Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:
[...]

Dat was even leuk puh2.gif

Voor diegene die die map niet kennen, dat is een map van 2 jaar gelden, waar we met z'n alles dus 1 huis hadden gemaakt, groot succes destijds. yep.gif

Voor de geïnteresseerden: Download van die map (natuurlijk in de orginele staat puh2.gif) (coordinaten: X -207 Y: 71 Z: 27)

Ik heb nu pas eindelijk deze map eens verkend en man: wat een gigantisch huis. Ik heb er een uurtje in rondgelopen voor ik het gevoel had het meeste gezien te hebben.

Als ik het vergelijk met 'De Berg' viel me vooral op dat de huizen in deze server niet per se een grootte oppervlakte inpalmden, maar vooral gigantisch hoog waren. Sommige huizen liepen letterlijk van het onderste punt naar het bovenste. Dat verklaart dan ook waarom het langs de buitenkant zo groot lijkt.

Daarnaast viel me ook op dat het ietwat onordelijk was (in vergelijking met De Berg dan toch, het was niet desastreus of zo). De farms (waar er heel veel verscheidene van waren) stonden her en der, de stallen nog ergens anders. Niet echt een groepering dus.

Daarnaast denk ik dat iedereen vooral toch individualistisch bezig was, ondanks dat het een groot huis was. Wat me daarop duidt is dat er geen grote centrale hal is (of toch niet uitgesproken), er geen centrale opslag is (buiten de kisten die bij de farms staan), maar vooral dat mensen farms binnen hun eigen huizen hadden om hun eigen voorraad te voorzien. Ik weet dat bij ons alles mooi gegroepeerd was, farms en dieren in de kelder, en dat iedereen zijn eten daarvandaan ging halen. Binnen De Berg werkte iedereen samen om er een mooi geheel van te maken. Sommige mensen gingen later een kleine basis maken op een verre afstand, maar die samenwerking was er wel.

Dit doet me ongelooflijk veel zin hebben om weer samen zoiets te maken. Misschien bij 1.8? honger.gif

Samen werken en alles tot een goed eind brengen is altijd leuk :)

• Reacties 2.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ezra24rct3

325

• thebig

211

• Dexist

207

• AXIO

121

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Ik weet niet of jullie bekend zijn met de Mindcrack server van een aantal bekende Minecraft Youtubers maar op dit moment hebben ze een server dat niet groter gaat worden dan 5000x5000 en op zich vind ik dat wel gaaf. Ze hebben bijna alle biomes er in en wonen allemaal op loopafstand bij elkaar. Enige nadeel is dat je op een gegeven moment natuurlijk zonder een aantal resourcers komt te zitten maar ik denk niet dat het zo ver zal komen bij ons. Dit kan je tevens ook compenseren door middel van ruilen met villagers. Dit is pas echt samen werken en je woont niet te ver van elkaar vandaan. Ik weet niet of jullie het wat vinden maar dit lijkt mij wel een tof idee als er een nieuwe server komt zodra 1.8 helemaal af is.

Bewerkt: door AXIO
Geplaatst:

Ik weet niet of jullie bekend zijn met de Mindcrack server van een aantal bekende Minecraft Youtubers maar op dit moment hebben ze een server dat niet groter gaat worden dan 5000x5000 en op zich vind ik dat wel gaaf. Ze hebben bijna alle biomes er in en wonen allemaal op loopafstand bij elkaar. Enige nadeel is dat je op een gegeven moment natuurlijk zonder een aantal resourcers komt te zitten maar ik denk niet dat het zo ver zal komen bij ons. Dit kan je tevens ook compenseren door middel van ruilen met villagers. Dit is pas echt samen werken en je woont niet te ver van elkaar vandaan. Ik weet niet of jullie het wat vinden maar dit lijkt mij wel een tof idee als er een nieuwe server komt zodra 1.8 helemaal af is.

Ik ben zeker voor een nieuwe server. Maar het lijkt mij dan wat minder om zo dicht bij elkaar te zitten. Ik wil liever wel echte grote steden en terreinen kunnen bebouwen zonder andere mensen in de weg te zitten.

Geplaatst:

Ik ben hier zeker voorstander van! Ik woon veel liever bij elkaar. Dan maken we samen een stad enz. Ik zou het heel tof vinden! :tu:

Geplaatst:

Ik snap niet echt waarom je een wereld beperkt zou maken waardoor iedereen verplicht is bij elkaar te wonen. Ik vind dat mensen die bij elkaar wonen dat lekker mogen doen maar dat mensen die zich liever terug trekken dat ook mogen doen.

Geplaatst:

Hmm, het idee van samen één groot gebouw maken vind ik wel leuk, maar dit iets minder. Eigenlijk vond ik het zoals het de vorige keer was goed: iedereen bouwt wat mee aan het gemeenschappelijke gebouw, maar iedereen heeft ook een eigen basis.

Geplaatst:

Wat thebig voorstelt vind ik ook wel een tof idee. Maar het word nou wel eens tijd dat we het bij een server houden en het daar eens wat langer volhouden :7

Geplaatst:

Ik denk dat we nu zowat om de twee maand van server veranderen en een echt probleem vind ik dat niet. Het is soms wel een leuk van niets te beginnen. Langs de andere kant krijgen we dan ook niet echt de kans om blijvende infrastructuren te installeren, zoals farms e.d. De grootste projecten op de afgelopen drie servers waren De Berg, de Nethergangen en de Blaze farm, die eigenlijk op zich al niet zoveel tijd innamen (zowat allemaal op 1 dag gemaakt, aan De Berg werd er daarna op het gemakje het een en ander veranderd). Zaken als mobfarms (algemeen of voor specifieke mobs), automatische treefarms, ironfarms, goldfarms ... zouden projecten zijn die we over langere tijd in een server kunnen spreiden.

Zelf heb ik nu ook al een ideetje om uit te werken wat normaal zeer veel tijd gaat innemen, een server die een langere tijd actief blijft zou dan zeker handig zijn

Geplaatst:

Plus dat inderdaad. En dat je dus een Veel mooiere server krijgt waar veel dingen in te vinden zijn. Ik streef zelf gewoon naar het community gevoel op de server maar dat is helaas praktisch onmogelijk.

Geplaatst:

Als iemand een voorstel heeft wanneer de server een nieuwe map moet krijgen (nog voor 1.8? of toch niet?) dan hoor ik dat graag. Tot die tijd zal de server gewoon zo blijven aanstaan ;)

Geplaatst:

De release van 1.8 is gepland op 2 september, dus het lijkt me niet bepaald praktisch om nu nog met een nieuwe wereld te beginnen. Ik weet uiteraard niet hoe lang het duurt voordat de server daadwerkelijk naar 1.8 gezet kan worden (duurde het niet altijd even voordat Bukkit de update paraat had?), maar héél erg lang kan dat niet duren, lijkt mij. Eventjes geduld en dan in 1.8 met een schone lei beginnen, dat lijkt mij wijsheid.

Phoenyxar en ik hadden inderdaad al flink wat ideeën voor ons eigen project op de 1.8 server, dus ik vrees dat we ons niet gaan aansluiten bij eenzelfde project van anderen.

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn naam is scrie100, vraag niet waarom, ik dit account van een vriend gekregen, maar die had toen per ongeluk al de naam verzonnen. En wat is MC premium? Je hebt MC toch altijd gekocht? Behalve bij demo?

Bewerkt: door SheldonCooper

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...