Jump to content

[NEW][€800] Laptop voor school


ColaGlas

Recommended Posts

Budget: €800, heel misschien als het echt de moeite is wil ik tot €1000 gaan.

Doel: Ik ga de opleiding Industrieel Ingenieur Informatica volgen, de laptop is dus bedoeld voor school (o.a. beginnend programmeren) en een beetje voor te gamen (kot LAN parties :D ). Ben op het gebied van laptops niet echt mee dus ik dacht beter eerst wat advies vragen. ;)

Merk pc of samengesteld: Laptop, heb geen voorkeur voor een specifiek merk.

SSD, ja of nee?: Mag

Besturingssysteem: Liefst Windows 7 maar aangezien alles Windows 8 is tegenwoordig maakt het niet zoveel uit. Windows 7 kan ik er later zelf nog op zetten.

Overig: Liefst een 17 inch scherm.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk wel dat het een goed budget is, ik heb trouwens een macbook van school in de prijs van 1300 euro.
Heel leuk dat je een overpriced laptop heb gekocht waar je niet op kan gamen.

Een paar suggesties:

Asus N750JK-T4171H - €929,-

Perfecte laptop voor een HBO/WO studie. Perfect om op te gamen (een van de beste GPU's in dit segment) en 8 GB RAM (als je met Java gaat programmeren). HDD is sloom, maar die kan je vervangen met een SSD als je die zat bent, je kan ook de CD-rom speler vervangen door een HDD caddy waardoor je een HDD en SSD kan gebruiken (CD-rom speler is vaak een vereiste van de opleiding maar die heb ik maar zelden gebruikten).

Andere laptops die binnen jouw eisen vallen:

Tweakers pricewatch

Je zou bijvoorbeeld ook één van de Acer of BTO laptops kunnen kiezen.

Let op de volgende punten bij een laptop:

  • Resolutie van het scherm (houd >= Full HD (1920x1080) aan voor een goed scherm)
  • CPU: Alle i7 modellen kan je als snel beschouwen, en sommige modellen van de core i5. Gebruik geen core i3 voor informatica vakken, je zal je dood ergeren. Vraag dus bij een i5 om hulp.
  • GPU: Videokaart geheugen (1024MB/2GB) zegt helemaal niets over de performance. Bij laptop videokaarten kom je vaak bij Nvidia of Intel uit. Intel HD graphics is slecht om op te gamen, Nvidia heeft van super low end tot high end. Vraag hier eigenlijk altijd om hulp (en niet van amateurs die zeggen dat ze een macbook bezitten). Slechte videokaarten eindigen meestal op 10,20,30,40 (bijvoorbeeld de GT 620m). Goede Nvidia kaarten zijn bijvoorbeeld de GT 650m, GT750m, GT850m en de Geforce GTX kaarten.
  • Kijk niet naar de harde schijf of geheugen (behale bij ultrabooks). Deze twee componenten kan je altijd makkelijk vervangen in normale laptops, los een SSD kopen is meestal goedkoper.
  • Als je heel zeker wil zijn van je koop, zoek dan de laptop op notebookcheck op (even googelen) en lees de review. Deze gaat dieper in over het toetsenbord, kleurenechtheid etc.

€929 is natuurlijk wel boven je budget, maar als je van plan bent om 4 jaar deze laptop te gebruiken zou ik toch wat meer investeren in een laptop. De Acers zijn bijvoorbeeld al voor 800 euro beschikbaar maar zijn grafisch minder sterk. Asus komt echter wel beter uit de betrouwbaarheidstest (weet de bron niet meer). BTO notebooks zijn in principe ook een goede keuze, als je daar nog even wilt rondkijken.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk wel dat het een goed budget is, ik heb trouwens een macbook van school in de prijs van 1300 euro.
Heel leuk dat je een overpriced laptop heb gekocht waar je niet op kan gamen.

Het is een schoollaptop niet van mij dus, en het is niet voor op te gamen, alleen huiswerk.

>>> Door Megadreams: Ik heb een deel van de quote weggehaald voor de leesbaarheid.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de suggestie, Sublime. Had niet verwacht dat ik voor dat geld toch al een laptop met zo'n specs zou kunnen vinden. :) Ik ga hem meteen eens aan mijn ouders voorleggen (omdat het voor school is willen zij natuurlijk wel een stukje mee betalen)

Meer suggesties zijn altijd welkom.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...