Jump to content

Recommended Posts

• Reacties 2.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ezra24rct3

325

• thebig

211

• Dexist

207

• AXIO

121

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Even maar zeggen wat ik allemaal gedaan heb in de server.

Terwijl AXIO en Dexist wat aan het werk waren aan het SaScru-dorpje, ben ik in de mijn gedoken en heb wat grondstoffen naar boven gehaald.

Daarna heb ik een Netherpoort gemaakt en ben ik aan het werk gegaan met de Nethergangen. Deze keer ben ik niet naar de onderste bedrock gegaan, maar naar de bovenste (op level 120). Momenteel zijn er gangen in elke windrichting gegraven van 250 blocks lang (het equivalent van 2000 in de Overworld). De biomes waar ik uitkwam: swampland, ice mountains, roofed forest en... een grot onder een ocean (met een zombiespawner in de buurt). Gelukkig was de grot maar op level 47 en kon ik makkelijk een ladder naar het wateroppervlak maken. Ik kwam niet uit op het midden van de oceaan maar dichtbij Jungle Hills. Meteen in mijn oogzicht was de berg die ik zocht voor mijn project.

Vandaag heb ik een grote oppervlakte bomen weggekapt (er zullen later weer bomen worden herplant), heb ik de benodigde oppervlakte afgezet. Met de hulp van Ezra heb ik al de hele dirtlaag kunnen verwijderen, wat dit resultaat opleverde:

3321m2o.png

Het is misschien niet duidelijk op dit screenshot, maar het gebied is perfect cirkelvormig.

maar...

tumblr_inline_mus0s3HJms1rsufew.jpg

Ongeveer zo'n 12 blocks.

Al bij al ging het nog goed vooruit, heb er zeker niet meer dan 4 uur aan besteed om dit alles klaar te krijgen.

Geplaatst:

*lap tekst*

Als je die dirt niet meer nodig hebt mag je die wel in een van mijn kisten dumpen. Ik moet die lelijke gravel vlakte nog vervangen door gras.

Geplaatst:

*lap tekst*

Als je die dirt niet meer nodig hebt mag je die wel in een van mijn kisten dumpen. Ik moet die lelijke gravel vlakte nog vervangen door gras.

Ik heb ook nodig, dus 50/50? Bijna een dubbele Chest vol ;)

Geplaatst:

Och, buiten een stack of 5 voor noodgevallen en om makkelijk pillars te maken om te bouwen, heb ik de rest niet echt nodig. Ik neem het straks wel even mee naar je toren, als ik zand ga zoeken. Waar jij woont weet ik niet precies, Ezra. De andere helft zal ik dan maar daar laten staan.

Geplaatst:

Victory!

5fc823f953.png

De grotten rondom zijn nog niet optimaal verlicht, maar nu weet ik alleszins zeker dat ik wel degelijk een slimechunk gevonden heb. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Slimechunks zijn random chunks(gebieden van 16x16 blockjes) waar de slimes spawnen. Je hebt dus gewoon geluk als je er een tegenkomt. Slimes kun je vermoorden voor slimeballs! En die kan je weer gebruiken voor Stickypistons of slimeblocks.

Bewerkt: door Dexist
Geplaatst:

Als het goed is kun je met deze site vinden waar er slime chunks zijn in jouw map, door bijvoorbeeld de seed in te vullen. Kan een handig hulpmiddel zijn als je een onuitputtelijke bron van slimeballs nodig hebt en een farm wilt maken. smile3.gif Je kunt uiteraard zelf op zoek gaan naar de goede chunks (of deze toevallig vinden), maar dat is, zoals Dexist zegt, puur geluk hebben. Lijkt me wel een leuk zijproject voor de volgende server, een slimefarm.

Geplaatst:

Als het goed is kun je met deze site vinden waar er slime chunks zijn in jouw map, door bijvoorbeeld de seed in te vullen. Kan een handig hulpmiddel zijn als je een onuitputtelijke bron van slimeballs nodig hebt en een farm wilt maken. smile3.gif Je kunt uiteraard zelf op zoek gaan naar de goede chunks (of deze toevallig vinden), maar dat is, zoals Dexist zegt, puur geluk hebben. Lijkt me wel een leuk zijproject voor de volgende server, een slimefarm.

Ja. Maar het probleem is dat SMP servers de seed doorgaans niet zomaar uitdelen. Dat zou het ook mogelijk maken om in single player of met een programma alle locaties van diamonds, villages, dungeons, etc, aan te te duiden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...