Jump to content

Maps, maps everywhere!


Phoenyxar

Recommended Posts

  • Reacties 1.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    1070

  • NicolaB

    110

  • Dexist

    93

  • SpacyColours

    61

Top Posters In This Topic

Posted Images

En Reet, Waarloos, Ruisbroek...

Ah, Waarloos was me nog niet opgevallen.

En Ruisbroek is niet uniek, daar hebben we er meerdere van.

Beetje hetzelfde als België en Nederland, Verenigde Nederlandse Unie of iets in die richting noemen

Want een geografische term voor een verzameling eilanden is gelijkaardig aan een politieke unie? Nee, dat is niet hetzelfde...

Link to comment
Delen op andere websites

Over plaatsnamen gesproken, jullie kunnen daar ook een flinke discussie over voeren, zeg. hoow.gif

Dan moet je het over zoiets hebben als het verschil tussen een Hagenees en een Hagenaar. Maar dan moet een van ons beide wel uit Den Haag komen, anders is het voor ons beide "like I give A f*". Nu is een Hagenees volgens mij iemand die in Den Haag geboren en getogen is en een Hagenaar iemand die in den Haag woont en er niet geboren is. Maar daar kan je ook leuke discussies over houden hoor, vooral als je een Hagenees een Hagenaar noemt :D

Beetje hetzelfde als België en Nederland, Verenigde Nederlandse Unie of iets in die richting noemen

Want een geografische term voor een verzameling eilanden is gelijkaardig aan een politieke unie? Nee, dat is niet hetzelfde...

Want een unie is meteen altijd een politieke unie natuurlijk. :Y:N

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, want de term "Verenigde Nederlandse Unie" is een politieke term die buiten de politiek om geen betekenis kent. In tegenstelling tot het woordje "Brits" of "Britse eilanden".

En laten we de discussie maar varen of ergens anders verderzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je het over zoiets hebben als het verschil tussen een Hagenees en een Hagenaar. Maar dan moet een van ons beide wel uit Den Haag komen, anders is het voor ons beide "like I give A f*".

Nou dat bedoel ik, want volgens mij is geen van jullie beiden Iers of Brits of wat dan ook. Niet dat je er geen discussie over mag voeren, maar het gemierenneuk op elkaar begint wel erg irritant te worden vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

En laten we de discussie maar varen of ergens anders verderzetten.

Dan moet je het over zoiets hebben als het verschil tussen een Hagenees en een Hagenaar. Maar dan moet een van ons beide wel uit Den Haag komen, anders is het voor ons beide "like I give A f*".

Nou dat bedoel ik, want volgens mij is geen van jullie beiden Iers of Brits of wat dan ook. Niet dat je er geen discussie over mag voeren, maar het gemierenneuk op elkaar begint wel erg irritant te worden vind ik.

Oke, prima. Ik vind het iig altijd een erg leuk schaakspel om tegen Phoenyxar te debatteren (goede argumenten en blijft gewoon beleefd :puh:). Mrja, het verneukt idd wel een beetje de artistieke galerie hierzo (alsof je als 2 kunstliefhebbers in een museum gaat debateren over de oorsprong van Van Gogh ofzo XD)

A-MAD-Pictorial-Map-of-United-States-Front-MAD-Magazine-1981.png

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk kaartje die laatste, maar het komt niet tot leven. Ik bedoel: ik heb tig dingen gezien over die tijd, maar zover ik weet kwamen de romeinen in geen 500 jaar langs het noorden v..d. UK en het noorden van Nederland. Dus al stond hier 450 A.D. dan had ik het nog geloofd.

Maar jij Phoenyxar, jij bent hier de geschiedenisdocent. Dus aan jou om uit te leggen wat deze kaart zo erg onderscheid met het 450 na christus.* :puh:

*Als je het niet wilt, hoeft het niet natuurlijk, maar het leek mij wel interessant :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel niet helemaal correct of volledig helpt dit gifje daarin:

Se7Kzsa.gif

De Romeinen zijn zeker wel in Noord-Nederland en Engeland geweest, zij het met de nodige problemen en men heeft Friesland ook snel terug (moeten) verlaten.

En rond 450 was er niet echt nog een Romeinse Rijk om van te spreken, toen werd het door buitenaf gestuurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...