Lantyz Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Welkom, WTRNL, zowel op GTAForum als in de GTA2 modding-scene. Flat tiles op een slope zijn heel goed mogelijk, maar de zijkanten van een slope worden evengoed langs de helling afgesneden. Om toch een hek op een helling te zetten kun je dit omzeilen: de truc is dat het hek niet daadwerkelijk op de slope zelf staat, maar op het block ernaast. Op de afbeelding hieronder is het block van het onderste gedeelte van het hek geselecteerd: Reageren
multigta Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 (bewerkt) Bij mij staat het bestand wil.sty er niet. Hoe kan dat? er staat alleen maar een bestand dat heet: arrows. een Winamp bestand. ik snap er niks van! Bewerkt: 7 april 2010 door Joriz Geuploade afbeelding weggehaald - Heeft niets met je bericht te maken Reageren
Lantyz Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 Je zoekt in de map ...\GTA2\Map Editor\Data ipv. de map ...\GTA2\data. Reageren
multigta Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Dat snap ik wel, maar daar keek ik ook Moet ik eerst dat programma sty downloaden? zo ja, waar moet ik hem dan inzetten? En dan heb ik nog 1 vraag: In de tutorial stond dat je autosave kon doen via tools, maar ik heb helemaal geen tools staan. Bij mij staat alleen maar File, View en Help. Heb ik dan de verkeerde GTA Editor ofzo? dat kan best. Laat maar. Ik heb het al gevonden. De map Data was een aparte map. Daar stonden alle bestanden in. Maar waar moet ik nu alle bestanden neerzetten? Reageren
Lantyz Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Maar waar moet ik nu alle bestanden neerzetten? [...] In de tutorial stond dat je autosave kon doen via tools, maar ik heb helemaal geen tools staan. Bij mij staat alleen maar File, View en Help. Open eerst een nieuw level (File > New) of open een bestaand level (File > Open...). Waarschijnlijk krijg je dan een venster waarin je een van de *.sty bestanden moet openen. Hierna krijg je een aantal extra opties waaronder Tools. Reageren
multigta Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Tis gelukt! bedankt! Als je klaar bent met de map (ben ik nog lang niet), waar moet ik dan de map neerzetten om hem te kunnen spelen. Ja, maar wat moet ik dan doen! iets met de data of zo! Ik had hetzelfde probleem. De map Data is een aparte map in station I:/Data >>> Door Lantyz: Dubbelpost samengevoegd. Gebruik de "bewerken"-knop in plaats van twee berichten onder elkaar te zetten, svp.<<< Reageren
Lantyz Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Als je klaar bent met de map (ben ik nog lang niet), waar moet ik dan de map neerzetten om hem te kunnen spelen. Ook in de map 'data'; dezelfde map waar de *.sty-bestanden staan. Een uitgebreide uitleg over hoe je je eigen levels klaar voor gebruik maakt vind je hier. De map Data is een aparte map in station I:/Data Op welke schijf de map staat ligt aan waar je het spel geïnstalleerd hebt. De map 'data' staat in dezelfde map waar gta2.exe--het icoontje waarmee je het spel start--staat. Dat de editor een tweede data-map heeft zorgt wel 'ns voor verwarring; ik heb er een opmerking over op WikiGTA gezet. Reageren
multigta Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 uhh...lantyz, jij hebt het programma Map0 op Wikigta gezet. Wat is dat precies voor programma en hoe gebruik je het? want ik krijg elke keer een foutmelding. Reageren
Lantyz Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 Map0 is geen programma, maar een bestand. Het is niets meer dan een lege map met 175 zones waarmee je zelf je eigen map kunt maken. Dit is handig omdat de editor bij veel besturingsprogramma's vastloopt bij het toevoegen van nieuwe zones. Reageren
multigta Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 Map0 is geen programma, maar een bestand. Het is niets meer dan een lege map met 175 zones waarmee je zelf je eigen map kunt maken. Dit is handig omdat de editor bij veel besturingsprogramma's vastloopt bij het toevoegen van nieuwe zones. bedankt! Reageren
multigta Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 (bewerkt) Nu heb ik nóg een probleem: Ik dacht: laat ik ff een test map op het spel zetten, ik heb alle stappen voltooid. Alleen als ik dan op play druk komt er dit te staan: Error ! Unable to open file : data\test.gmp. Hoe kan dat? Bewerkt: 9 april 2010 door multigta Reageren
Lantyz Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 Heb je het level wel gecomprimeerd opgeslagen (save compressed as) en het bestand test.gmp in de map data gezet? Reageren
multigta Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 (bewerkt) Heb je het level wel gecomprimeerd opgeslagen (save compressed as) en het bestand test.gmp in de map data gezet? Ja, nu wel, maar nu geeft hij hetzelfde aan, maar dan mist het .scr bestand, terwijl hij er wel in staat! ik heb dat programma GTA2 Script compiler gebruikt. Laat maar. Hij doet het al! ik moest de script nog in de map Data zetten. Bewerkt: 10 april 2010 door multigta Reageren
R-fl3x Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 hallo, ik wil graag een simpele missie maken. met de tutorials kan ik, respectievelijk, niet echt overweg. het concept is gewoon dat ik een wapen moet oppakken, dat zou ik al heel erg appreciëren. kunnen jullie mij helpen? Ice Reageren
multigta Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 hallo, ik wil graag een simpele missie maken. met de tutorials kan ik, respectievelijk, niet echt overweg. het concept is gewoon dat ik een wapen moet oppakken, dat zou ik al heel erg appreciëren. kunnen jullie mij helpen? Ice Ik weet helaas niet hoe je wapens moet oppakken, dat is namelijk ook mijn probleem. Maar ik weet wel hoe je een level maakt. Allereerst moet je GTA level editor hebben, dan moet je, staat wel bij de TUT, een programma downloaden genaamd: sty. Daar hoef je verder niks mee te doen, maar je hebt het wel nodig. Je opend de map: Data. Bij mij is de map Data een aparte map. Het ligt eraan waar de map staat. Zoek maar ff op. Als het goed is staat er in de map Data een map genaamd: wil.sty. Je gaat eerst naar de Level Editor (word ook wel Map Editor genoemd). Je klikt op edit > open. Je krijgt eerst een paar foutmeldingen. Die kan je gewoon negeren. Dan krijg je het scherm met bestanden. Ga naar de map: Data, en open in die map wil.sty. Als die map er niet bij staat, dan moet je onderin het scherm met bestanden kiezen uit all files, en nog wat. kies dan all files. Open wil.sty en je krijgt als het goed is een map. Of je krijgt gewoon een leeg vlak. ligt eraan. Dan ben je eigenlijk klaar. Voor vragen kan je altijd een berichtje plaatsen. Succes! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.