Foreigner97 Geplaatst: 23 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2015 Vanmiddag (of nou ja, gistermiddag inmiddels) geluisterd naar Red Forest en Above the Earth, Below the Sky van If These Trees Could Talk. Eigenlijk luister ik alleen maar naar If These Trees Could Talk op momenten wanneer ik me moet concentreren, maar wanneer ik wel behoefte heb aan muzikale begeleiding. Op zulke momenten wend ik me namelijk tot (voornamelijk) instrumentale albums die ik dus niet in z'n geheel kan meezingen, want die houden we wat van m'n werk af. ITTCT is voor zulke gelegenheden de perfecte muziek. ITTCT is een fantastische post-rock band, en heeft zodoende albums vol met lange en instrumentale rock-nummers. Ik heb voor dit soort momenten wel andere post-rock bands (of vergelijkbaar) uitgeprobeerd, zoals Long Distance Calling, maar ik kom vaak toch weer terug bij ITTCT. Virtuoze gitaarcomposities en heerlijk stevige, volle drums. De drums hebben een soort natuurlijke echo, alsof ze in een lange gang zijn opgenomen. Heel gaaf. De meeste nummers lijken (in mijn ogen) flink op elkaar: ze hebben veelal een zeer vergelijkbare sound, dus ik heb niet echt een individueel beeld van de nummers. Ik zet een album op, ik ga aan het werk, en voor ik het weet is de plaat voorbij. Ik zie hun albums zodoende als één ''blok'', en niet als een selectie aan nummers (zoals anders het geval is). Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 26 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2015 Vandaag (eindelijk ) Master of Puppets van Metallica in mijn collectie toe kunnen voegen. Mijn zus had m voor mijn verjaardag gegeven op vinyl. Nu even aan het luisteren. Ik ken het album wel al, op een paar nummertjes na (The Thing That Should Not Be, Disposable Heroes en Leper Messiah). Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 26 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2015 The Battle Of Los Angeles, van Rage Against The Machine. Topband, topalbum. Reageren
Forumrunner Geplaatst: 27 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2015 Vandaag (eindelijk ) Master of Puppets van Metallica in mijn collectie toe kunnen voegen. Mijn zus had m voor mijn verjaardag gegeven op vinyl. Nu even aan het luisteren. Ik ken het album wel al, op een paar nummertjes na (The Thing That Should Not Be, Disposable Heroes en Leper Messiah). The Thing that Should Not Be is één van mijn favoriete Metallica nummers. Ik vind het jammer dat de Metallica-film Through the Never niet meer gebruik heeft gemaakt van de verwijzingen naar de Cthulhu mythos in meerdere nummers van hun. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 27 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2015 (bewerkt) Die film moet ik nog een keer kijken. The Thing That Should Not Be is inderdaad écht een heerlijk nummer, ik ben gisteren niet aan het hele album toegekomen, dus nu even helemaal luisteren. Battery en Orion zijn ook écht top nummers, maar die kende ik al. EDIT: Net overigens ook ...And Justice For All geluisterd, ook van Metallica. Erg goed album, maar niet beter dan Ride The Lightning of Kill 'Em All. Bewerkt: 27 augustus 2015 door GuitarGuy666 Reageren
Zonneschijntje Geplaatst: 11 september 2015 Rapport Geplaatst: 11 september 2015 Mijn laatste beluisterde Album: https://www.youtube.com/watch?v=ztlG42AJ1gY Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 13 september 2015 Rapport Geplaatst: 13 september 2015 Alweer Facelift en Dirt van Alice in Chains. Wat is dit toch een ongelovelijk goede band!! Zo zonde dat Layne overleden is. Had hem graag een keer live gezien. William DuVall (zijn vervanger) is ook niet slecht, en heeft een goede stem voor grunge muziek, maar hij zal Layne nooit overtreffen. Als ze een keer naar Nederland komen ga ik sowieso heen. Deze band staat echt hoog in mijn lijstje van favoriete artiesten. Reageren
thebig Geplaatst: 27 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2015 CHVRCHES- Every Open Eye Op dit album zat ik al enkele maanden te wachten: eindelijk weer nieuw werk van CHVRCHES. Ik heb ze leren kennen naar aanleiding van Pukkelpop 2013, toen ze slechts enkele nummers hadden, waar ze toch al een aardige naam mee hadden gemaakt. Hun openingsalbum, The Bones Of What You Believe, moet zowat mijn favoriete album van 2013 geweest zijn (naast Too Weird To Live, Too Rare To Die) en sindsdien zijn ze tot mijn favoriete groepen gaan behoren. Ze postten regelmatig wel iets op facebook in verband met het nieuwe album, maar toen in juli eindelijk het eerste nummer, Leave A Trace, bekend werd gemaakt, begon ik er toch wel zeer veel zin in te krijgen. Het nummer viel meer dan mee en ook Never Ending Circles en Clearest Blue hielden de hoop hoog. Deze maandag werd het album al exclusief vrijgegeven, ondanks dat het slechts donderdag te kopen zou zijn, en dus heb ik het meteen beluisterd. Ondertussen net een tweede keer beluisterd en dit is echt een lekker album. Hier en daar las ik bij de eerste vrijgegeven nummers dat het veel leek op het eerste album, maar dat vind ik niet waar. Elk nummer is verschillend ten opzichte van het eerste album en ten opzichte van elkaar. Wordt die gewoonte wel stilaan beu: ofwel klagen mensen omdat het album niet op het vorige lijkt, ofwel omdat het er juist wel op lijkt. Geniet nou gewoon eens! Dat heb ik alleszins zeker met dit album gedaan. Zeker in de running om een van mijn favoriete albums van 2015 te worden. 8,5/10 Reageren
