Jump to content

Opzienbarend nieuws


Melchior

Recommended Posts

De aarde blijkt ook sneller te draaien:

De zeebeving die Azië heeft getroffen, heeft grotere gevolgen dan voorzien. Amerikaanse wetenschappers zeggen dat de aarde een fractie sneller is gaan draaien. Hierdoor wiebelde onze planeet om zijn as, wordt gemeld.

Volgens NASA-wetenschappers is de aarde door een verplaatsing van massa naar het centrum van de planeet drie microseconden sneller om zijn as is gaan draaien. Dat is een miljoenste van een seconde. Ook is de as waar de aarde om draait, verschoven met ongeveer 2,5 centimeter.

Compacter

Volgens de wetenschappers komt is bij de beving een enorme tectonische aardschol onder een andere geschoven. Daardoor werd de aardbol iets compacter, en dat zorgde ervoor dat de aarde gaat sneller is gaan draaien.

De onderzoekers verwachten dat de veranderingen zo klein zijn dat ze niet waarneembaar zijn met satellieten, maar ze sluiten het niet uit.

De versnelling kan wel invloed op de tijd hebben. Als de aarde sneller draait, gaat de tijd ook sneller. Om het verschil goed te maken zou aan het einde van het jaar een soort schrikkelseconde moeten worden ingevoerd.

Bron: nos.nl

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    36

  • Morpheus 83

    22

  • Lantyz

    15

  • Baffie

    15

Beroemdheden gaan nu ook geld geven aan de getroffen gebieden.

Jackie chan was de eerste. (weet alleen het bedrag niet meer)

Ook hoorde ik dat dit waarschijnlijk de grootste ramp was/is van de afgelopen jaren. Met ze (nu) ruim 120.000 doden.

Link to comment
Delen op andere websites

De aarde blijkt ook sneller te draaien:

De zeebeving die Azië heeft getroffen, heeft grotere gevolgen dan voorzien. Amerikaanse wetenschappers zeggen dat de aarde een fractie sneller is gaan draaien. Hierdoor wiebelde onze planeet om zijn as, wordt gemeld.

Volgens NASA-wetenschappers is de aarde door een verplaatsing van massa naar het centrum van de planeet drie microseconden sneller om zijn as is gaan draaien. Dat is een miljoenste van een seconde. Ook is de as waar de aarde om draait, verschoven met ongeveer 2,5 centimeter.

Compacter

Volgens de wetenschappers komt is bij de beving een enorme tectonische aardschol onder een andere geschoven. Daardoor werd de aardbol iets compacter, en dat zorgde ervoor dat de aarde gaat sneller is gaan draaien.

De onderzoekers verwachten dat de veranderingen zo klein zijn dat ze niet waarneembaar zijn met satellieten, maar ze sluiten het niet uit.

De versnelling kan wel invloed op de tijd hebben. Als de aarde sneller draait, gaat de tijd ook sneller. Om het verschil goed te maken zou aan het einde van het jaar een soort schrikkelseconde moeten worden ingevoerd.

Bron: nos.nl

Aha dan worden we eerder oud :lol: ik d8 al wat gaat de tijd toch weer hard :lol:

Maar wel een mooie theorie, maar zou zulke dingen niet vaker kunnen gebeuren?

Schrikkelseconde: onzin wat heb je daaraan? dan zou een jaar dan om de 4 jaar 365 dagen 23 uur 59 minuten en 44 seconden duren en in een normaal jaar een seconde minder, wat heb je daaraan?

Link to comment
Delen op andere websites

Als het komt, dan komt het end an zijn we er niet meer, heel simpel.

Het boeit mij noet zo veel namelijk

gelukkig heb ik een bunker onder mijn huis dus zo snel zal ik niet verdwijnen net als de mensen die getroffen zijn door de tsunami's

*inmiddels al meer dan 10.000 opgehaald voor de slachtoffers*

Link to comment
Delen op andere websites

Als jij zeg dat alleen God de aarde kan laten overspoelen dan kan God ook wel voor een meteoriet zorgen die de aarde verpletterd. En intussen is het dodental alweer opgelopen tot meer dan 126.000. Bij ons in de kerk gaan we ook een collecte ervoor houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...