Jump to content

[NEW] [LAP] [€600] voor studie


S-te-Fan

Recommended Posts

Beste mensenkinderen.

Voor mijn aankomende studie op de uni ben ik op zoek naar een deftig laptopje om al mijn digitale behoeftes te vervullen. Dit systeem zal gebruikt worden op mijn kamertje als media center, voor educatieve ondersteuning en zéér waarschijnlijk voor de nodige toetsen aanslagen in Word. Gamen doe ik bijna nooit meer, maar ik wil wel dat een spel als Total War: Rome 2 een beetje fatsoenlijk te draaien is op lage/medium settings.

Grootte van het scherm maakt mij niet uit, maar ik heb in de wandelgangen gehoord dat 15,6 inch het handigste is. 17 inch lijkt me ook wel wat maar lijkt me al snel duurder worden en moeizamer transporteerbaar. 4gb ram ofzo, hd maakt niet veel uit. Processor met een paar core'tjes, een i5 ofzo schijnt wel te vlammen. Resolutie heb ik het liefst op 1920x1080 maar dat 1366x786 is ook een optie. HDMI moeto ook aanwezig izjn.

Als jullie een laptopje kunnen aanbevelen zonder een Windoos versie vooraf geïnstalleerd en ik dus zo'n ¤100 bespaar op zo'n zielige Microscum Windoos licentie dan ben je helemaal een topper.

Oja, absoluut géén INTEL strontbak als videokaart, tenzij jullie mij kunnen overtuigen dat zo'n ding het waard is. AMD / Nvidia heeft de voorkeur.

Bij voorbaat dank

Budget: pak m beet €600

Doel: studie

Merk pc of samengesteld: zelluf weten

Benodigde randapparatuur: nop

SSD, ja of nee?: mag

Besturingssysteem: liefst niet

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: nop

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: doe maar

Extra koeling (voor overklokken)?: Nop

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Kan je niet via de universiteit zelf aan goedkopere hardware raken? Voor zover ik weet is trouwens op alle laptops Windows geïnstalleerd, of je moet een Chromebook willen.

Dan is het 99% zeker dat het geen systeem naar mijn wens is.

Tja vroeger kon je nog ergens laptops zonder windows halen, maar onder druk van de hardware leveranciers is dat nu bijna onmogelijk.

http://azerty.nl/1-1...00-mb82mmh.html

Dit is denk ik de beste optie. Enkel het scherm is niet Full HD, maar voor dit budget is dat wel héél krap(bijna onmogelijk). Total War: Rome 2 moet wel lukken.

Inmiddels deze maar gehaald:

http://tweakers.net/pricewatch/357575/acer-aspire-e1-572g-74506g50dnii.html

Puik systeempje, full HD enzo.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...