Jump to content

[EUR] Europa League 2014-2015

Wie wint de EL?  

10 leden hebben gestemd

1. 1. Welk team wint de Europa League?

• Dnipro Dnipropetrovsk
      1
    • Sevilla FC
      9

Recommended Posts

Geplaatst:

Maar waarom stopt hij deze bal dan niet?

Die moet een 'top'keeper (verschil tussen top en sub-top) hebben, zelfs een sub-top keeper moet die hebben. Het is wel geinig dat je Cillessen op 1 moment beoordeeld, maar Ryan ook. Laat ik even zeggen: ik vind Ryan een goede keeper (die ik graag bij PSV zou zien :puh:) met veel potentie (maar mist gewoon lengte voor de ABSOLUTE top denk ik), maar dat is Cillessen ook. Ik vind het alle twee geen (potentiële) top 5-10 keepers van de wereld maar prima keepers voor veel clubs in Europa. Cillessen heeft Ajax (helaas) ook enorm veel gered door al zijn reddingen (die actie op het WK van Silva was ook erg knap).

• Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

27

• DeJarnoxD

15

• Venzio

12

• KoningJesper

12

Geplaatst:

En misschien ook mee nemen dst het veld In Oekraïne gewoon kut was. Echt verschrikkelijk slecht en dat de bal daardoor alleen maar stuiterde. En ik laat even in het midden wie van de twee beter is, maar het slaat niet echt ergens op om dat bij 1 redding te vergelijken

Geplaatst:

Sorry, maar Cillessen is echt niet even goed als Ryan.

Ik baseer dat dan ook niet op 1 redding. :7

En op wat is dat gebaseerd dan? In ieder geval niet op statistieken. Die lopen bijna gelijk, met de kanttekening dat de Eredivisie een betere competitie is. Cillessen heeft 1 mindere cleansheet (met 1 wedstrijd minder, Ajax speelt komend weekend tegen NAC, kans op tegendoelpunt niet zo heel groot) en heeft minder tegendoelpunten tegen gekregen en speelt nou ook niet met de beste verdedigers (zal Ryan ook niet doen hoor). Europa League Best XI (volgens WhoScored.com) staat Cillessen in het doel, niet Ryan. (Cillessen gemiddelde van 7.79, Ryan van 7.15).

Mocht je ze nog enigszins gelijkwaardig vinden, prima, maar Ryan is echt niet beter en ik zou eerder Cillessen beter vinden dan Ryan.

Geplaatst: (bewerkt)
...met de kanttekening dat de Eredivisie een betere competitie is.

Op wat baseer je dat? Alleszins niet op de huidige Uefa ranking. :schater:

Kleine kanttekening: Mathew Ryan heeft een tijdje de Belgische competitie gemist omdat hij even de Asia Cup moest gaan winnen en alsnog heeft ie 1 clean sheet meer.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Dat is gebaseerd op de UEFA Competitie coefficient lijst. Mocht jij de lijst bedoelen met landen, heeft natuurlijk niets met de competitie te maken.

Mijn 11 clean sheets voor Ryan zijn gebaseerd op de 30 wedstrijden van Club Brugge, ik kon namelijk nergens statistieken vinden over de Belgische competitie (vreemd? Krijgen niet eens cijfers op WhoScored, NL wel). Dus mocht hij niet alle wedstrijden in de competitie hebben gespeeld heeft hij ook geen 11 clean sheets, maar heeft zijn vervanger er ook een aantal gepakt. Ik heb het nog even nagekeken: 27 wedstrijden en 9 clean sheets, met 2 wedstrijden minder. Is dus nauwelijks in het voordeel van 1 speler, dat kunnen we pas zien als het seizoen is afgelopen of ze precies hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld.

Geplaatst:

Dat is gebaseerd op de UEFA Competitie coefficient lijst. Mocht jij de lijst bedoelen met landen, heeft natuurlijk niets met de competitie te maken.

