NicolaB Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Hier staat nog wat nuttige informatie m.b.t. de ramp: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522/Vliegtuigcrash-in-Oekraine/article/detail/3691798/2014/07/18/Waarom-vermeden-sommige-vliegmaatschappijen-Oekraine-en-andere-niet.dhtml http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522/Vliegtuigcrash-in-Oekraine/article/detail/3691577/2014/07/18/Live---Timmermans-naar-Oekraine-Rutte-wil-onderste-steen-boven.dhtml Reageren
Twedeldie Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Ik vind het ook best vreemd dat de Russen die Boeing 777 niet herkend hadden. Maar zoals ik al gezegd had, ze hadden ze 'gewaarschuwd'. Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Super erg nieuws, aangezien er zoveel mensen zijn overleden. Ik denk dat mensen nu ook wel banger worden om te vliegen aangezien er in het begin van het jaar ook al een vliegtuig was neergestort. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat krijgen. Reageren
Kaitjee98 Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Super erg nieuws, aangezien er zoveel mensen zijn overleden. Ik denk dat mensen nu ook wel banger worden om te vliegen aangezien er in het begin van het jaar ook al een vliegtuig was neergestort. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat krijgen. De aandelen van Malaysia Airlines zijn ondertussen al flink gedaald. Reageren
Thundercover Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Iedereen die passagiers of nabestaanden kent, veel sterkte toegewenst in deze tijd. Beetje vreemd, een witte Boeing 777 aangezien voor een meestal donkere kleur AN-26, welke 2x zo klein is. Nooit geweten dat een blinde raketten mag afschieten. Naar alle waarschijnlijkheid is er gebruik gemaakt van een verouderd radarsysteem als het inderdaad door een BUK-systeem is neergehaald. Op zo'n radarsysteem zie je geen verschil tussen kleuren of grootten van vliegtuigen. Doordat het een verouderd systeem is heeft het waarschijnlijk ook geen transpondergegevens weergegeven, welke door alle civiele vliegtuigen wordt uitgezonden. Maar het vliegtuig is ook niet uiteengespat. Alles ligt bij mekaar, ik vond het ook vreemd, maar ja. Dat is incorrect. Er schijnen twee grote plekken met brokstukken te zijn en daarnaast vele brokstukken en lichamen in een straal van vele kilometers. Ik hoop serieus dat er kamervragen worden gesteld, hoe dit vliegtuig over dit gedeelte mocht vliegen. De internationale luchtvaartorganisatie had uit voorzorg het luchtruim tot 32.000 voet afgesloten, aangezien militaire vliegtuigen meestal veel lager vliegen. Dit vliegtuig vloog op 33.000 voet. Kamervragen stellen heeft geen enkele zin, want het is een beslissing geweest van de Maleisische vliegtuigmaatschappij. Of beter gezegd, een gebrek aan beslissing aangezien zij (in tegenstelling tot andere, maar niet alle, luchtvaartmaatschappijen) niet eens weten hebben besproken om er wel of niet overheen te vliegen. Er is geen minister of staatssecretaris die je hiervoor op het matje kan roepen. Van alle betrokken partijen lijkt Nederland me toch net degene die het laatste op de lijst staat van mogelijke onderzoekers. Oekraïne omwille van de locatie, Rusland omwille van de betrokkenheid, de VS omwille van de Boeiing en Maleisië als eigenaar. Rusland staat, net als Nederland, ook niet op het lijstje. De regel is dat het land waarin de ramp plaatsvindt in principe het onderzoek leidt. Daarnaast komen inderdaad de landen waar het vliegtuig en de vliegtuigmaatschappij in aanmerking. Rusland heeft inmiddels gezegd dat het om die reden de zwarte dozen ook niet accepteert. Ik vrees dat die dozen (voor zover bruikbaar, maar toch) nu ook zullen verdwijnen of al verdwenen zijn gezien alle huidige berichten omtrent de dozen. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Aah, er zijn dus twee(/meerdere) locaties? Evengoed. Op de foto's leek in ieder geval het grootste deel van het vliegtuig in een geheel de grond te hebben geraakt, maar foto's zijn natuurlijk niet alles. Tja, het onderzoek laten leiden door het land in kwestie is een mooie regel, maar dat land heeft de zwarte dozen afgestaan aan Rusland, dat ze dan weer niet aanneemt. Dus ja, dan komt de VS (en Boeiing) nu in aanmerking zeker? Voor zover het inderdaad nog nuttig is om ze te checken. Het blijft een routine-onderzoek. Reageren
