Jump to content

Siri, partner in crime


MegaPilot

Recommended Posts

De 20-jarige Pedro Bravo uit de Amerikaanse staat Florida wordt ervan beschuldigd zijn kamergenoot te hebben vermoord. Omdat hij niet wist wat hij met het lijk van zijn vriend moest doen, vroeg hij het gewoon aan Siri, de digitale assistent van Apple.

Pedro Bravo ontvoerde en wurgde zijn kamergenoot Christian Aguilar in 2012 nadat de twee vrienden ruzie kregen omdat Aguilar afspraakjes had met de ex-vriendin van Bravo. Bravo vroeg daarna aan Siri: "Ik moet mijn kamergenoot verbergen". Siri antwoordde ook: "Naar wat voor plek ben je op zoek?".

De digitale assistent stelde vervolgens enkele nuttige plaatsen voor zoals moerassen, reservoirs en stortplaatsen. Siri was blijkbaar enorm nuttig, want het lichaam werd pas enkele weken later door jagers gevonden in een bos.

De zaklampfunctie van Bravo's telefoon was die avond ook verschillende keren gebruikt, waarschijnlijk terwijl hij op die bewuste avond het lijk versleepte door het bos.

Bron:

http://www.hln.be/hl...verbergen.dhtml

Oké, wtf. :schater:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Geniaal maar ook super dom :7

Je kan veel zeggen, maar niet dat Apple z'n software niet naar behoren functioneert.
Siri was blijkbaar enorm nuttig, want het lichaam werd pas enkele weken later door jagers gevonden in een bos.

:schater: :schater: :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan me wel herinneren dat er regelmatig vragen als Siri, can you tell me where to hide a body? voorbijkwamen toen Siri iets nieuws was (en volgens mij had-ie daar ook zo'n 'komisch' standaardantwoordje op), maar dat was uiteraard meer gekscherend bedoeld. Zo'n verhaaltje echter, da's toch wel wat andere koek. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het nadeel is dat Siri waarschijnlijk alles registreert, net als Google met je zoekopdrachten :7

Alles wat tegen Siri gezegd wordt en wat het zelf te melden heeft wordt inderdaad geregistreerd, maar zal pas (en ik kan me voorstellen dat dit bij alle spraakassistenten zo zal zijn) uitgezocht worden als het zo door een rechter bepaald wordt. En zelfs dan moet volgens mij een nog hoger geplaatste persoon dit goedkeuren.

De registratie van de gegevens is nodig om de ervaring te kunnen verbeteren, omdat zo'n spraakassistent van je leert. :puh:

Ik wil wedden dat mensen met een Apple Device, die ook dit topic hebben gelezen, exact t zelfde aan Siri gaan vragen :schater:

Deed ik ook altijd toen ik net een iPod touch met Siri had. Nu heb ik een iPhone 4S waar het op zit (wat zelfs de eerste Apple-device was met de spraakassistent). Overigens, als je nu vraagt waar je lijken kunt verbergen, dan zal Siri iets zeggen als "I used to know the answer to that". :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...