Jump to content

Levi Grid


.Levi.

Recommended Posts

  • Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Levi.

    15

  • Visser23

    4

  • KoningJesper

    4

  • RUBENN

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Awesome foto's, meer kan ik er niet over zeggen. Al gedacht om ze in te sturen naar Unsplash.com te sturen?

Thanks! Nee, nog niet over nagedacht. Ik zal is kijken. :)

Wow, prachtige foto's! Mogen deze ook gebruikt worden als achtergronden en/of designs? icon_mrgreen.gif Echt super hoor. Ben benieuwd naar meer!

Fijn om te horen! Ja hoor, je mag ze gebruiken als achtergrond of voor een design. Binnenkort weer een nieuwe reeks!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat. Een. Foto's. Echt hoor. De manier waarop je fotografeert spreekt me enorm aan. Je kiest heel fraaie beelden uit en je foto's zijn heel rijk en gedetailleerd. Echt heel gaaf. worshippy.gif

Omdat je aangegeven hebt dat we ze mogen gebruiken in designs, heb ik er dit mee gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Prachtige foto's hoor. Ik heb vaak genoeg foto's van Bali langs zien komen, maar dat zijn vaak foto's die even snel gemaakt zijn. Wanneer ik die van jou zie komt het op mij over alsof je er echt over hebt nagedacht, want vrijwel overal klopt het. Het zal ongetwijfeld ook zijn dat je wat geluk moet hebben met de lichtval, en of de apen wel zin hebben om te poseren (waren ze erg tam?) maar deze foto's zijn gewoon prachtig. Ik heb een aantal boeken van het WNF, en veel van jouw foto's zouden zo uit die boeken kunnen komen.

Ik zie van alles van je langskomen, zowel uit de natuur als de stad. Wat vind je nou het leukst om te doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Dankje, Gaurdian. Dat is een enorm compliment! Ik denk inderdaad graag na over mijn foto's. Niet zozeer dat ik vooraf bedenk wat ik ga schieten, want meestal gebeurt dat intuïtief op locatie. Ik probeer wel rekening te houden met 'the rule of third', zodat de compositie van de foto goed is. Op het begin moet je hier wel een beetje mee oefenen en voelt het misschien wat onwennig. Hier heb ik tegenwoordig weinig last van gelukkig. Het gaat nu meer vanzelf en voelt heel natuurlijk aan om op die manier te fotograferen. Lichtval is zeker belangrijk. Als de zon op zijn hoogst staat heb je het als fotograaf vaak het lastigst. Je foto's zien er dan vaak flets en kleurloos uit omdat er schaduw en diepte ontbreekt. Voor en na de middag vind ik vaak de mooiste momenten op een dag om foto's te schieten. De zon is dan het minst fel en heeft dan een wat zachtere kleur geel/oranje. De meeste apen waren redelijk tam, maar je moest ook mazzel hebben dat ze niet opeens de andere kant op keken of weg zouden springen. En juist daarom heb ik er heel wat foto's doorheen geschoten. Over het algemeen ben ik meer van natuurfoto's. Ik kan daar momenteel nog heel veel uit halen voor mijn gevoel. Steden of architectuur vind ik net zo interessant trouwens. Van mensen maak ik nog (te) weinig foto's en zou ik graag wat meer willen doen. Het voelt nog onwennig om mijn camera op mensen te richten en dan met name als je ze van dichtbij wilt fotograferen. Soms kun je het ook gewoon vragen en vinden ze het prima, maar dat doe ik nog niet echt.. Dus voorlopig van een afstandje maar.

27/45 foto's

post-1925-0-80534300-1444931572.jpg

Spelende kinderen met zelfgemaakte vliegers.

post-1925-0-73364300-1444931573.jpg

De meeste honden zijn zwerfhonden, deze hadden een halsband om en hebben dus mogelijk een baasje. Terwijl ik door het dorpje wandelde en voorbij een tempeltje liep, zag ik deze hondenvrienden een dutje doen, ieder op zijn eigen treetje.

post-1925-0-61768100-1444931576.jpg

Ik liep de steeg in om te kijken of ik een mooie foto kon maken, totdat een zwerfhondje mij opmerkte en nieuwsgierig mijn kant kwam opgerend. Ik liep een stukje naar achteren, zakte door mijn knieën en maakte deze shot.