thebig Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2015 (bewerkt) Mijn laatst beluisterde album is het net uitgekomen In Dream van Editors Editors is al een hele tijd een van mijn favoriete bands. Ik heb ze al twee keer live meegemaakt en dat waren beide onvergetelijke concerten. Natuurlijk was ik dus zeer enthousiast om na twee jaar eindelijk nieuw werk te horen. Er was dan wel de samenwerking met de Belgische band Magnus een goed jaar geleden, wat het prachtige voortbracht, maar voor het eerste nummer was het toch tot april wachten. No Harm was voor mij een schot in de roos, net zoals Life Is A Fear dat later uitkwam. Ik was dus redelijk gerustgesteld dat dit vijfde album ook een topper ging worden. Alleen moet ik zeggen dat ik na de eerste keer luisteren toch wel wat teleurgesteld ben. Als je albums als An End Has A Start, In This Night And On This Evening en The Weight Of Your Love uitbrengt, dan voelt dit album toch maar zeer middelmatig aan voor hun doen. Er zitten zeker wel goede nummers tussen, buiten degene die al aangekondigd waren, zoals Forgiveness, maar voor de rest springen de nummers er niet echt uit in mijn ogen. Misschien moet ik het nog eens beluisteren, misschien ligt de ietwat nieuwe stijl van het album me niet echt. Voor nu dus 7,5/10 Dan zal ik het hier maar zetten ipv er een nieuwe post voor te maken. Daarnet had ik gewoon een playlist opgezet van Alternative music en ik kwam voorbij Mintzkov. Aangezien ik eigenlijk nog nooit een album van ze had beluisterd, besloot ik dat nu maar te doen. Geheel willekeurig koos ik hun laatste album Sky Hits Ground. Eigenlijk misschien wel een van de meest underrated bands in België, als ik er zo over nadenk. Sporadisch hoor ik wel een nummer van ze op de radio, maar ze verbleken toch wel een beetje tegenover de andere Belgische topbands die wel veel gedraaid worden en veel reclame krijgen. Terwijl ze eigenlijk wel tot die topbands zouden gerekend moeten worden. Zo speelden ze op Pukkelpop 2013 op de allerlaatste dag om 12 uur 's middags. Weliswaar op de Main Stage, maar nog altijd zowat de meest ondankbare plek. De meeste mensen voelen er na twee dagen festival weinig voor om voor 12 uur zelfs maar uit hun tent te komen, laat staan naar het festivalterrein te trekken. Gelukkig behoorde ik niet tot 'de meeste mensen' en ben ik wel gewoon uit mijn tent gekropen. Was een van de beste optredens dat festival en een van de beste Belgische bands die ik tot nog toe aan het werk heb mogen zien. Mintzkov maakt niet echt muziek met veel energie erin en de meeste liedjes hebben wel zowat dezelfde klank rond zich, maar op de een of andere manier wetn ze toch een eigen sfeer bij elk nummer te creëren en blijft het hele album gewoon boeien. 8,2/10 Ik hoop dat ze binnenkort weer een nieuw album uitbrengen, is toch alweer een tijdje geleden. Bewerkt: 2 oktober 2015 door thebig Reageren
Silverbyte Geplaatst: 20 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2015 Hala Strana - Hala Strana Een plaat in het drone-genre. Trage, lang uitgesponnen beats met exotische instrumentatie en een duister tintje. Deze selftitled van Hala Strana is één van de betere droneplaten die ik de afgelopen tijd hoorde. Het vindt een goede balans tussen hardere walls of sound en medieval-aandoende folktracks. Niet voor iedereen dit, maar als je experimentele muziek kunt waarderen, is dit een heel aardig album om eens te checken. Darker My Love - Alive As You Are Hoewel de band- en albumtitel anders doen vermoeden, is dit helemaal niet zo'n duistere plaat. Darker My Love is één van mijn favoriete psychbands uit de noughties en het feit dat Alive As You Are nu eindelijk ook 'gewoon' op Spotify staat, was genoeg reden voor mij om 'm weer eens te draaien. Ik vind het een schitterend album, van het Grateful Dead-achtige 'Backseat' tot het sprookjesachtige 'June Bloom'; het is eigenlijk allemaal heel goed. Het hele album ademt een sprookjesbos-vibe; alsof je op een heel warme zomerdag met kabouters aan het picknicken bent bij een meertje in het woud. The Bats - The Law Of Things Ik ben sinds eerder dit jaar verslingerd aan kiwipop en dan kun je eigenlijk niet om The Bats heen. Samen met The Clean en The Chills vormen ze min of meer de holy trinity van de kiwisound, en terecht. The Law Of Things is een album vol niets-aan-de-hand-popliedjes die ondanks de luchtigheid toch best stevig voortdenderen. The Bats waren/zijn in mijn ogen eigenlijk heel consistent in hun uitgebrachte materiaal, maar dit zou een prima startpunt zijn voor iemand die de scene eens wil verkennen. Reageren
