Jump to content

[SPA] Primera Division 2014-2015


TekaLoca

Recommended Posts

Die zogenoemde Financial Fair Play is allemaal schijn. Er zitten nog veel te veel gaten in en mogelijkheden om het te omzeilen, huur, verdeelde betalingen, spelersruilen, etc. Het is voor de grootste clubs webdegelijk mogelijk om dit sport transfers te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 201
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    63

  • TekaLoca

    60

  • TheuNauz

    19

  • Venzio

    14

Die zogenoemde Financial Fair Play is allemaal schijn. Er zitten nog veel te veel gaten in en mogelijkheden om het te omzeilen, huur, verdeelde betalingen, spelersruilen, etc. Het is voor de grootste clubs webdegelijk mogelijk om dit sport transfers te doen.

En waarom doen ze dat dan niet?

Ja, er zijn achterpoortjes(zie Falcao), maar dat is ook gewoon uitstel van betaling hé. PSG kan niet veel meer aankopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Die zogenoemde Financial Fair Play is allemaal schijn. Er zitten nog veel te veel gaten in en mogelijkheden om het te omzeilen, huur, verdeelde betalingen, spelersruilen, etc. Het is voor de grootste clubs webdegelijk mogelijk om dit sport transfers te doen.

En waarom doen ze dat dan niet?

Ja, er zijn achterpoortjes(zie Falcao), maar dat is ook gewoon uitstel van betaling hé. PSG kan niet veel meer aankopen.

Omdat die spelers ook zelf moeten willen. Mocht Messi daadwerkelijk ongelukkig zijn, dan is het mogelijk. Het probleem is dat Messi & Ronaldo (die dat soort transferwaardes hebben) gelukkig zijn (waren) bij hun club en dus überhaupt geen interesse hadden in een transfer.

Ik heb het ook niet over PSG maar meer over Chelsea, Real, City en Bayern. (Ik zal er vast 1 zijn vergeten)

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat die spelers ook zelf moeten willen. Mocht Messi daadwerkelijk ongelukkig zijn, dan is het mogelijk. Het probleem is dat Messi & Ronaldo (die dat soort transferwaardes hebben) gelukkig zijn (waren) bij hun club en dus überhaupt geen interesse hadden in een transfer.

Ik heb het ook niet over PSG maar meer over Chelsea, Real, City en Bayern. (Ik zal er vast 1 zijn vergeten)

Welke achterpoortjes hebben zij gebruikt dan? Real Madrid heeft veel goed gemaakt door ook te verkopen bijvoorbeeld, dus ze voldoen wel aan de Financial Fair Play, hoe belachelijk dat ook mag zijn door de bedragen die men gebruikt heeft. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat die spelers ook zelf moeten willen. Mocht Messi daadwerkelijk ongelukkig zijn, dan is het mogelijk. Het probleem is dat Messi & Ronaldo (die dat soort transferwaardes hebben) gelukkig zijn (waren) bij hun club en dus überhaupt geen interesse hadden in een transfer.

Ik heb het ook niet over PSG maar meer over Chelsea, Real, City en Bayern. (Ik zal er vast 1 zijn vergeten)

Welke achterpoortjes hebben zij gebruikt dan? Real Madrid heeft veel goed gemaakt door ook te verkopen bijvoorbeeld, dus ze voldoen wel aan de Financial Fair Play, hoe belachelijk dat ook mag zijn door de bedragen die men gebruikt heeft. :puh:

Ik zeg niet dat deze clubs de FFP hebben ontweken, maar dat zij daar tot toe in staat zouden zijn. Bayern door een jarenlang gezond financieel beleid, Real en Barca hebben miljoenen (honderden) schuld en zijn toch telkens in staat om spelers te kopen. Ze verkopen ook, maar dat weegt lang niet op tegen de aankopen. De transfer van Neymar is ook een creatief stukje boekhouding geweest, daar is wel wat meer voor betaald dan 30 of 40 miljoen (zoiets zou hij volgens Barca hebben gekocht, toch?). Mede door de gigantische omzet die de 2 clubs draaien (omzet, geen winst) is het mogelijk om er wat creatiever mee om te gaan. Je mag bij de FFP maar een X-percentage van je omzet uitgeven, maar eigenlijk hebben Barca en Real dat geld niet, dat is van 'de bank' of investeerders.

Chelsea heeft Abramovic die genoeg clubs heeft in de wereld om daar schijntransfers mee te maken. Die worden allemaal doorgesluisd via een andere club. Een mooi voorbeeld daarvan (al wel lang geleden) was de transfer van Alex die voor het mooie bedrag van €1 euro naar Chelsea vertrok.

FFP is dus helemaal niet zo 'Fair' als het zich voordoet, helaas. 'Fair' zou zijn als de clubs een gezond beleid zouden voeren waar ze zo min mogelijk schuld hebben en niet begroten op successen. De clubs in Nederland zijn daar een goed voorbeeld van. PSV heeft jaren begroot op CL omdat ze dat toch (bijna) altijd speelde. De groepsfase was genoeg. Op een gegeven moment was het geen CL meer, maar EL terwijl de spelers nog salarissen kregen conform de CL-standaard (van PSV) en dan krijg je een gat in je begroting. Eén keer is dat niet erg, maar als je dan extra gaat investeren om dat gat zo snel mogelijk te dichten en je dan nog geen CL haalt, dan zit je in de problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mag wel wat mag niet de fifa is niet te vertrouwen( zoals iedereen weet)

Het kom er allemaal op neer dat er veel corruptie is in het voetbal

>>> Door Venzio: Posts samengevoegd, gebruik in de toekomst graag de 'Bewerk'-knop! :)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Barça 3-1 Atleti! Prachtig resultaat tegen een team waar Barça de laatste 6 wedstrijden niet van kon winnen. De wedstrijd werd ietwat ontsierd door de controle met de arm van Messi voor de 2-0, de onbestaande strafschop voor Atleti (2-1) en wat opstootjes, uitgelokt door spelers van beide kampen. Al bij al kon ik er wel van genieten. Het brengt nog niet dezelfde stress met zich mee zoals de Clasico's dat doen, maar Atletico is wel uitgegroeid tot een enorme klepper.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...