post-1925-0-67409800-1444931578.jpg

Een eenzame palmboom in de prachtige rijstvelden van Sidemen.

post-1925-0-01426800-1444931582.jpg

De zon is scherp en daar sta je dan, te ploegen en te zweten midden in de rijstvelden. Respect.

post-1925-0-79071000-1444931582.jpg

Met zijn slippers netjes op de kant, met de blote voeten beulend door de modder.

post-1925-0-84906300-1444931583.jpg

Ik heb eventjes staan kijken hoe zorgvuldig ze bezig waren. Het was bijzonder om te zien hoe ze samen te werk gingen op dit stukje land.

post-1925-0-84776200-1444931584.jpg

Nu zag ik hem werken vanaf de zijkant. Meteen wist ik dat dit een mooie foto kon gaan worden. Na de eerste shot leek het mij ook mooier als hij iets verder van het huisje op de achtergrond wegliep, zodat de foto een mooi en evenwichtig beeld zou krijgen. Dat hij ook nog even achter zich om kijkt maakt het voor mij af. Persoonlijk mijn favoriet.

post-1925-0-88590000-1444931585.jpg

Ik zag de opgestapelde zakken zaden langs de weg liggen en vond het belangrijk dat ook dit op de foto kwam te staan. Dat is tenslotte hetgeen wat je daar overal om je heen ziet groeien.

post-1925-0-87697000-1444931586.jpg

Op mijn weg terug door het dorpje zag ik dit kleine jongetje voor zijn huis staan. Het leek alsof hij zijn huis aan het bewaken was. Niet veel toeristen komen in dat dorpje, dus waarschijnlijk was hij gewoon nieuwsgierig wat ik daar aan het doen was.

Link to comment
Delen op andere websites

Wauw, dat is het enige woord wat ik kan bedenken bij deze foto's. Ze zijn echt prachtig geworden. Ik ben met name erg te spreken over de details die in de foto's zitten verwerkt. Neem dus als voorbeeld het paar slippers aan de kant, terwijl meneer keihard aan het werk is. De eenzame palmboom in een groot landschap is ook zeer mooi. De zwerfhond in het steegje is wel mijn persoonlijke favoriet; alles klopt gewoon. De hond staat prachtig in het midden van het beeld, de lichtinval is super en de omgeving is ook mooi. Daarnaast kijkt de hond zo schattig in de camera met z'n staart omhoog. Prachtig. Complimenten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Wauw, dat is het enige woord wat ik kan bedenken bij deze foto's. Ze zijn echt prachtig geworden. Ik ben met name erg te spreken over de details die in de foto's zitten verwerkt. Neem dus als voorbeeld het paar slippers aan de kant, terwijl meneer keihard aan het werk is. De eenzame palmboom in een groot landschap is ook zeer mooi. De zwerfhond in het steegje is wel mijn persoonlijke favoriet; alles klopt gewoon. De hond staat prachtig in het midden van het beeld, de lichtinval is super en de omgeving is ook mooi. Daarnaast kijkt de hond zo schattig in de camera met z'n staart omhoog. Prachtig. Complimenten.

Bedankt voor de lovende woorden, Visser!

De volgende reeks. smile3.gif

38/45

post-1925-0-94177500-1446578864.jpg

Zeer fijn onderkomen voor een paar dagen in het dorpje Sidemen. Veel rust en een prachtig uitzicht.

post-1925-0-80638100-1446579097.jpg

Het uitzicht.

post-1925-0-78554000-1446579098.jpg

Het prachtige Munduk waterval, omgeven door flinke bossen klimplanten.

post-1925-0-82870700-1446579099.jpg

Uitzicht op het Tamblingan meer in het noorden van Bali. Laaghangende wolken me de zon schijnend op de struiken en bomen voor mij.

post-1925-0-80462300-1446579100.jpg

Uitzicht op het Buyan meer, Bedugul in het noorden van Bali.

post-1925-0-73601000-1446579101.jpg

Ulun Danu Temple aan het meer van Beratan, Bedugul.

