Jump to content

Opzienbarend nieuws


Melchior

Recommended Posts

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    36

  • Morpheus 83

    22

  • Lantyz

    15

  • Baffie

    15

ik vrees dat die film The day after tomorrow gelijk zal hebben over de toekiomst van onze wereld overal natuurrampen alleeen hoop ik van niet dat het zal gebeuren :(

jah ik kan voelen dat de lucht heeeel erg vervuild is want heb nu hevige astma , ook in laatste tyd gebeuren heel veel slechte dingen zoals 11september 2001, oorlog in irak, tricolor verzonken en dan paar daagjes later ofzo andeer schip by Spanje ook gezonken en veel olie verspild en nu die klote zeebeving dat allemaal zorgt wel voor hogere dodental in laatste 5jaren vind ik

volgens me is Mother Nature kwaad op aarde wat de mensen de natuur aangedaan hebben hoor zoals vb kijk naar ozon ofzo is er nu al heel erg grotere gat door hevige luchtvervuiling

ik hoop dat toekomstige mensen de natuur wat meer respect geven ook al is natuur geen mens ofzo maar toch vind ik dat mensen ook wat erg goed zorgen voor natuur hoor

maarja voor diegene niet willen voor natuur zorgen => stupid bitches zou ik zeggen

diegene wel voor natuur willen zorgen => leve green peace ;)

Ik heb ook astma en ik merk er niet echt wat van. Ik ben alleen sinds de laatste tijd een beetje benauwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Moet je dit bericht eens lezen, echt fantastisch hoe iedereen meehelpt!

De Nederlandse actie voor de slachtoffers van de tsunami in Azië heeft 112.144.000 euro opgeleverd. Tegen middernacht werd die eindstand bekend tijdens de Nationale Actie voor Azië, een gezamenlijke televisieactie van Nederland 2, RTL4 en SBS6.

De Samenwerkende Hulporganisaties haalden 72 miljoen binnen voor de Nationale Actie voor Azië op televisie donderdag begon. Giften van particulieren, veel kinderen en bedrijven in ontvangst genomen door 2000 vrijwilligers, waaronder 160 bekende Nederlanders, stuwden dit bedrag in de loop van de avond op voorbij de 100 miljoen euro.

Drie zenders

Op televisie waren het Nederland 2, RTL4 en SBS6 die zich samen hard maakten voor de slachtoffers in Azië en Oost-Afrika. Op alle drie zenders was om 18.30 uur RTL Boulevard te zien. Voor de gelegenheid schoof Mies Bouwman aan bij Beau van Erven Dorens en Albert Verlinde. De 'koningin van de geldinzameling' bleek haar kunstje waar ze in 1962 met de actie voor Het Dorp geschiedenis mee schreef, nog niet verleerd. Met overtuiging, recht in de camera, maakte ze de kijker duidelijk dat zelfs de kleinste gift van grote waarde is.

100 Miljoen

Geen Nationale Actie voor Azië zonder televisieshow. Vanaf 20.30 uur presenteerden Robert ten Brink, Paul de Leeuw en Martijn Krabbé een show waarbij alles in het teken stond van geld, geld voor giro 555. Begonnen zij nog met een stand van 72 miljoen euro, na middernacht was de magische grens van 100 miljoen ruimschoots gepasseerd en eindigde de uitzending met 112.144.00 miljoen euro op de teller.

Geschiedenis

Tussendoor kreeg Nederland over drie zenders nog het SBS-nieuwsprogramma Hart van Nederland te zien en een speciale TV-Show die normaal gesproken aan Nederland 2 is voorbehouden. Nederland schreef donderdag weer eens geschiedenis. Radiogeschiedenis, televisiegeschiedenis, actiegeschiedenis.

Radio 555

Zes commerciële radiostations en 3FM probeerden ook zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel onder de naam Radio 555. De initiatiefnemers van het tijdelijke station organiseerden donderdagavond ook een benefietconcert op de Dam in Amsterdam. Daar gaven Blof, Acda en De Munnik, Kane-zanger Dinand Woesthoff, Do en dj Tiësto optredens. Ruim 25.000 mensen waren op de been voor het benefietconcert.

Benefietsingle

'Als je iets kan doen', de benefietsingle van de Nederlandse artiesten voor de slachtoffers van de tsunami is donderdagavond in première gegaan. Dat gebeurde tegelijkertijd op drie televisiezenders en zeven radiostations. De tekst van het nummer is geschreven door Karin Bloemen en gecomponeerd door Tjeerd Oosterhuis. De single ligt vanaf vrijdag in de winkels. De opbrengst gaat naar giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO).

Artiesten

Het lied is door een keur aan Nederlandse artiesten ingezongen. Mathilde Santing, Ali B, Trijntje Oosterhuis, Freek de Jonge, Tim Akkerman van Di-Rect, Sharon den Adel van Within Temptation, Jan Smit en Do zijn enkele van hen.

Telefoonnummer

De televisiestations hebben speciaal voor de actie het telefoonnummer 0800-1112 geopend. Tweeduizend vrijwilligers, onder wie bekende Nederlanders, beantwoorden telefoontjes van mensen die nog bijdragen willen doorgeven. Als de lijnen overbezet raken, kunnen donateurs ook gebruik maken van de machtigingskaart die donderdag bij zes miljoen huishoudens in de brievenbus valt.

Balkenende

Minister-president Balkenende is trots op Nederland. Hij zei dat donderdag tijdens de televisieactie voor Azië. "Ik ben zo trots op wat er allemaal in Nederland gebeurt. Kinderen die statiegeldflessen ophalen, bedrijven die geld storten."

Saamhorigheid

De minister-president roemde de Nederlandse saamhorigheid en solidariteit met de slachtoffers. Hij deed een oproep aan alle kijkers geld over te maken op giro 555.

