Jump to content

Recommended Posts

• Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Lantyz

61

• danielc

32

• need my speed

21

• Lakser_u

17

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Heey mensen!

Ik heb zelf uitgevonden hoe dingen werken, gewoon met behulp van internet.

In de mapeditor treden veel fouten op, omdat het niet op xp berekend is. Je moet gewoon geduld hebben en een beetje proberen, en ik weet nu hoe je sommige fouten ontwijkt.

Scripten kan ik nu een heel klein beetje, maar je kan op internet veel vinden. Ga eens naar project cerbera (zoek ff op google) en je kan een heleboel vinden. Wikigta is ook aardig nuttig, vooral als je net begint.

Ik laat nog wel eens een post achter als ik echt concrete tips heb, maar het belangrijkste is geduld, en als je dat niet hebt, begin hier dan niet aan :D

>>> Door Lantyz: Denk aan de datum! Je reageert op een probleem van een half jaar oud<<<

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het leek me leuk om eens GTA2 te modden en ik heb dus de GTA2 Editor geïnstalleerd. Zo te zien werkt het allemaal op Vista, inclusief de Top Down View, alleen heb ik een probleem met de Tile Selector. Ik kan namelijk maar één tile zien, de rest is volledig wit. Als ik op die ene tile klik en met de pijltjestoetsen naar rechts beweeg, komen er wel nieuwe tiles, maar als ik weer terug naar links ga en de volgende regel wil laten verschijnen, zijn er veel tiles op de bovenste regel verdwenen. Weet iemand toevallig of hier een oplossing voor is? Werken in de compabiliteitsmodus leverde niks op. Ik heb even een screenshot bijgevoegd voor de duidelijkheid. :)

post-13783-1199024496_thumb.png

Geplaatst:
Zo te zien werkt het allemaal op Vista, inclusief de Top Down View

Dat is zowaar het eerste positieve wat ik over Vista gehoord heb. :puh:

Onzichtbare tiles in de tile selector is een bekend probleem in Windows XP en zal in Vista waarschijnlijk niet veel anders zijn. Voor zover ik weet is hier geen oplossing voor. Het enige wat er op zit is iedere tile selecteren als je naar een bepaalde tile op zoek bent. Dit is vooral lastig in het begin, maar het went vanzelf. Zie ook Map_Editor_(GTA2), "Problemen bij moderne besturingssystemen" op WikiGTA.

Kun je wel zones plaatsen met Vista?

In ieder geval welkom in de GTA2 modding scene. Blijf vooral nog even plakken. :Y

Geplaatst:
(...) Kun je wel zones plaatsen met Vista? (...)

Nee, de editor crasht meteen, dus dat probleem blijft voorlopig bestaan. :N

Geplaatst:

Ik heb een weg gemaakt en hem als 'ROAD' geselecteerd nu zegt wikiGTA dat ik als ik op '2'' druk ik groene pijltjes hoor te zien ik zie ze niet :bonk:

mvg jesse

Geplaatst:

Zorg dat je het normale scherm voor je hebt en selecteer een stuk weg. Klik dan in Block Info onder het kopje Block Type op Road. Duk nu op de 2 bovenaan de toetsen van de letters, dus boven de Q en de W. Als het goed is, zie je nu dat geselecteerde deel zwart. Het kan zijn dat er al pijltjes staan (dan heeft de Editor er zelf een richting aan gegeven), maar het kan ook zijn dat er geen pijltjes staan. Onder Block Type staat Arrows, met Green en Red. Vink nu één van de hokjes (L, R, U of D) onder Green aan. (Green is gewoon voor de wegen, Red zijn ook voor de wegen, alleen dan bij missies.) Als het goed is verschijnen nu een aantal groene pijltjes in dezelfde richting op je geselecteerde stuk weg. Nu kan je ook één blokje selecteren en aanpassen. Succes! :)

Geplaatst:

Ik denk dat bus bedoelt dat de pijlen op de weg niet zichtbaar zijn, ook al heeft hij ze wel geplaatst. Dit is een probleem dat zich bij mij ook wel eens voordoet. Ik heb hier standaard last van wanneer ik een map open door direct op het mapfile te klikken, in plaats van eerst de editor te starten en vanuit de editor een map te openen. Om het probleem te verhelpen is het bij mij voldoende om de editor te herstarten.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Sorry voor de bump... Maar ik heb een vraagje:

Bij de tut van gebouwen maken op WikiGTA staat er: ''Je kunt nu de selectie veilig weghalen zonder je gebouw kwijt te raken. De selectie weghalen doe je door op het selectiegereedschap bovenin te klikken, en vervolgens op een willekeurig punt in je map te klikken.''

Nu is mijn vraag: Waar staat dat? (selectiegereedschap)

Staat dit hierbij?

ftuga2.png

En waar?

En dan nog één vraagje:

Bij screens (ik heb nu die van WikiGTA genomen) staan er dingen die ik niet zie:

Dit staat er bij mij:

ftuga2.png

En op WikiGTA staat er dit:

sezk2.png

Weet er iemand hoe je dat 'gereedschap' (rood) daar zet?

Alvast bedankt ^_^

Geplaatst:

Voor de tweede vraag moet je naar het menu View gaan en dan wat tools aanvinken. Ik weet niet precies welke je moet aanvinken, maar zelf heb ik t/m Slope alles aangevinkt en 3D View, Toolbar en Statusbar ook, waarvan je de eerste twee al hebt aangevinkt.

En wat Lantyz bedoelt in de tutorial met op een selectiegereedschap klikken, is dus één van de selectieknoppen aan te klikken (bijvoorbeeld de witte muis) en vervolgens ergens anders in je map te klikken. Succes! :)

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Levels van GTA2 (en onverschillig welke classic GTA, trouwens) hebben een vaste grootte van 256 x 256 x 7 blocks. Dit is niet aan te passen. Kwam je ruimte te kort, dan?

• 11 maanden later...
Geplaatst:

hallo,

Map building lukt al aardig maar ik zit nog met een klein probleempje... ik krijg het maar niet voor elkaar om flat tiles op een slope te krijgen dus gewoon een hekje op een helling ik weet niet of dat mogelijk is of dat het moeilijk is...

Groet Wouter

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...