distantiëren van religie ben ik me er van bewust dat het merendeel ervan ondanks dit toch gelooft in een transcendent concept. Ik niet. Voor mij is de mens en al het leven dat we kennen niet meer dan het gevolg van zo vele processen die uiteindelijk terecht komen bij ditgene wat we nu waarnemen. Een zeer divers en in essentie prachtig gevolg, maar ik zoek er niet meer achter. Anderen zullen deze existentiële leegte niet willen aanvaarden, dat kan ik perfect begrijpen en daar heb ik verder dan ook geen probleem mee. Al die manifestaties zoeken hun eigen weg en manier hoe zij hun bestaan en dat van al de rest willen ervaren en verklaren en ze verdienen allen die vrijheid om dat te doen. Wie ben ik, als maar een van die vele concepten, om daar over te oordelen?

Het is en blijft natuurlijk maar een theorie. Ik zou zeggen: wie ben ik/zijn wij om daar niet over te oordelen? Immers schrijven wij deze lappen tekst uit diezelfde overtuiging.

Daarbij zijn dit natuurlijk van dezelfde gradatie vragen als "is er leven na de dood?". Het beste antwoord dat ik daarop kan geven: Ik denk dat er belangrijkere dingen zijn in het leven, dan doel- en levenloze vragen te stellen.

En dat is dan ook mijn visie op dit onderwerp; allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan we dit praktiseren. Tot de tijd ben ik een persoon die er bewust voor kiest om daar niet over te oordelen.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof er niet in. Het gebrek aan bewijs doet 't hem. Ik wil feiten zien, pas dan ga ik dingen geloven. Ik hoop eigenlijk dat het ook gewoon écht "afgelopen" is als je komt te overlijden.

Maar stel.. De wereld gaat oneindig door. Voor altijd. En jij bent er niet meer. Dat kan toch niet? Dat is toch onmogelijk? Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar ik denk daar wel eens over na. Heel apart als dat zo is. Volgens mij móet er wel íets zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof er niet in. Het gebrek aan bewijs doet 't hem. Ik wil feiten zien, pas dan ga ik dingen geloven. Ik hoop eigenlijk dat het ook gewoon écht "afgelopen" is als je komt te overlijden.

Maar stel.. De wereld gaat oneindig door. Voor altijd. En jij bent er niet meer. Dat kan toch niet? Dat is toch onmogelijk? Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar ik denk daar wel eens over na. Heel apart als dat zo is. Volgens mij móet er wel íets zijn.

Nja, waarom vind je dat onmogelijk?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar stel.. De wereld gaat oneindig door. Voor altijd. En jij bent er niet meer. Dat kan toch niet? Dat is toch onmogelijk?

Okej... dit begint steeds meer en meer op een 18e en 19e eeuwse discussie te leiden over "is de realiteit wel echt en dromen we dit niet?"

De wereld is niet verbonden aan jou als persoon, je bent er puur een tijdelijk onderdeel in. Bijgevolg is het net zo belangrijk (zolang je dit belangrijk acht en wilt nastreven) om je afdruk na te laten op de beschaving en de wereld zoals we die kennen. Het blijven stilstaan bij vragen die ons al vaak zijn voorgedaan is op zich een zeer interessante cognitieve oefening, maar niet meer dan dat eigenlijk. Het kan alleen maar leiden tot een botsing van meningen en opvattingen, filosofische opvattingen hebben namelijk geen absolute "waarheid".

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...