Michael Geplaatst: 21 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2015 Paul McCartney en Linda McCartney - RAM Ik ben de laatste tijd weer Paul McCartney aan het luisteren en ik kwam toevallig eerst op dit album uit. Het is een wel rustig album waar je ook een aantal keer zijn vrouw Linda McCartney in kan horen. Mijn favoriete nummers van dit album was Too Many People, Uncle Albert en The Back Seat Of My Car. In die tijd was het niet een van zijn beste albums maar de waarde van dit album is in mijn ogen wel omhoog gegaan. Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 2 november 2015 Rapport Geplaatst: 2 november 2015 Anti-Flag - The Terror State Lekker punk albumpje, en dat is eigenlijk alles wat er over te zeggen valt. Ik ben wreed slecht in het schrijven van reviews, dus ga zelf maar luisteren of je het wat vindt. Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 6 november 2015 Rapport Geplaatst: 6 november 2015 Dit soort albums moet ik vaker luisteren, blijft ontzettend genieten. Eén aanhoudend geheel van ingenieuze composities van spacy synth-geluiden uit een soms onverwachte hoek. Heerlijk. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 10 december 2015 Rapport Geplaatst: 10 december 2015 Master of Puppets - Metallica ...And Justice For All - Metallica Allebei op vinyl. Ik begin het Justice album steeds meer te waarderen. In het begin vond ik een aantal nummers niet zo leuk, maar nu ik ze zo onderhand begin te leren kennen vind ik ze steeds leuker. Master of Puppets is natuurlijk gewoon een supergoed album. Welcome Home Sanitarium en The Thing That Should Not Be zijn voor mij echt de nummers die eruit springen. En natuurlijk Orion. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 28 december 2015 Rapport Geplaatst: 28 december 2015 (bewerkt) Slipknot - Iowa Gisteren heb ik dan eindelijk dit album geluisterd. Ik kende een aantal nummers nog niet, en ik hoorde van een groot aantal mensen dat dit het beste album is dat de band heeft uitgebracht. Iowa is het hardste en donkerste album dat de band ooit heeft uitgebracht. Dat komt doordat tijdens het opnemen van dit album alle leden een grote hekel aan elkaar hadden, zanger Corey een alcoholverslaving had, een aantal andere leden met een drugsverslaving worstelden (waaronder bassist Paul Gray, die in 2010 overleed aan een overdosis) en een aantal andere factoren. Al met al heeft dat wel voor een erg goed album gezorgd. Een groot aantal nummers zijn hard, maar er zitten ook een paar meer rustige nummers tussen. Ze hebben allemaal een lekkere groove en Je kunt duidelijk horen dat ze door een donkere periode heengingen. Wie van harde muziek houdt, en slipknot wel wat vind hebben, raad ik zeker aan om dit album een keer te gaan luisteren. Mijn favoriete nummers van dit album zijn 'The Shape', 'Skin Ticket', 'Left Behind', 'The Heretic Anthem' en 'Disasterpiece'. 8,75/10 ____________________________________________________________________________________________________________________ Slipknot Zonet dit album geluisterd. Het album heeft een aantal super goede nummers, maar het overtreft Iowa zeker weten niet. Sommige nummers die tussendoor komen hebben een beetje een 'enge' atmosfeer, maar vaak is dat alleen de intro. Bij Iowa is dit ook zo, maar pakt het veel beter uit. Mijn favoriete nummers van dit album zijn 'Liberate', 'Diluted', 'Eyeless', 'Wait And Bleed' en '(Sic)'. Naast deze nummers zijn er ook een paar nummers die ik niet zo goed vind, zoals 'Tattered & Torn' wat meer een atmosfeer nummer is, dan echt een nummer om lekker te luisteren. Net als Iowa is dit album het luisteren zeker waard als je van heavy metal houdt. 8,2/10 ____________________________________________________________________________________________________________________ Slipknot - Volume 3: The Subliminal Verses Voeg hier ook maar dit album aan toe. Volume 3 is mijn favoriete album van Slipknot. Van alle nummers die op dit album staan vind ik er slechts een wat minder; The Virus of Life. Voor de rest is hij echt enorm goed. Er staan vooral harde nummers op, maar de intro (Prelude 3.0), Circle, Danger: Keep Away en Vermilion Part 2 zijn rustige nummers, en enkele hiervan zijn akoestisch wat heel goed uitpakt. Echt een te gek album, en als je deze nog niet geluisterd hebt: Echt doen! En als je niet van metal houdt moet je op zijn minst even Circle luisteren. 9,5/10 Bewerkt: 28 december 2015 door GuitarGuy666 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.