Kijk eens alleen naar 14/15, ipv je te baseren op een ranking die vergane glorie meerekent..;)

Mijn 11 clean sheets voor Ryan zijn gebaseerd op de 30 wedstrijden van Club Brugge, ik kon namelijk nergens statistieken vinden over de Belgische competitie (vreemd? Krijgen niet eens cijfers op WhoScored, NL wel). Dus mocht hij niet alle wedstrijden in de competitie hebben gespeeld heeft hij ook geen 11 clean sheets, maar heeft zijn vervanger er ook een aantal gepakt. Ik heb het nog even nagekeken: 27 wedstrijden en 9 clean sheets, met 2 wedstrijden minder. Is dus nauwelijks in het voordeel van 1 speler, dat kunnen we pas zien als het seizoen is afgelopen of ze precies hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld.

Klopt, en alsnog vind ik Ryan een veel betere keeper dan Cillessen.

Denk eens even na of je Cillessen in 1 adem zou noemen met van der Sar en/of Stekelenburg(ten tijde van het WK van 2010). Ik betwijfel het alvast ten zeerste.

Geplaatst:

Vergane glorie... :7 Kijk alsjeblieft eens even naar de loting van de Europa League dan, het wordt ze ook niet echt moeilijk gemaakt he? Standard Luik verliest 2x van Feyenoord in een lastigere groep en ze worden kansloos laatste. Feyenoord en PSV loten in de volgende ronde AS Roma en Zenit, Brugge loot Aalborg.

Klopt, en alsnog vind ik Ryan een veel betere keeper dan Cillessen.

Denk eens even na of je Cillessen in 1 adem zou noemen met van der Sar en/of Stekelenburg(ten tijde van het WK van 2010). Ik betwijfel het alvast ten zeerste.

Moet dat dan? Dat waren in hun vorm wereldkeepers, noem jij daar Ryan wel tussen? :7 Het grootste probleem van Ryan is dat hij zoveel wegstompt (door zijn lengte) en dat straffen betere tegenstanders veel sneller af (dat is niet de Eredivisie, maar bijvoorbeeld de Champions League) en blijkbaar dicht jij hem op 'top' niveau toe.

Zou je nu zeggen dat Ryan beter is dan Zoet (keeper van PSV) dan geef ik je het volle gelijk en ben ik het voor 1000% procent eens, maar met Ryan-Cillessen niet.

Geplaatst:

Zo heel speciaal vind ik die reddingen niet hoor, hoeveel ballen heeft hij vastgepakt? Geen 1, alle ballen worden weggestompt omdat hij te klein is. Als hij de bal niet panklaar voor een tegenstander legt is het wel een corner. Daarmee is de kans op een tegendoelpunt veel groter. Cillessen mag dan geen penalties stoppen, maar een penalty die in de hoek geschoten wordt zal Ryan ook bijna niet stoppen. Die bal die naast wordt geschoten, schieten ze die binnen de palen dan zit hij er te ver vandaan omdat hij te kort is.

Ik vind het een prima keeper, maar hij zal nooit een topper worden. Als hij 10 centimeter langer had geweest misschien wel, maar je ziet gewoon het verschil met bijvoorbeeld Courtois, die pakt veel meer ballen vast.

Casillas was jarenlang 1 van de beste keepers ter wereld met een lengte van amper 185 cm(3 cm groter dan Ryan). Dat een kleine lengte een enorm nadeel is als keeper is een feit, maar dat het uitsluit dat je een topper wordt, vind ik een brug te ver.

• 4 weken later...

De scheidsrechterlijke dwaling die Dnipro een gouden uitdoelpunt gaf heeft de doorslag gegeven, Napoli moest wel scoren en Dnipro strafte dat af. Proficiat, scheidsrechters. 2 mensen die 1 meter buitenspel staan niet zien, daarvoor moet je meer dan achterlijk zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...