Nationale actie

De succesvolste nationale actie tot woensdag was in 1999 voor de vluchtelingen in Kosovo. De opbrengst was toen 114 miljoen gulden (bijna 52 miljoen euro).

Woensdag stond Nederland al drie minuten stil bij het leed in Azië. Bij de ramp kwamen zeven Nederlanders om, maar voor het leven van dertig vermisten wordt gevreesd. Van nog 102 andere Nederlandse bezoekers of inwoners van het rampgebied is het lot nog onduidelijk.

Bron: www.nu.nl

Ik vind het écht geweldig, je kan echt zien dat héél Nederland en zelfs heel de wereld zich inzet voor Azië. Michael Schumacher heeft zelf ook al € 10 miljoen gegeven. Vind ik echt goed van hem. De FIFA had volgensmij ook al rond de 3 miljoen gegeven. Echt fantastisch

Bewerkt: door Baffie
Link to comment
Delen op andere websites

daar heb ik een topic over gemaakt, maar het maakt niet uit.

Ik vind het gewoon goed wat ze hebben gedaan, zodra onze harten geraakt worden gaan de beurzen open, zo zijn Nederlanders.

Als wij zo iets mee zullen maken hier worden wij ook geholpen

Link to comment
Delen op andere websites

Artiesten

Het lied is door een keur aan Nederlandse artiesten ingezongen. Mathilde Santing, Ali B, Trijntje Oosterhuis, Freek de Jonge, Tim Akkerman van Di-Rect, Sharon den Adel van Within Temptation, Jan Smit en Do zijn enkele van hen.

Dat lied hoor ik om het kwartier op TMF ( ook wel logish ).

Lijkt b.t.w ook op het idee van Band Aid :rolleyes: ..

Weet iemand hoe het nummer heet ? :blink:

Link to comment
Delen op andere websites

Artiesten

Het lied is door een keur aan Nederlandse artiesten ingezongen. Mathilde Santing, Ali B, Trijntje Oosterhuis, Freek de Jonge, Tim Akkerman van Di-Rect, Sharon den Adel van Within Temptation, Jan Smit en Do zijn enkele van hen.

Dat lied hoor ik om het kwartier op TMF ( ook wel logish ).

Lijkt b.t.w ook op het idee van Band Aid :rolleyes: ..

Weet iemand hoe het nummer heet ? :blink:

Als je iets kan doen heet het Lees us even het stukje erbovu man :puh: Eerst ff lezu dan vragu B)

Link to comment
Delen op andere websites

daar heb ik een topic over gemaakt, maar het maakt niet uit.

Ik vind het gewoon goed wat ze hebben gedaan, zodra onze harten geraakt worden gaan de beurzen open, zo zijn Nederlanders.

Als wij zo iets mee zullen maken hier worden wij ook geholpen

Dat hebben we gezien in 1953, met de watersnoodramp, meteen kwamen er vanuit een heleboel landen hulp met geld en goederen. Wel goed dat we als wereld elkaar helpen. Als we in zulk soort gevallen nog over politiek zaten te zeuren was het helemaal verschrikkelijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het heel goed dat jij zoveel geld voor Azië overhebt, maar bij de Atoombommen zijn er totnogtoe meer doden gevallen. Bij alleen de atoombom op Hiroshima waren al meer dan 200.000 doden. Maar dat was ook geen natuurramp. Dat was gewoon een verschrikkelijk middel om de oorlog te beëindigen wat zoveel doden tot gevolg had.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke in het begin vond ik het heel erg vandaag vind ik het 50% minder erg dan eerst

Super veel geld is al gestord ( En dat is nu wel v*rdomme genoeg ja reclames !!!!!! ) en als ik zie hoe die mensen daar met het uitgedeelde voedsel omgaan dan vervalt mn zin al helemaal om te storeten..

En het wordt te opdringereig , ze vragen zelfs kinderen van 6 jaar hun ZAKGELD te storten of te werken !!! halooooooowww ? Get a life !

Even over dat eten:

Americaanse Helicopter 1 bestuurder 2 soldaten...

Die soldaten delen 4 dozen met eten uit..

IN die 4 dozen zitten 4 zakken RIJST van 2.5 kilo , deze ZAKKEN IN de doos moeten worden uitgedeeld... dit gaat echter niet omdat 4 oo zo arme inwoners gewoon die hele doos pakken wat schreeuwen en weg rennen...

Wij moeten maar DELEN en geld storten en hun dan ?

Freek...

Link to comment
Delen op andere websites

Oke in het begin vond ik het heel erg vandaag vind ik het 50% minder erg dan eerst

Super veel geld is al gestord ( En dat is nu wel v*rdomme genoeg ja reclames !!!!!! ) en als ik zie hoe die mensen daar met het uitgedeelde voedsel omgaan dan vervalt mn zin al helemaal om te storeten..

En het wordt te opdringereig , ze vragen zelfs kinderen van 6 jaar hun ZAKGELD te storten of te werken !!! halooooooowww ? Get a life !

Even over dat eten:

Americaanse Helicopter 1 bestuurder 2 soldaten...

Die soldaten delen 4 dozen met eten uit..

IN die 4 dozen zitten 4 zakken RIJST van 2.5 kilo , deze ZAKKEN IN de doos moeten worden uitgedeeld... dit gaat echter niet omdat 4 oo zo arme inwoners gewoon die hele doos pakken wat schreeuwen en weg rennen...

Wij moeten maar DELEN en geld storten en hun dan ?

Freek...

Wij moeten maar DELEN en geld storten en hun dan ?

Ik vraag je : Wat kunnen de Aziatishe op zo'n moment doen ? ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...