Thundercover Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Die twee locaties liggen neem ik aan wel heel dicht bij elkaar, maar het duidt er wel op dat het vliegtuig al in tenminste twee stukken is gebroken in de lucht. Officieel heeft Oekraïne de dozen niet in bezit (gehad), maar de seperatisten vermoedelijk als ik zo tussen hun tegenstrijdige berichten doorlees. Ik neem aan dat zowel Oekraïne als Maleisië de dozen naar de VS willen sturen, aangezien ze zelf niet tot dergelijk onderzoek in staat zijn. Wat de seperatisten ermee doen... Ik vrees het ergste. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Ik heb het ook niet over Oekraïne, maar over DNR. Niet een officieel land natuurlijk, maar ze zien zichzelf wel als eentje en proberen er dus ook naar te handelen. Zij hebben de zwarte dozen in bezit en stonden ze af aan Rusland gisteren, wat Rusland dus volgens jou niet aannam. Maar wat er nu mee gaat gebeuren? Ik kan het niet zeggen, er zijn geen berichten meer over... Reageren
NicolaB Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 De internationale luchtvaartorganisatie had uit voorzorg het luchtruim tot 32.000 voet afgesloten, aangezien militaire vliegtuigen meestal veel lager vliegen. Dit vliegtuig vloog op 33.000 voet. Kamervragen stellen heeft geen enkele zin, want het is een beslissing geweest van de Maleisische vliegtuigmaatschappij. Of beter gezegd, een gebrek aan beslissing aangezien zij (in tegenstelling tot andere, maar niet alle, luchtvaartmaatschappijen) niet eens weten hebben besproken om er wel of niet overheen te vliegen. Er is geen minister of staatssecretaris die je hiervoor op het matje kan roepen. Ik hoop dat er dan regels kunnen gemaakt worden dat passagiersvliegtuigmaatschappijen (leuk woord voor galgje ) verbied over oorlogszones te vliegen, die vanaf Nederlandse bodem op willen opstijgen. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Blijkt dat een meisje van m'n school ook met het hele gezin in het vliegtuig zat. Net geslaagd op havo. De wereld lijkt opeens zo klein... Bijna iedereen kent wel mensen die in het vliegtuig zaten. Reageren
tjarda1999 Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Jongens jullie vergeten nog iets iedereen geeft malasyia airlines de schuld maar ze konden er niks aan doen wie had verwacht dat er een passagiers vliegtuig uit de lucht wordt gehaalt en daar achter paar kilometers vloog ook een KLM vliegtuig richting de zelfde stad en daar horen we niks meer over en die vloog de zelfde route Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 We vergeten niets hoor, niemand geeft hier (ik alleszins niet) Malaysia Airlines de schuld. Vingertjes wijzen is niet echt onze bezigheid :v Reageren
NicolaB Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 (bewerkt) De schuld ligt absoluut niet in basisprincipe bij Malaysia Airlines, al hadden ze het wel naar mijn mening kunnen voorkomen door simpelweg niet over een oorlogsgebied te vliegen. Het probleem daarmee is, dat hoogstwaarschijnlijk de echte verantwoordelijke niet gepakt wordt. Vooral omdat het zo dicht bij de Russische grens is, kan je ook geen vredesmacht sturen om voor vrede te zorgen en de rebellen op te sporen die er voor verantwoordelijk zijn als dit het geval is. Als het Oekraïne is geweest hebben wij als westerlingen nog de meeste kans op rechtsvervolging van deze aanvallers. Bewerkt: 18 juli 2014 door NicolaB Reageren
ERRWINS Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 We vergeten niets hoor, niemand geeft hier (ik alleszins niet) Malaysia Airlines de schuld. Vingertjes wijzen is niet echt onze bezigheid :v Toch vind ik dat Malaysia Airlines hier deels schuld aan heeft, de piloot dan. Hij had ook kunnen kiezen om over Turkije te vliegen maar kreeg uiteindelijk toestemming voor Oekraine. Ik had toch het zeker voor het onzekere genomen door over Turkije te vliegen. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 18 juli 2014 Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 (bewerkt) Tjah, als EUROCONTROL toestemming geeft, waarom zou je dan ergens anders langs? 75% van de vluchten die er altijd langs vlogen, gingen er nog gewoon langs. Op het moment uiteraard 0%. Bewerkt: 18 juli 2014 door _Night-Men_ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.