Jump to content

Na installatie mods reageert IV niet meer


GTApolicechief

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug en ik heb hard hulp nodig. (Weet niet of dit de juiste plek is voor deze topic wist niet waar ik het neer moest zetten)

Ik zal kort uitleggen hoe en wat.

Uitleg: Ik heb sinds vandaag GTA IV/EFLC gekocht en binnengekregen ik heb hem geinstalleerd. Na de installatie ging ik hem testen of hij het goed doet (Veiligheidscheck). En toen zag ik al eerder allemaal leuke mods die ik heb gedownload en heb geinstalleerd. Ik heb ook patch van 1.07 van GTA IV geinstalleerd. En na dat ik de mods heb geinstalleerd. reageerde GTA IV niet meer. Terwijl ik alle mods nauwkeurig had geinstalleerd zoals in de beschrijving stond.

Lijst van mods die ik heb geinstalleerd met eventueel link waar ik het vandaan heb gehaald.

OpenIV

LCPDFR V1.0 Automatisch Installatie

Simpletrainer had ik via een uitleg van youtubefilmpje:

ELS V8

De volgende mods wat in de beschrijving stond van het volgende youtube link:

NYPD Uniformen

Ambulance E350

Een mod dat EFLC mods naar gta iv gaan. (EFLC is nog niet geinstalleerd, weet niet of het nodig was voor die mod).

Link kon ik niet meer vinden tot mijn spijt.

een 911 voertuigenpack

Zelfde verhaal van hier boven.

Ik had nog meer voertuigen die ik precies op de zelfde wijze had geinstalleerd.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen met mijn probleem. Ik had ook ASI loaders enzo geinstalleerd. En alles keurig via het readme bestandje gedaan. Dus ik weet niet waar het probleem zit.

Weet iemand ook hoe ik kan kijken welke versie GTA IV Ik heb?

Alsnog heb ik help er bij nodig eventueel dat iemand het voor mij in het nederlands kan uitleggen zodat ik het beter kan begrijpen.

(Ik heb de orginele games op CD dus)

Alvast bedankt voor de moeite allemaal,

Groets,

GTAPolicechief

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het het beste is om GTA IV te verwijderen en opnieuw te installeren. Daarna installeer je modificatie per modificatie, en na elke installatie test je of het spel nog goed werkt. Enkel zo zal je te weten komen aan welke mod het ligt. Dan laat je ons weten welke mod niet lukt en kunnen we je daarmee proberen helpen.

Om te weten welke versie je hebt kan je met je rechtermuisknop op GTAIV.exe klikken (in C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV), en dan klikken op Eigenschappen en dan naar Details gaan en daar kan je de 'bestandsversie' zien.

Link to comment
Delen op andere websites

@Hanneswasco ontzettend bedankt voor je hulp. Welke modificaties raad jij aan om als 1e te gaan installeren?En ook bedankt :-) Heb je miss ook een NL uitleg van nederlandse installatie's (Bv de simpletrainer, els v8, LCPDFR, ASI loader en Scripthookdotnet) Wat dan het beste volgorde is om te installeren.Dat weten jullie hopelijk wel beter dan ik :-(.

Bewerkt: door GTApolicechief
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb enkel ervaring met scripting mods, dus ik zou met die beginnen. :clown:Hier vind je een Nederlandse tutorial over hoe de ASI loader en de simple trainer installeert. Ik zou echter in plaats van de ASI loader (= dsound.dll) iets anders installeren, namelijk XLiveless (= xlive.dll). Deze zorgt over het algemeen voor minder probleem (of beter gezegd: het lost meer problemen op) en het laat je ook toe savegames uit te wisselen (dan kan je bijvoorbeeld een 100% savegame downloaden als je gewoon wat wilt rondklooien). Een tutorial over hoe je XLiveless (en savegames) installeert vind je hier. Door het installeren van XLiveLess is de multiplayer en achievements wel niet meer beschikbaar, wil je dit wel dan moet je even xlive.dll uit de GTA IV map verwijderen, en dan zijn die terug beschikbaar. ;)

Ik stel voor dat je eerst probeert de Simple Trainer te installeren, met Xliveless. Als dat werkt, en het spel crasht niet, kan je proberen om andere mods te installeren, zoals LCPDFR en ELS. Hier heb ik echter nog geen ervaring mee, dus probeer de readme te volgen en als je ergens problemen mee hebt of onzeker over bent kan je het hier posten, en dan probeer ik of iemand anders je verder te helpen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

@Hanneswasco bedankt voor je hulp allemaal alleen heb 1 vraag over de simpeltrainer. Ik heb alle mods enzo geinstalleerd en doet perfect alleen veel keys die ik voor andere mods gebruikt wordt ook geactiveerd in simpeltrainer bv ctrl + b (autobom). Terwijl bij LCPDFR backup is. Is er een manier om alle keys (behalve menu keys voor simpeltrailer) uit te zetten?

Link to comment
Delen op andere websites

@Hanneswasco bedankt voor je hulp allemaal alleen heb 1 vraag over de simpeltrainer. Ik heb alle mods enzo geinstalleerd en doet perfect alleen veel keys die ik voor andere mods gebruikt wordt ook geactiveerd in simpeltrainer bv ctrl + b (autobom). Terwijl bij LCPDFR backup is. Is er een manier om alle keys (behalve menu keys voor simpeltrailer) uit te zetten?

Ja, die is er. Een mogelijkheid is om de keys die problemen te veroorzaken aan te passen in trainer.in, daarin staat ook de uitleg hoe je dat doet. Elke toets op je toetsenbord staat verbonden met een nummer, en dan zoek je in de lijst van hotkeys de toetsencombinatie die het probleem veroorzaakt en vervang je deze door een andere.

Een andere mogelijkheid is om alle hotkeys af te zetten (zoals je zelf voorstelde). Dit kan door het trainer menu ingame te openen (met F3), naar het eerste options menu te gaan (zoals op onderstaande screen) en daar in de tweede kolom Enable/Disable Keys op Disable te zetten:

options.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

@HannesWasco ik heb nu ook gta iv elfc geprobeerd met Simple Trainer en LCPDFR en dat deed het goed. Tot dat ik voertuigen ging toevoegen kwam ik niet verder dan loading game. Hij valt dan massaal weg. Weet jij misschien hoe dat kan? Terwijl ik gewoon de zelfde voertuigen als IV installeerde. en in IV deed hij het wel gewoon. Heb je voor EFLC een andere installer nodig? Of licht dat dan weer aan de game zelf?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...