Jump to content

Eliott Rodger's Retribution


Cabyon

Recommended Posts

In Santa Barbara heeft een schutter in een auto gisteravond zeven mensen gedood. Zeven mensen liggen nog in het ziekenhuis. De schutter is ook gedood, mogelijk door een politiekogel. Nadat hij begon met het leegschieten van zijn magazijn, vond er een achtervolging plaats door de politie, die eindigde doordat hij op een geparkeerde auto botste. (bron)

De schutter, Eliott Rodger, heeft van tevoren een video op YouTube geplaatst, genaamd ''Eliott Rodger's Retribution'', waarin hij nogal tyfuseng overkomt. Hij legt daar één en 't ander uit. Niet kijken als je geen zin hebt in enge ventjes.

https://www.youtube.com/watch?v=sbv5Vpa-B-0

Wat vinden jullie hiervan?

Link to comment
Delen op andere websites

Ergens kan ik wel begrijpen dat je mentaal doorslaat als je je zo eenzaam voelt en altijd afgewezen wordt. Maar dit is wel heel heel heel heel erg mentaal doorslaan. :bonk: Niemand die dit filmpje gezien heeft voor de aanval? Niemand die het kon voorkomen?

Jaloezie ^ 1.000.000

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom is de sociale cohesie zo belangrijk ter preventie van criminaliteit. Ik kan me nog goed herinneren dat ik ooit cursussen (mini-studie) had gevolgd, van een paar weken, dat hier ook over ging. "de eenzame eenling". Het ging erover hoe je praktijkgericht zoiets kan signaleren ter preventie (want dat is erg lastig) van criminaliteit. En uiteindelijk een groot gedeelte van hoe je hier op repressief gebied het beste op kan reageren.

Vooral het preventieve gedeelte heeft bij mij destijds de interesse in criminologie vergroot.

Want inderdaad, dit is veel te ver doorgeslagen...

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is die gast tering eng. Hij praat alleen maar over zichzelf en dat hij een maagd is, maar ook wel heel vreemd dat hij steeds zegt dat dit zijn wraak is tegen hun, tegen de mensheid en dat hij zegt dat hij de perfecte man is. Wat een psychopaat. :?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het elke keer weer absurd dat mensen dat kunnen; omdat zij het ellendig hebben, levens van anderen verwoesten.

Niemand die dit filmpje gezien heeft voor de aanval? Niemand die het kon voorkomen?

Ik weet niet of het kan, maar wellicht is het filmpje pas zichtbaar geworden na de schietpartij; dat hij sowieso al wist dat hij zelf ook zou sterven.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een vreemd figuur, erg triest. Wel vreemd dat niemand zijn vreemde gedrag gemerkt heeft, maar dat heb je vaak met deze 'lone wolfs'.

Ik vind het elke keer weer absurd dat mensen dat kunnen; omdat zij het ellendig hebben, levens van anderen verwoesten.
Niemand die dit filmpje gezien heeft voor de aanval? Niemand die het kon voorkomen?
Ik weet niet of het kan, maar wellicht is het filmpje pas zichtbaar geworden na de schietpartij; dat hij sowieso al wist dat hij zelf ook zou sterven.

Het filmpje is op het moment 9 uur oud, de schietpartij was ook ongeveer 9/10 uur geleden. Zat dus weinig tijd tussen, alhoewel het ook zomaar kan zijn dat het filmpje er inderdaad pas na de schietpartij zichtbaar werd. Tijdzones zijn best verwarrend...

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus Christus, dit is wel een extreme vorm van seksuele frustratie zeg.

Dit is echt een griezelige en narcistische jongen. Dat lachje de hele tijd. Het lijkt wel gespeeld, zo vreemd komt hij over. Ik vraag me af of hij ooit professionele hulp heeft gehad. Er moeten wel mensen zijn geweest die hebben opgemerkt dat het de verkeerde kant met hem opging.

Link to comment
Delen op andere websites

Met zo'n pooierkar nog geen vrouwen kunnen krijgen, hoe slecht moet je dan wel niet zijn in de sociale omgang? Nu even zonder gekheid, deze kerel scared the shit out of me. Nee, echt. Ik heb dit filmpje in 2/3 keer gekeken omdat het gewoon te creepy werd. De laatste minuten zijn gewoon té erg.

Misschien had hij beter een Ford gekocht en met de rest hoertjes betaald, dan was dit waarschijnlijk nooit gebeurd. Vooral de seksuele frustratie zat bij deze jongen wel heel hoog. Ergens begrijp ik net als Dutchy dat als je na X keer te zijn afgewezen en het constante gevoel van eenzaam zijn je gewoon mentaal doorslaat, maar dat praat de filmpjes en zijn acties gewoon niet goed. Deze man had naar mijn mening beter naar de hoeren gegaan voor z'n seksuele frustratie en professionele hulp gezocht bij psychologen en dergelijke.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag het filmpje op reddit, en wat een creep. Hij vind zichzelf wel heel erg zielig. Echt zo'n gastje dat jaloers is op alles wat los en vast zit.

Mijn god... Wat een enorme psychopaat. Zo'n enorme narcist. Waarom rijdt hij trouwens in een BMW? 22 jaar oud?

Hij is de zoon van director van de hunger games, waarschijnlijk heeft zijn vader dus wel wat geld.

hier nog het filmpje:

http://www.smh.com.au/world/elliot-rodgers-retribution-youtube-video-linked-to-college-shootings-20140525-38w80.html

want hij is al van youtube geplukt.

En hij zet ook meer filmpjes op het net:

waar je ook van denkt wtf, wat maakt het uit.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind hem eerder zielig.

Nog nooit gekust door een meisje, nog nooit naar bed geweest met iemand. Waarom ligt dat uberhaupt aan hun? Het moet van beide kanten komen. Je kunt niet zomaar ergens gaan zitten wachten en hopen dat het zomaar gebeurt.

Ik heb het filmpje nog even opgezocht en om eerlijk te zijn, kijk ik er erg neutraal naar. Ik zie een persoon die zich eigenlijk onder gewaardeerd voelt in plaats van de perfecte persoon te zijn. Een persoon die alles over een kam scheert, iets wat totaal onredelijk is. De wereld zou hem niet missen maar de wereld mist wel zijn slachtoffers...

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens zijn familie heeft hij in het verleden wel professionele hulp gezocht, hetgeen helaas niet mocht baten. Daarnaast zie ik hier meerde mensen het woord psychopaat gebruiken, wat volgens mij hier niet van toepassing is. "Psychopaten" zijn vaak wel (oppervlakkig) sociaal vaardig, hetgeen hier duidelijk niet het geval is. Ik zou zelf eerder denken aan het autismespectrum in dit geval. Dit vanwege zijn onvermogen vrienden te maken, egocentrische/narcistische wereldbeeld, monotone stem, weinig expressie, haat tegen de normale(neurotypische) buitenwereld en het stereotype lachje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf eerder denken aan het autismespectrum in dit geval. Dit vanwege zijn onvermogen vrienden te maken, egocentrische/narcistische wereldbeeld, monotone stem, weinig expressie, haat tegen de normale(neurotypische) buitenwereld en het stereotype lachje.

Klopt volledig, hij leed aan het syndroom van Asperger.

3:10

Dat is zijn wagen...Fuck man, ik wil er ook zo 1. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...