Jump to content

Logo Design en meer


Visser23

Recommended Posts

Ik ben eventjes bezig met een logo voor mezelf te maken. Het gaat om "DM-Design". Ik ga me bezig houden met flyers, posters, webdesign en programmeren. Ik wil een eigen huisstijl creëren en dus heb ik ook een eigen logo nodig.

rix0rn.png

Wat vinden jullie hiervan? Tips? Verbeteringen? Ik heb nog niet vaak logo's gemaakt, dus ben wel benieuwd naar wat jullie vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Lekker strak(krom :7) en simpel maar toch mooi!

Vind de groene persoonlijk het mooiste, lekker fris!

Het logo rechts boven heeft ook wel wat. Die heeft wat meer contrast dan de anderen, meer verschil in kleuren, alleen jammer dat het kleinste streepje bijna onzichtbaar is, althans op mijn scherm :).

Link to comment
Delen op andere websites

Netjes.

Het logo zelf, de kromming, vind ik zeer geslaagd als logo. Het is herkenbaar en simpel, en dat moet het zijn. De kleurengradaties zijn ook mooi, daar kun je leuk mee experimenteren.

Wat de tekst betreft kan het mij niet echt bekoren. Je logo zou volgend mij veel beter tot zijn recht komen zonder de zwarte tekst. Je streeft naar die simpliciteit, en toch doe je die teniet met die tekst en die borstel. Keep it simple, en het resultaat is mooier.

Wil je er toch echt je naam bijplaatsen, kun je dat altijd onderaan nog doen. Dat kun je gemakkelijk weghalen en er terug opzetten, afhankelijk van de functie die je logo ergens moet vervullen. Wel zou ik voor een ander lettertype opteren, want dit is nu niet zo'n strak of simplistisch lettertype, en dat is je logo wel. Voor meer fonts kun je altijd op sites als www.dafont.com gaan kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat het logo betreft vind ik het goed gevonden. Ziet er strak uit, en omdat je heldere kleuren gebruikt springt het er zeker uit. Ook de individuele exemplaren vind ik goed gelukt qua kleurencombinatie, behalve die rechtsboven; daar zou ik met de kleine en middelste veeg voor een wat bruinere kleur gaan, nu lijken die twee erg op midden-onder.

Wel zou ik de kwast niet transparant laten maar het de kleur geven wat het aan het verven is en de lijn overeen laten komen met de kwast qua dikte.

Dat. De kwast zou je dan niet helemaal in het verlengde van de veeg kunnen doen, maar iets uit de lijn (als je begrijpt wat ik bedoel)

Wat dat andere design betreft, zet er top uit, lekker kleurig (misschien iets te vaak een fout trainingspak uit de '90 aangehad?) Alleen dat witte rondje onderaan de linkerpoot van de M vind ik storend, niet passend bij de rest, die zou ik weghalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat de tekst betreft kan het mij niet echt bekoren. Je logo zou volgend mij veel beter tot zijn recht komen zonder de zwarte tekst. Je streeft naar die simpliciteit, en toch doe je die teniet met die tekst en die borstel. Keep it simple, en het resultaat is mooier.

Eens. Daarnaast, als het logo gebruikt gaat worden op verschillende formaten, moet je erover nadenken dat alles duidelijk blijft op verschillende formaten. Iets wat ik bij deze tekst betwijfel...

Voor de rest ben ik wel erg te spreken over de vorm van het beeldmerk. Mooie kleuren! De rode vind ik zelf het mooiste, maar dat is ook persoonlijk. Je zou bijv. ook (licht) grijs kunnen gebruiken voor de kleine 'bogen', en dan de grootste boog in de kleur van de kwast. En dan de kwast uiteraard op de laatste boog plaatsen.

Dan je andere design, ik weet niet waar je het voor gaat gebruiken, maar het ziet er echt flitsend uit! Heel vet! :tu:

Wellicht dat je de tekst er onder groter kan maken, deze was mij amper opgevallen. Oh en waar staat de DM in 'DMD' eigenlijk voor?

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de mooie reacties! Hier kan ik zeker wat mee! Wat betreft het logo ben ik inderdaad niet tevreden. Ik ga dus zo snel mogelijk jullie tips opvolgen en kijken of het mooi staat op een website, briefpapier etc.

Waar ik het laatste design voor ga gebruiken weet ik nog niet. Ik had gewoon zin om een soort wallpaper te gaan maken. Misschien ga ik hem wel gebruiken voor de voorkant van mijn verslagen op school, dus dat ik hem in A4-formaat ga maken.

Oh en waar staat de DM in 'DMD' eigenlijk voor?

Dijkstra's (Multi) Media Design

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het eens met de reacties hierboven.. die kast is te geplakt en moet een verlengde van je ''vegen'' worden(lijkt mij).

Tekst heeft ook nog wat werk nodig, ik persoonlijk zou het niet in een combinatie brengen. ik zou van de vegen plus kwast een beeldmerk maken, en daarnaast een kenmerkend tekst creëren waarbij je deze dus ook los kunt gebruiken.

dat andere design is tof! maar als je er langer na kijkt kun je toch wat onrustigheden ontdekken die al genoemd zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Beter! Ziet er goed uit! :tu:

De lichte kleurverschillen van grijs voegen net dat extra toe.

De opmaak van de tekst weet ik niet zo. Het komt mij iets te dik over. Je kan varieëren van fontdikte, light tot regular bijvoorbeeld.

De kleur van de tekst zou ik ook overeen laten komen met de kleuren erboven.

Doe hiermee wat je wilt want deels is het ook m'n eigen gevoel, en het blijft jouw design :D

Ga zo door in ieder geval!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...