post-1925-0-84969700-1446579102.jpg

Even weg van de massa, hier een visser die rustig aan het werk is tussen het riet en zijn uitgezette vallen in het water controleert.

post-1925-0-85496600-1446579103.jpg

Een spektakel voor veel mensen (Tegenungan waterval), omdat je zoals je ziet vlak naast de waterval kunt staan.

post-1925-0-87197600-1446579104.jpg

Van een afstandje, omringt tussen al het groen, de Tegenungan waterval.

post-1925-0-89886200-1446579105.jpg

Nog een fijn onderkomen, maar nu aan het strand van Mushroom Bay in Nusa Lembongan. Een eilandje op een klein half uurtje varen met de boot.

post-1925-0-83294500-1446579106.jpg

Vanaf je hut in een paar stappen zo het strand op. Even genieten... want dit is toch echt anders dan wat ik gewend ben.

Link to comment
Delen op andere websites

Wederom erg mooie foto's, maar het is dan ook een fotogeniek eiland.

Wat me vooral opvalt is de tweede foto, waarbij je scherp stelt op een paar bladeren, terwijl die uiteindelijk in de hoek van de foto belanden. Experiment, of met voorbedachte rade gedaan? Want ik denk niet dat het per ongeluk zo gegaan is ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad bewust gedaan om te kijken of dat een leuk effect zou geven in deze scene. Nadat ik de foto had gemaakt en deze bekeek, vond ik dat het blur (wazige) effect op de achtergrond een wat dromerig en warm gevoel gaf aan de foto. Wederom bedankt voor je reactie!

We sluiten af met een knaller!

45/45

post-1925-0-34946100-1447106459_thumb.jpg

Panorama view over Nusa Lembongan met op de achtergrond de 3000 meter en daarmee de hoogste berg van Bali, Mount Agung.

post-1925-0-94215100-1447106464_thumb.jpg

Via een brug (zie in de verte) naar het eilandje Nusa Ceningan. Een prachtig uitzicht over de rivier dat momenteel ebb is.

post-1925-0-43877600-1447106470_thumb.jpg

Spiegelglad water bij Nusa Ceningan.

post-1925-0-63825200-1447106475_thumb.jpg

Ik moest even stoppen met de scooter om hiervan een foto te maken. Wat ik vooral mooi vind zijn de kleine plasjes op de voorgrond.

post-1925-0-86041200-1447106480_thumb.jpg

Nusa Lembongan waar veel zeewier wordt geoogst en talloze bootjes langs het strand liggen.

post-1925-0-64842800-1447106453_thumb.jpg

Ik liep over de scherpe rotsen om een mooie foto te maken van het water dat met enorm veel kracht een uitweg probeert te vinden tussen de rotsen van Devil's Tears in Nusa Lembongan. Op het moment van lopen zag ik door het opstuivende water en de zon die scheen, een klein regenboogje tevoorschijn komen. Dit moest en zou ik vastleggen.

post-1925-0-09992900-1447106486_thumb.jpg

Geweldige waterexplosies bij Devil's Tears, Nusa Lembongan.

Link to comment
Delen op andere websites

Echt supervet weer. Fantastische foto's hoor. Mooi om een stukje mee te krijgen van andere landen. Hoe die rivier er bij ebb bij ligt, heb ik zelf nog nooit eerder gezien. Het ziet er echt prachtig uit. De twee laatste foto's zijn mijn favoriet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Zijn die foto's van Bali met je iPhone gemaakt?! Daaaamn ziek.

Je hebt echt talent. Tegenwoordig kan iedereen 'fotograferen', ook omdat er zoveel filter-apps zijn die alledaagse 'kiekjes/snapshots' al een tof effect geven, maar jij hebt er echt oog voor en dat is bijzonder. Ik vind niet alle foto's even mooi, maar je composities intrigeren! Je kiest niet voor de meest voor de hand liggende composities waardoor de foto spannend is/blijft, wat dat betreft balanceer je af en toe wel op 'de fotografie-regels' die je eerder noemde. Daar houd ik van! Doe jij ook aan videobewerking en shit? Met een 'blik' als deze zou je, na even flink oefenen, hele bijzondere dingen kunnen maken denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...