NicolaB Geplaatst: 1 januari 2016 Rapport Geplaatst: 1 januari 2016 De Romeinen zijn zeker wel in Noord-Nederland en Engeland geweest, zij het met de nodige problemen en men heeft Friesland ook snel terug (moeten) verlaten. En rond 450 was er niet echt nog een Romeinse Rijk om van te spreken, toen werd het door buitenaf gestuurd. Je had toch ook nog het Byzantijnse, Roomse rijk en de Papal states als vervolg op het Romeinse rijk? Ff kijken naar een aantal mappen uit de Dark ages, dat vind ik altijd wel interessant Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 1 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2016 Het Heilig Roomse Rijk heeft eigenlijk niets te maken met het Romeinse Rijk, ook al dat ze dat zelf wel hadden gewild. Hetzelfde kan gezegd worden voor de Pauselijke Staten. Er is een zekere continuïteit van het Romeinse Rijk van Alarik en de Pauselijke Staten, maar er zit wat tijd tussen en het verschil was groot. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 3 januari 2016 Rapport Geplaatst: 3 januari 2016 Wie plaatst 'm even in de hoofdpost? Ik zei het gisteravond ook al in de chat, maar ik vind deze Award echt volkomen verdiend. Het afgelopen jaar was ik wel regelmatig online, maar er was eigenlijk maar één topic dat ik altijd even bekeek als ik online was: dit topic. Geef mij een atlas, en ik ben uren zoet. Inmiddels lukt dat ook aardig met bladeren door dit topic Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 4 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2016 Beijing Subway, met diens wat vreemde perifere lijntjes? Reageren
NicolaB Geplaatst: 4 januari 2016 Rapport Geplaatst: 4 januari 2016 (bewerkt) Het Heilig Roomse Rijk heeft eigenlijk niets te maken met het Romeinse Rijk, ook al dat ze dat zelf wel hadden gewild. Dat zelf willen is an sich natuurlijk al iets Die overeenkomst => Translatio imperii Wat ikzelf altijd wel leuk vind zijn kaarten in birds eye view/vogelvlucht: Van boven naar beneden: Amsterdam 1538 & 1544 Bewerkt: 4 januari 2016 door NicolaB Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 5 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2016 Paris Métro, RER & Tram; kaart uit 2012. London Overground, vaak nogal genegeerd. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 6 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2016 Een MTR-kaart van Kuala Lumpur, niet helemaal volledig. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 7 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2016 Ik dacht eerst "al gepost", maar het is cool dat ze er een moderne tegenhanger voor hebben gemaakt. TfL heeft vandaag een kaartje uitgebracht van de Londense Metro plus de verschillende diensten naar de treinstations. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 8 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2016 Luxemburg en Ierland vallen op zo. Een watermerk, maar een interessant kaartje. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 9 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2016 Als een aanvulling op hierboven, de talen (en regio's) in Sri Lanka: Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 11 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 11 januari 2016 St.Petersburg Metro, een iets betere kaart dan de normale... Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 12 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2016 Een geografisch accurate voorstelling van Zone 1 van de London Underground. De afstand Charing Cross-Embankment is opvallend. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.